Supersperma maar toch nog niet zwanger na 9 rondes?

Discussion in 'Zwanger worden' started by 1979kik, Aug 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1979kik

1979kik Bekend lid

Aug 2, 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Hoi meiden

Mijn man heeft de resultaten binnen van zijn spermaonderzoek.
    Op zowel zwemkwaliteit als aantallen scoort hij toch best ver boven het gemiddelde.
    TOch is het na de 9e ronde nog steeds niet prijs.
    Iemand in hetzelfde schuitje geweest en nu toch zwanger of al een kindje?
    Want ik moet zeggen dat ik nu toch wel erg begin te denken dat ik een probleem heb..
    OOk al wijst niets erop, mijn echo's zijn goed niets abnormaals, mooie baarmoederhals, dik baarmoederslijmvlies, regelmatige cylcus, elke maand spontane eisprong enz
    knuff

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Was het maar bekeken bij alleen zaad meid.
    Je hebt een goed ei nodig, timing en een match op genetisch gebied. Dit valt niet mee!

Anders zou elke IVF of IVF ICSI behandeling moeten slagen, omdat er een, op het oog goed, embryo teruggeplaatst wordt.
    Dit gebeurd zeker niet altijd dus daar kan je al aan zien dat het van ontzettend veel dingen afhankelijk is.

Onze IVF verpleegkundige heeft eens uitgelegd hoe zo'n bevruchting ongeveer gaat en hoeveel goed gelukte chemische reacties er nodig zijn.
    Als er ook maar ergens is mis gaat...gaat het hele feest niet door.

Snappie?

Heel veel succes! Hoop dat het gauw raak is hoor!!
    Elmo

3. 1979kik

1979kik Bekend lid

Aug 2, 2009
    612
    1
    18
    België
    Thanks Elmo,
    Ik denk dat ik jou uitleg juist even nodig had als steuntje in de rug en om niet onzeker te worden!
    Bedankt!XXX:)

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Helaas is hij compleet uit ervaring (nou is hier wel enorm slecht zaad....) maar met ICSI is er voor ons toch veel mogelijk geweest. Ook zijn er stellen waarbij alles goed is maar er toch geen kindje komt.

Twee voeten op de grond, doorademen en het vooral heeeeel vaak heeeeeel gezellig maken!

Knuffel (kan me heeeel goed voorstellen dat jij vindt dat JIJ nu aan de beurt bent hoor ;)).

Elmo

5. kweb

kweb Fanatiek lid

Oct 14, 2008
    2,010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    1979kik, ik kan me wel goed voorstellen hoe je je voelt. Zie mijn onderschrift. Zaad goed en toch al in ronde 12. Op mijn echo was ook niets verontrustends te zien, maar wij mogen na de zomer terug komen bij de fertiliteitsarts en dan gaan we verder onderzoeken. Heb een goede duidelijke eisprong en een goed lopende cyclus, maarja, heb ik wel goede eitjes....je weet het niet..... veel onzekerheid en verdrietig gevoel als de zoveelste vriendin of kennis zwanger is....

We moeten volhouden meid, ooit is het voor ons ook raak

6. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

hier is het zo ik ben erg vruchtbaar en vriendlief heel goede zaad.
    Mijn zoontje is door de pil heen gekomen. Afgelopen maart is met anticonceptie is verkeerd gegaan maar weer was het raak alleen vmk geworden en nu word het weer een vmk. (of ja eiglk mag je het geen vmk noemen) Hoe dat allemaal komt?? Helaas bij ons gewoon pech dat vruchtje niet goed is ingenesteld. Miss bij jou ook het geval zonder dat je het weet maar ook voor jullie komt er een kleintje zeker weten :) Het is gewoon balen als het niet meteen lukt.En idd wat elmo zegt er komt heel veel bij kijken. Als je de film ziet van 'het leven is een wonder' dan gebeurd er heel veel in die korte tijd ;)

7. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Vrij je wel op de goede dagen?

Wij zelf hebben deze maand weer voor het eerst onbeschermd geklust om weer zwanger te worden. Dag 6 t/m 20 elke dag en het was heerlijk, massage olie, kaarsjes aan, vooraf lekker met zijn tweeen gedoucht etc, zeer ontspannen dus en het is naast dat het heerlijk was ook nog eens tot een zwangerschap gekomen.

