Advies gevraagd

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Basmalah, 20 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    Ben een beetje bezorgd of ik het allemaal wel goed doe...

Onze zoon is nu 4 weken oud en drinkt om de 3 uur een flesje van 120 ml (soms wat minder maar meestal tot op de bodem leeg). We hebben 'm vlug gewogen op een personenweegschaal en daar leek hij al 5200 gram te zijn. Krijgt hij nu niet te veel of juist te weinig? en hoe kan ik de tijd tussen zijn flesjes rekken en dan vooral 's nachts aangezien hij dan ook nog steeds om de 3 uur komt. tot slot heeft ie soms heel veel moeite met in slaap komen. kan dit ook iets met zijn voeding te maken hebben?

zal het binnenkort ook aan het consultatiebureau vragen maar omdat we net verhuisd zijn val ik een beetje tussen wal en schip.

2. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Ga er even vanuit dat hij 5 kilo weegt, dan zou hij minimaal 5*150=750 ml moeten krijgen en mag hij maximaal 5*180=900ml hebben per dag.

Hoeveel flesjes van 120 ml krijgt hij? En krijgt hij dan echt 120 ml, of 120 ml water met 4 schepjes voeding?

Tijd rekken is m.i. niet handig als ze zo jong zijn. Als ze honger hebben, hebben ze honger, daar kun je niet veel aan doen.

Bij ons werkte het wel zo dat ophogen van de flessen zorgde voor meer tijd tussen de flessen. Daardoor gingen we toen ze ca. 5,5 week was van zeven flessen van 90/3 (dus 100 ml) naar vijf flessen van 120/4 (dus 165 ml). Ze liet toen ineens vier uur tussen de flessen en ze kwam 's nachts niet meer.

Als hij moeilijk in slaap komt en 's nachts vaak komt, kan het dus zijn dat het helpt om meer te geven, maar dat is echt geen garantie. Met flesvoeding valt wel meer te sturen dan met borstvoeding volgens mij, maar het hangt toch altijd nog van je kind af. En je moet altijd het maximum in de gaten houden, let erop dat hij niet teveel krijgt.

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hey bas,

Finn was laatste keer bij het CB ook 5200 gram en kreeg daarvoor 7 keer 120+4...daar hebben ze gezegd dat hij toen 1 of 2 keer 150+5 mocht...bijvoorbeeld de laatste en eerste voeding...dit hebben we even gedaan...maar hij kwam maar niet op 6 voedingen...toen hebik gebeld en nu geven we alle flessen 150+5...
    Nu zitten we op 6 flessen van 150+5 en af en toe 5...het ligt er maar net aan wanneer hij wakker wordt...

Vraagt hij wel al om meer of heb je zelf het idee dat ie echt meer nodig heeft?
    Anders zou ik het gewoon doen...ik had zelf echt het idee dat ie te weinig kreeg..en nu Finn meer krijgt is hij veel rustiger en slaapt hij ook langer!

4. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    Hij krijgt nu 8 keer 120/4. best veel dus. Soms laat ie wel een beetje staan.. maar meestal drinkt ie de fles helemaal leeg. Het rare is dat we pas sinds een kleine week overgegaan zijn van 90/3 naar 120/4. Toch heb ik soms het idee dat ie alsnog niet genoeg heeft.. voorheen viel ie namelijk meteen in slaap na een voeding... nu doezelt ie een beetje in.. maar niet lang daarna is ie weer klaarwakker. Hij slaapt de hele dag door ontzettend slecht (lees bijna niet tenzij hij bij mij in de armen ligt).. maak me dus ernstig zorgen of ie niet te weinig krijgt.. of dat er iets anders mis is.. ben overigens vandaag ook overgestapt op een difrax fles ipv een avent. hij had zo ontzettend veel last van gasvorming.. liet de hele dag door windjes.. had ie echt last van..

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

misschien moeten zijn maagje en darmpjes wennen aan de nieuwe hoeveelheid en heeft hij nu even extra krampjes, daar krijgen kindjes zuigbehoefte van en dan hoeft het niet perse honger te zijn, je zou kunnen proberen over te gaan naar 7 keer 120/4? als hij teveel krijgt dan moet je wel een cirkel doorbreken en is het dus wel even doorpakken.
    wat zegt je gevoel? zijn de klachten begonnen na het ophogen van de voeding?
    toen mijn meisje teveel kreeg bleef ze ook maar "vragen" om meer voeding omdat dat haar troost gaf als ze pijn had maar uiteindelijk kreeg ze er nog meer pijn van waardoor ze weer wou drinken, dat is dus die cirkel waar je in kunt zitten, wij kregen op het laatst nog maar 3 kwartier slaap in de nacht omdat ze steeds zo huilde en wou drinken.

6. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Zolang de kleine niet huilt of krijst om voeding valt het wel mee met de honger. De tip om hem de eerste en laatste fles wat meer te geven is denk ik wel verstandig.
    Die kleine gaat misschien wel door een groei spurt en vraagt hij dus ook even wat meer eten.
    Zoalng je hem maar niet overvoedt, is alles prima. Volg je gevoel. Jij voelt hem het beste aan.

Succes met je gezinnetje!!!

7. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    Volgens mij zijn het geen buikkrampjes.. hij huilt namelijk niet na de voeding en je zit 'm ook niet echt ineen krimpen van de pijn ofzo.. hij krijst elke 3 uur als ik niet snel genoeg met zijn fles aan kom zetten haha. voor de rest slaapt ie niet goed overdag maar dat heeft meer te maken met rust volgens mij.. ik voed 'm nu op zijn kamer en leg m weer in zijn bedje als ie moe is... en anders gaat ie mee naar beneden om te spelen met mij of in zijn box. vandaag slaapt ie lekker overdag. We hebben gisteren overigens geprobeerd om 'm 150/5 te geven. een keer om 18.00 u. en een keer om 21.00 u. daarna kwam ie weer om 01.00 u. oftewel een uurtje later dan normaal. of dit nou komt door die 150/5 of omdat ie gewoon erg slaperig was omdat hij de hele dag bijna niet geslapen had weet ik niet. de flesjes van vanochtend om 4, 7 en 11 uur (120/4) heeft ie niet helemaal leeggedronken.

Ellenore, mijn gevoel zegt dus dat het zo goed gaat behalve dat ie zo vaak zo'n volle fles krijgt. als ie nou 5 flesjes zou krijgen dan vind ik het prima.. maar 8 keer 120/4 of nog erger 150/5... dan ga ik 'm echt overvoeden.. lijkt me niet goed...ik wil het graag afbouwen.. maar dat moet mijn zoontje eigenlijk zelf doen toch? oh ja en ik las ergens over voeding voor hongerige babys.. wil ik ook eens over navragen of dat wat is.

grrr ik zou willen dat het cb in Amsterdam niet zo'n administratief zootje was.. dan kon ik nu in mijn nieuwe woonplaats gewoon naar het cb om deze vragen ook te stellen... wordt er erg onzeker van..

Deel Deze Pagina