Advies gevraagd: Zwanger worden maar last van schimmelinfecties

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door skye81, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Geen idee dat is meer mijn ervaring. Ik merkte gewoon dat het meer jeukte als ik gladde stofjes of kant aan had en het voelde wat rustiger beneden als ik gewone katoenen onderbroeken droeg. Ik kwam het naderhand ook tegen in mijn boek over zwangerschap (Jouw Zwangerschapsbijbel).

Ik heb het even teruggezocht en er staat nog meer (naast natuurlijk het advies om te behandelen met crèmes, lotions, zetpillen of orale medicatie in overleg met verloskundige of huisarts):
    - Geen intiemsprays gebruiken
    - Geen middelen voor in bad gebruiken
    - Minder koolhydraten en suiker eten (die heb ik hier al eerder gezien)
    - Geen strakke broeken dragen
    - Altijd van voor naar achter afvegen (als je dat niet al deed ;))
    - Dagelijks yoghurt met een levende bacteriecultuur eten (verminderd het risico op een infectie)

Heb ook wel eens de tip van iemand gekregen om yoghurt te smeren daar, maar dat heb ik nooit aangedurfd ;)

2. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    De yoghurt heb ik al gedaan zelfs...Met een tampon! Als je wanhopig bent...Het verkoelt sowieso en even dacht ik dat ik er vanaf was maar dan is het er toch ineens weer..bah

Lief dat je het voor me hebt opgezocht! Ik moet zeggen dat ik het ook merk met gladde stofjes. Het gaat toch meer jeuken, daarom was ik er ook benieuwd naar.

Voor de rest houd ik me vrij goed aan wat je hebt opgesomd. Nou, ik hoop dat het weer nel rustig wordt en al ik het wondermiddel vind dan laat ik het meteen weten!

3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.341
    8.344
    113
    Amsterdam
    Wat soms ook helpt is gewoon even helemaal niks doen. Het evenwicht is namelijk zoek van je flora in ja vagina. En juis constant al die verschillende middelen zorgen er niet voor dat het de tijd krijgt te herstellen. Hou het vooral bij de medicamenten en niet al die zogenaamde wijsheden van azijn en yoghurt etc. Dat maakt het namelijk alleen maar onrustiger.
    Heel veel succes!

4. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Daar ben ik het zeker mee eens. Er zat op zich wel tijd tussen wat ik heb uitgeprobeerd hoor :) Maar de jeuk kan soms zo erg zijn dat je directe behoefte bevrediging wilt en verlichting.

Ik moet het nu sowieso even een paar daagjes met rust laten en nou... hoop dat het weggaat..

Thnx!

5. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Succes ermee, ik hoop voor je dat je snel wat verlichting hebt en dat het straks ook eens een keer wegblijft!

6. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Skye ik weet niet of je dan die utro ook nog kan gebruiken.
    Ik denk dat je dat beter aan de gyn kunt vragen.
    Maar ga eerst eens naar de dokter/gyn en laat eens nakijken om welke schimmel het gaat zodat ze daar dan gepaste medicijnen voor kunnen geven. Het is blijkbaar een hardnekkige. Misschien anders een maandje overslaan om dit probleempje eerst op te lossen? Hebben wij helaas ook moeten doen.

Het gaat idd vanzelf weer over, maar snap dat dat ook niet uit te houden is.

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb het altijd na mijn ongi, zo'n vervelend jeukend/schraal gevoel. Ik smeer het dan een paar dagen met anti-schimmelcreme en dan is het verdwenen.

Ik denk dat het bij mij komt door tampongebruik ofzo. Ik wissel regelmatig en tijdens mn ongi heb ik er geen last van:( Maar denk dat het er toch mee te maken heeft.
    Ik heb helemaal een hekel aan maandverband, daarom wil ik een mensturatiecup gaan proberen. Dat is een silicone cupje wat je inbrengt en dat vangt het bloed op. Schijnt een stuk beter voor het milieu van je vagina te zijn.

8. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb het soms ook idd nade menstruatie . Gebruik ook tampons want als ik maandverband draag kreeg ik alleen maar meer jeuk en kan er echt biet tegen. Gelukkig nu ik tampons gebruik praktisch geen last gehad en anders haal ik wat bij de huisarts. Dan heb ik echt idee dat het werkt. Maar tot nu toe al bijna jaar geen last meer van gehad:D

9. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Nou, eerst maar ff langs de huisarts en ook maar even de gyn vragen wat de combinatie met de utro gaat doen.

En ik heb besloten dat het weg moet gaan dus daar moet het naar luisteren!

10. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het kan ook heel goed iets anders zijn dan een schimmel weet ik helaas uit ervaring.
    Ik heb je pbtje gestuurd.

Deel Deze Pagina