Heel veel succes

Gr Samantha

8. 1979kik

1979kik Bekend lid

Aug 2, 2009
    612
    1
    18
    België
    Ja daar zit het probleem niet.
    Ik heb geteld, ovulatiestest gebruikt, men gyne meet nu men ei en ik spuit pregnyl dat me exaxt weet te zeggen wanneer men ei gaat springen.
    We klussen dag om dag.
    Kaarsjes gaat het niet veranderen..
    Sorry ben superblij voor je maar 'het' zit em niet in een romantisch detail vrees ik..maar ben wel blij dat het voor jou gelukt is!

9. Loe

Loe Niet meer actief

hier ook enorm goede zwemmers als ik de test mag geloven (en dat met 1 testikel!)

ik ben pas zwanger geraakt in ronde 11, helaas miskraam.....

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier ook 1 bal en hier dus "waardeloos" zaad...tussen haakjes omdat het ons uiteindelijk natuurlijk wel twee kindjes heeft opgeleverd.

Dat je de romantiek er helemaal niet meer in zit begrijp ik ook echt heeeeel goed!
    Net als al die andere tips:
    Neehee...een hond krijgt mij ook niet zwanger, de zomerzon in het buitenland ook niet, het uit mijn hoofd zetten gaat nou eenmaal niet als je van gyn naar injectie gaat.....

Zucht, groeide er nou maar een baby'tje in je buik!

11. Minke12

Minke12 Actief lid

Nov 24, 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Sorry hoor, maar hoe weten jullie nou bij ronde 9 en 12 al precies hoe de zaken er allemaal voorstaan? Wij zijn al veel langer bezig en gaan nu pas door de molen. Bij negen maanden proberen stuurt de ha je toch niet door? Gemiddeld doet een nederlands stel er namelijk 1,5 jaar over om zwanger te worden. Zijn jullie nou zo vroeg of zijn wij echt heel erg laat???

xx

12. 1979kik

1979kik Bekend lid

Aug 2, 2009
    612
    1
    18
    België
    Bedankt Elmo!!!!!!
    Je verwoordt precies wat ik bedoel!:)

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij hoefde niet eens zelf te proberen.
    Na de opartie hebben ze op ons verzoek een SA (semenanalyse) gedaan en dit was meer dan bagger.
    ICSI was onze enige kans.
    Soms zijn er redenen om eerder onderzoek te doen Minke, je komt een beetje apart over zo.
    Elmo

14. kweb

kweb Fanatiek lid

Oct 14, 2008
    2,010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Ik zeg helemaal niet dat ik precies weet hoe de zaken ervoor staan, ik zeg alleen datgene wat ik van de ha en de fa heb gehoord. En ja, onze ha liet wel met 9 maanden een zaadonderzoek doen en heeft mij wel een doorverwijzing naar de fa gegeven. Niet alle ha doen dat als je nog geen jaar bezig bent, maar de onze wel. Tuurlijk zijn er stellen langer bezig, maar je weet zelf waarschijnlijk als geen ander dat elke maand dat het niet lukt er 1 teveel is.

15. 1979kik

1979kik Bekend lid

Aug 2, 2009
    612
    1
    18
    België
    In België ligt dit heel anders, ik ga naar de gyne en niet naar de HA.
    Hij volgt me op en zo een zaadonderzoek is niet ingrijpend en makkelijk te doen.
    Verder mogen we pas overgaan naar verdere onderzoeken na een jaar.

