Ons kindje krijgt per dag 5 x 150 +5, maar sinds een aantal dagen zijn we dit op advies van het cb aan het opbouwen tot 5 x dgs 180 +6. We zitten op dit moment gemiddeld op 3 x 150 +5 en 2 x 180 +6. Normaal zat er tussen de voedingen zo'n 4,5 á 5 uur, maar nu slaapt onze kleine ineens door 's nacht, dus zit er 's nachts meer tijd tussen de voedingen, waardoor je een heel ander schema krijgt en overdag niet meer goed uitkomt, want naar mijn mening zit er voor de hoeveelheden die gegeven worden te weinig tijd dan tussen de volgende voeding overdag. Is mijn verhaal nog duidelijk zo? Mijn vraag is kort samengevat; Hoeveel tijd moet er minimaal tussen 2 voedingen zitten van 150 +5 á 180 +6? Ik vind het super dat de kleine doorslaapt, maar ik mag nog niet naar 4 voedingen op een dag van het cb en dit red de kleine ook niet, heeft verspreidt over de dag echt 5 voedingen nodig. Ons kindje is 2,5 maanden by the way. Wat vinden jullie handige tijden voor de voedingen? De kleine slaapt wel door, maar dan wel door 's avonds laat de laatste voeding te geven en dan word de volgende voeding rond 7.00u/7:30u weer gegeven. 'S avonds wil ik de kleine niet te laat op bed leggen nadat wij gegeten hebben, dus moet goed uitkomen dan weer met de laatste voeding qua uren ertussen. Thanks voor de antwoorden!
Hmmm... Volgens mij snap ik het niet helemaal maar ik zal je zeggen wat ik deed Onze kleine krijgt ook 5 flessen per dag en de tijden verschillen nogal omdat het inderdaad afhangt van hoelaat hij wakker is 'smorgens maar ik probeer altijd overdag 4 uur tussen de voedingen aan te houden en dan met de eerste voeding vanaf 7 uur krijg ik meestal ong. dit schema: 7.00 11.00 15.00 19.00 Tussen 22.00 en 23.00 de laatste En tja... Als Wesley de volgende ochtend om 6 uur wakker is beginnen we het 4 uur-schema vanaf 6 en dan kom je iets vroeger uit met je laatste fles 's avonds of hij rekt het zelf nog wel eens? Je kunt wel een beetje sturen maar over het algemeen regelt een kindje het zelf wel want als ze honger hebben, hebben ze honger. Als ik tussen 22.00 en 23.00 de laatste fles heb vind ik het prima dan gaan de nachten meestal ook goed! Wesley krijgt overigens 3x180 en 2x210 dus volgens mij maakt het qua hoeveelheid niet uit wat de tijd tussen de voedingen betreft? Hij heeft altijd 4 uur tussen de voedingen gehad en eerst kreeg hij 120cc om de 4 uur en nu dus 180 om de 4 uur! Ik hoop dat je hier wat aan hebt?
Toen mijn zoontje 5 voedingen had waren de tijden ongeveer 7.00u, 11.00u, 15.00u, 19.00u en 11.00u. Ik legde hem rond 19.30u op bed en maakte hem een beetje wakker voor de voeding van 11.00u, die dronk hij half slapend op en sliep daarna weer heerlijk verder.