Hoi, Juliën sliep vanaf dat hij 4 weken was tot ongeveer 5 dagen geleden door tot ongeveer 8 uur. Sinds een dag of 5 heeft hij besloten om s'nachts weer wakker te worden voor een fles rond 03.00 uur. Het ging echt heel goed. Hij krijgt 210 x 4 + fruithapje. Maar is dit voor iemand herkenbaar en wat kan ik hier het beste mee doen of wat heb jij gedaan om dit te veranderen? Bedankt alvast!
Heeft hij wel echt honger? Of is hij gewoon wakker? Tygo deed het laatst ook een paar dagen, maar had geen honger. Ik geef hem dan wat warm water, wat hij ook niet wil en leg hem dan weer terug. Na een paar dagen was het weer over. En anders misschien een groeispeurtje ofzo? Groetjes
Ilias komt 's nachts ook als ie zich niet zo lekker voelt. Vannacht bijvoorbeeld. Laatste voeding om 22.15 uur. Kwam hij om 3 uur en om 7 uur weer. Kan ook aan mij liggen, want ik was gisteren erg ziek, dus misschien heb ik minder melk... En daarnaast heeft Ilias overdag erg veel geslapen.
Ik zat zelf ook aan een sprongetje te denken. Water geven is ook een goede tip, hij is echt pas stil als hij iets heeft gehad. Fles gaat bijvoorbeeld ook in no time leeg.
Tja je kan het altijd proberen een beetje water mischien heeft hij gewoon dorst. Hij kan wel zonder nacht voeding aangezien hij dit altijd heeft gedaan.... Succes
Vannacht heb ik hem water gegeven om 3 uur. Maar hij vond het niet echt een succes en wilde om 7 uur alweer zijn fles. Hij heeft er gewoon niet genoeg aan denk ik... Iemand anders nog tips?
heb het ook gehad. ik deed rijstebloem in zn fles rond die tijd. leek iets te helpen. maar heb ook lang nachtvoedingen gedaan dus echt gouden tips heb ik niet voor je.
heey, bij ons is het op dit moment precies hetzelfde. Ons manneke heeft altijd goed doorgeslapen van 21.00 tot 7.00 en sinds 2 weken komt hij stip om 4.00 en drinkt dan dus binnen 10 min zijn fles leeg. Heb echt het idee dat hij gewoon honger heeft anders drinkt hij echt zijn fles niet leeg. Hij valt direct ook weer in slaap. Dus het is gewoon maag vullen en weer doorslapen. denk een groeispurt weet het anders ook niet. Tja en rijstebloem lukt bij ons dus niet. Ons zoontje drinkt goed uit speen 2 van avent, maar ieder andere speen vind hij veel te snel gaan en verslikt zich dan en gaat heel onrustig drinken. Maar rijstebloem gaat dus niet via speen 2... dus weet het ook verder niet, er ziet niks anders op als gewoon de fles snachts geven. Hij krijgt overigens ook 3x 180cc en 6 schepje en een keer 210cc met zeven schepjes en potje fruit/groente
@Rensje, dat klinkt hetzelfde als wat wij nu hebben. Hier vannacht die fles water echt in 4 minuten helemaal leeg. was 180cc. Mss een groeispurt inderdaad. Ik zit vandaag nog op 4 flessen van 210 en ga morgen weer over op 5x180.
Mijn zoontje had dit laatst ook een poosje. Ik heb hem toen 's nachts telkens een heel klein flesje gegeven (eerst 90+3) en daar steeds minder voeding in gedaan. Op een gegeven moment (na 1 / 1,5 wk) kwam ie niet meer. Vond het eigenlijk een beetje gemeen van mezelf in 't begin, maar hij heeft 't echt niet nodig, dus wilde hem er ook niet aan laten wennen dat ie 's nachts weer een volledige voeding kreeg. Uiteindelijk denk ik dat ie meer voor de gezelligheid wakker werd dan van de honger. Gek kind.