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    @minke: wij zijn ook eerdere doorgestuurd naar de Gym, bij mij kwam dit door aanhoudende buikpijn.
    Ik ben binnen het eerste jaar stoppen met de pil geopereerd aan mn eileider.
    Daarna moesten we het van de Gyn nog maar een jaar zo gaan proberen voordat we naar IUI mochten gaan. In dit jaar zijn we heel druk bezig geweest zonder resultaat.
    Toen mochten we met de IUI beginnen. Ondanks dat ik nog steeds klaagde over buikpijn enzenz. Eind dat jaar weer geopereerd aan de zelfde eileider.............de IUI was volkomen kansloos geweest.
    Na deze laatste operatie zijn we naar huis gestuurd met de mededeling dat niks ons meer in de weg stond!
    Na 5jr nog 3 andere Gyn zijn we eindelijk door verwezen naar het VU.........ik had nog steeds buikpijn.
    hier wisten ze het binnen 15min wat er aan de hand moest zijn, die eileider die ze al twee keer hadden geopereerd die moest er echt uit! Dat hadden ze bij de eerste operatie direct moeten doen. En kijk nu naar mn banner! Alles was inmiddels wel zo van streek dat ik IVF nodig had maar dat vond ik helemaal niet erg.

Het zegt dus niks of je wel of niet door verwezen word. Het zit zo ingewikkeld in elkaar en de regel zegd dat de meeste vrouwen binnen het eerste jaar en soms na 1,5jr zwanger worden.
    Wij hebben ook nog een jaar moeten wachten ondanks dat er toch aanwijzingen waren dat het echt niet goed zat!

Heel veel sterkte en ik hoop dat het heel snel raak is bij jullie!!

17. Minke12

Minke12 Actief lid

Nov 24, 2008
    332
    0
    0
    secretaresse, receptioniste
    Friesland
    Elmo, zo was het helemaal niet bedoelt. Ik denk dat je mijn berichtje verkeerd interpreteerd, of ik heb het verkeerd geschreven. Verbaasde me er alleen over dat jullie er al best veel over wisten, meer niet. Begon aan ons eigen situatie te twijfelen of wij ons misschien te lang aan het lijntje lieten houden, that's all. Was niet bedoelt om iemand voor het hoofd te stoten, was puur bedoelt om te checken of wij zelf misschien iets niet handig aanpakken.

kweb, fijn dat jullie ha bij 9 mnd klussen al iets ondernam, had ik ook wel graag gewild achteraf, maar wij moesten 1,5 jaar doorklussen.

1979kik,
    Gappig om te lezen dat het in Belgie (zo dichtbij) toch heel anders gaat! Voorkomt wel een hoop gedoe denk ik, je weet direct hoe het ervoor staat, toch?

sloppyslayer,
    wat ontzettend fijn om te lezen dat er toch een happy end aan zit te komen! Ik twijfel al zo lang aan mijn eigen lichaam dat ik er af en toe gek van wordt, dat heb jij waarschijnlijk ook wel gehad.

Ik heb inmiddels weer een afspraak gemaakt bij de fa, ga toch ook maar weer eens om wat duidelijkheid vragen (eisen eigenlijk meer)

Succes allemaal,

xx

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Minke en anderen natuurlijk,
    In de MMM moet je zeer zeker voor jezelf opkomen. Misschien dat jullie je spreekwoordelijke ei een beetje beter kwijt kunnen op het vruchtbaarheidsbehandelingen onderdeel.
    Elmo

19. Loe

Loe Niet meer actief

Minke, dat is bij ons ook het geval hoor. Bij ons 'doen' ze ook niets, wij moeten ook weer doorklussen........wij gaan toch ook maar eens even ergens anders kijken. Je moet volgens mij zeker 'geluk' hebben waar je onder behandeling bent. Wat ik het wel erg oneerlijk vind maken. Maar ja, wat is eerlijk he!

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Wij hebben er zelf voor gekozen om ruim een jaar af te wachten. De huisarts (daar was ik toevallig voor iets en het kwam ter sprake) wilde me best doorsturen, maar we willen dat nog niet. Ik vind een jaar afwachten ook best lang eigenlijk en kan me voorstellen dat sommigen het eerder willen weten. Wilden wij eerst ook, maar nu willen we gewoon even rust aan ons hoofd. En dat 1,5 jaar een gemiddelde is... ik weet het niet hoor. In mijn omgeving in ieder geval niet. De ene na de andere is binnen 3 maanden zwanger... en soms een keer iemand die er een jaar over doet en meestal mét hulp en niet spontaan. Dus ik weet het niet... maar ik vind 9 maanden al best lang :)

En als het aan de romantiek ligt, was ik vast al zwanger geweest :p

Share This Page