Flesvoeding voor onderweg

Discussion in 'Flesvoeding' started by mirjam2112, Nov 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Wie kan mij helpen? We gaan binnenkort met de auto naar Duitsland, ongeveer 4 uur rijden zonder baby, dus met baby en tussenstops zal het wel een uur of 5/6 worden.

Hoe kan ik de flesvoeding het beste meenemen?

Gekookt water in 'n thermoskan, dat blijft wel zo'n 6 uur warm toch?

En in een wegrestaurant zal je toch wel 'n flesje mogen opwarmen?

Ik vind het ook 'n beetje overdreven om 'n flessenwarmer voor in de auto aan te schaffen voor die ene keer ;)

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    ik deed kokend water in een thermoskan en had dan een fles spa blauw om te mengen. poeder deed ik in zo'n torentje. het blijft in een thermoskan flink lang warm.

groetjes, Miranda

3. mirjam2112

Ik dacht dat spa blauw niet mocht ivm zouten die erin zitten?

Maar met gekookt water klaarmaken en dan af laten koelen tot de juiste temperatuur kan ook toch? Of dan beter eerst af laten koelen en dan pas mengen?

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Geen idee of dat zo is, maar dan doe je ipv een fles spa blauw, een pak met barleduc ;)! Of je neemt nog een thermoskan en daar doe je zelf water of gekookt afgekoeld water in ;)! Of alleen wat koud water en een bakje om het van het hete water gemaakte flesje in te zetten om wat af te koelen.

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    In het flesje hadden we kraanwater zitten en dan idd een thermosflesje mee. Poeder in een poedertorentje. Ging prima hoor.

En verder hebben ze in veel restaurants al een magnetron klaarstaan voor dit soort dingen, die gewoon in het restaurant gedeelte staat (belgie - frankrijk tenminste wel) .

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    gekookt water in een thermoskan kan best voro 6 uur. Ff checken hoe warm het nog is en daar je hoeveelheid koud op aanpassen dat je er bij gooit.
    Ik gebruikte voor de nachtvoeding ook atlijd een thermosflesje gekookt water. Zo hoefde ik snachts niet naar beneden ;)

7. Yuntje

Yuntje Bekend lid

Mar 16, 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Je hebt ook meeneempakjes van nutrilon (volledige zuigelingenvoeding), deze hoeven niet perse warm gemaakt te worden.

ik had deze mee toen wij naar Limburg gingen en vond dat erg prettig... geen gekluns met water etc.!

8. valhalla

valhalla Niet meer actief

Of je vraagt in een echte Duitse Raststatte of ze het flesje even in de pling willen zetten. Over het algemeen zijn ze daar echt super klantvriendelijk als je het maar ff vraagt!

Maar die voeding kan je ook gewoon koud geven hoor, het hoeft niet warm te zijn! Gewoon poeder + koud water dus.

9. Chris81

Chris81 Actief lid

Oct 29, 2007
    252
    0
    0
    vind de kant en klare voeding ideaal voor onderweg, zit 200 cc in een pakje, dus altijd genoeg voor een fles!

10. Deng

Deng Actief lid

Nov 19, 2007
    175
    0
    0
    is dat dan wel lekker die kant en klare voeding koud?
    is dat er ook van nutrilon AR 1 voeding?

11. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hangt van je kindje af, sommigen vinden het even lekker, sommige vinden het niet te pruimen. :)

Het is er helaas niet van AR voeding.

12. mirjam2112

Dus die kant en klare hoef je alleen maar in 'n flesje te gieten en klaar ?
    Lijkt mij ook niet lekker maar m'n vriend zei; ach af en toe drinkt ze toch ook water, dat is toch ook koud.

Wel weer handig voor in de file natuurlijk ;)

Maar die kant en klaar mág je dus wel evt opwarmen?

13. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae dronk het hier zowel warm als koud (kamertemp) . Het maakte voor haar niets uit.

14. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Ik neem altijd een poedertorentje mee, een thermoskan met water wat net iets TE warm is.

En als ik weet dat ik wat op kan warmen, gewoon peodertorentje en een flesje water. Werkt perfect hoor, ze zijn overal erg behulpzaam.

Share This Page