Mijn zoontje van 7 weken heeft de laatste 3 avonden rond dezelfde tijd last van krampjes. Tussen 19.00 uur en 20.00 uur. Dit zie ik aan zijn getrappel. Meestal is dit na het eten behalve vanavond. Dan huilt hij echt hysterisch en het enige wat hem rustig krijgt is in de draagdoek dat doe ik dan ook. Na een half uurtje ligt hij lekker de dommelen en leg ik hem in bed en is hij ook meteen stil. Vanavond moest hij nog drinken, maar door de krampjes lukte dat haast niet hij huilde steeds naar 1 slok. Ben er maar meer gestopt. Ik neem aan dat hij vanzelf wel weer komt als hij erge honger krijgt. Vind het vreemd dat het steeds rond dezelfde tijd is. Zijn er meer dames die dit herkennen en die tips hebben?
Hier was het ook altijd rond dezelfde tijd krampen. De krampentijd noemden wij dat. Na 1 potje ABC Dophilus wasd dat eigenlijk over. Nu nog heel af en toe
Wij gebruikten cinababy een half uur voor de verwachtte krampjes (voor de voeding). Hielp redelijk. Ook tegendruk geven aan het buikje hielp of met de beentjes "fietsbewegingen" maken.
heel normaal , nou ja bijna alle babys hebben dat , ze noemen het idd huiluurtje maar dat komt echt wel goed hoor
ik heb het hier ook gehad. Ongeveer tussen 18.00-20.00 uur. Ik gaf cinababy. En het enige wat hielp was het bij je nemen en troosten. En door die paar uurtjes heen bijten. Gelukkig pakte hij mijn pink steeds in zijn mond dus daar ging hij dan heel hard op zuigen als hij een krampje had. Maar het is overgegaan. Hij was toen 8 weken.
Mijn zoontje had ook erge last van krampjes in de eerste weken/maanden. Ik liep veel met hem rond en masseerde zijn buikje met buikjesolie van Weleda. Het is verwarmend en ruikt heerlijk. Zo kwam hij een beetje tot rust. Gelukkig is het maar tijdelijk! Succes, groetjes Klaartje
Cinababy gebruik ik ook. Gisteren ook gebruikt voor dat ik dacht dat de krampjes zouden komen, maar voor mijn gevoel hielp het niet echt. Vanavond maar weer afwachten. Rond die tijd gaat hij ook altijd naar bed, maar als ik hem in bed leg kan ik hem er meteen weer uithalen, dus nu houdt ik hem eerst maar beneden.
Vanavond was het weer zover. Om 19.00 uur heeft mijn man een flesje gekolfte melk gegeven. Alles ging goed, dus hebben hem naar bed gebracht. Hij was even stil en toen begon het weer. De enige manier waarop hij stil werd was in de draagzak. Net of hij even in de draagzak moet voordat hij kan slapen. Heb de neiging om hem vanaf morgen eerst in de draagzak te doen voordat ik hem in bed leg.
Ik heb soms wel eens gedacht dat het kwam door wat ik ikzelf gegeten had, en hij dan binnen kreeg via de melk. Idd de draagdoek hebben wij ook afgedragen met luca erin. Luca sliep savonds in de draagdoek die we als hij sliep naast ons legden met hem erin. Pas na de laatste voeding van 2300 deden we hem in zijn bedje. Dat ging zo heel goed. Het werd onze routine rond lopen met luca in de draagdoek tussen 19.30 tot 20.30 en dan sliep hij even tot die laatste voeding. Het duurde bij ons tot hij een week of tien was. En opeens...was het over.
Vanavond was het weer zover. Er kwam visite en hij lag te slapen in de wipper om half 8. Even later werd hij wakker en begon het huilen. Op een gegeven moment liep het tegen etens tijd en sabbelde hij aan zijn handje, dus ik flesje gekolfte melk opwarmen, maar toen begon hij bij elke slok harder te huilen, dus het waren duidelijk krampjes. Heb hem weer in de draagzak gedaan met de speen en toen was het weer goed. Nog een keer geprobeerd te voeden maar wilde niet. Heb hem dus maar op bed gelegd, want hij was ook heel erg moe. Nu slaapt hij, dus maar afwachten hoelaat hij nu komt. Vannacht was het weer half 2 en toen half 6, dus weer erg netjes.
Volgenss mij komt het vaker voor dat ze het iedere dag ze rond de zelfde dag komt. Hier was het is de avond zo rond 8 uur. Hier hielp sab simplex erg goed. Ben erg zelfs tot 14 weken mee doorgegaan.
Er zijn nu 2 nachten geweest dat hij om 00.30 uur al kwam en daarna om 04.00 uur en 06.00 uur. Zit er dus over te denken om hem toch voordat wij naar bed gaan te voeden dan komt hij in ieder geval maar 1 keer 's nachts. Door de weeks moet ik er 's nachts uit en als je dan 2 keer per nacht er uit moet is het best vermoeiend.