MVS, haha dat idee heb ik dus ook. Julien zuipt wel in no time zijn fles leeg en is ook niet stil te krijgen voordat hij zijn water heeft gehad maar daarna is hij klaarwakker en ligt hij te gieren van het lachen.
hmm ik heb daar ook aan gedacht maar ons manneke valt dus wel meteen weer in slaap als hij de fles leeg heeft. Dus of dat het dan gezelligheid is!! hoop wel dat het snel over is... maarja kan hem niet dwingen. Maar zal vannacht eens proberen gewoon water te geven??!! kan het altijd proberen.. gr.rensje
Ja hoor hier ook weer feest vannacht!! Zou het aan de leeftijd liggen?? 3x maar liefst, maar geen honger. Elke keer maar wat water gegeven, want ik wil eigenlijk niet aan nachtvoedingen beginnen. Hij laat zich wel weer wegleggen en gaat wel weer slapen. Nou ja we kijken vanacht maar weer aan, maar het is wel vermoeiend als je gewent bent dat je kindje lekker doorslaapt *GAAAAAAAP*
Om eerlijk te zijn snap ik niet wat er zo erg aan is als een kindje 'weer' eens per nacht wakker wordt voor een voeding... Hier was dat ook, mevrouw sliep al redelijk snel door maar ineens werd ze weer rond een uur of 1 wakker. Wat nu overigens weer gestopt is, maar erg vond ik het niet. Ik heb het graag voor haar over. Natuurlijk is dat niet zo leuk voor mijn man aangezien hij werkt, maar dat hoort er nou eenmaal bij. Als ouders van zo'n kindje ben je er gewoon verantwoordelijk voor, blijkbaar is het voor haar/hem nodig dat hij/zij wakker wordt 's nachts. Baby's zijn ook geen robotten, ook niet mer kunstvoeding. De ene keer gaat het zo, en de andere keer weer zo. Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat je er helemaal doorheen zit wanneer je een huilbaby hebt en niet meer aan slaap toe komt maar één voeding in de nacht is toch niet zo zwaar?
@islah, gaat er toch ook niet over dat wij het niet voor ons kindje over hebben!! tuurlijk als mijn manneke honger heeft krijgt hij gewoon de fles. Wij zijn gewoon samen een oplossing aan het zoeken omdat ze het eerst wel deden en nu niet meer. Vraag me gewoon af of dat hij genoeg voeding krijgt overdag ofzo. En sommige mensen moeten ook werken net als ik, en zal heel eerlijk zijn dat het dan fijner is als hij gewoon nog lekker slaapt in plaats van om 4.00 wakker te worden.. want moeders slaapt dan dus totaal niet meer. Ons manneke sliep eerst van 21.00 tot 6.00 en in 1 x wil hij om 23.00 nog een fles en om 4.00 s'nacht. Misschien zijn we ook wel verwend omdat hij het eerst wel deed. Maar je zet het er neer alsof wij het niet over hebben voor onze kleine en dat is onzin. Niets is belangrijker als dat. Ik leg me er ook maar bij neer dat het zo is, maar snachts heb ik gewoon op dit moment moeite om eruit te gaan. Slaap zo ontzettend vast. groetjes rensje
Ja dat snap ik. Maar als ze het eerst wel deden, en nu niet meer, wat is daar dan erg aan. Als een baby 's nachts welgeteld één keer wakker wordt?
Ik sluit me aan bij Rensje, het is niet erg als je kindje wakker word 's nachts en tuurlijk zijn het ook geen robotten. Ik ga ook natuurlijk gewoon naar Tygo toe om hem te troosten, maar ik weet dat mijn kind geen honger heeft en geen nachtvoeding nodig heeft, dus gaf ik TS de tip wat water te proberen. En iedereen weet dat het een fase is maar het is wel fijn het erover te kunnen hebben hier of wat tips uit te wisselen......
Nou, we hebben het geluk gehad dat Juliën vannacht heeft doorgeslapen. We zullen zien wat de aankomende nacht brengt. @Islah, je hebt gelijk hoor! Ik maak me vooral zorgen om hem omdat hij sinds hij de nachten wakker werd ook niet echt goed te pas was overdag. je maakt je dan toch zorgen of er misschien iets met hem is. Maar als je aan kinderen begint moet je inderdaad niet denken dat het precies doet waar jij zin in hebt. Wel is het dan weer zoeken naar een nieuw ritme en vooral ook zorgen dat hij niet teveel voeding krijgt. Hij zit met zijn flessen overdag al op de liter en dan nog hapjes erbij. Als hij dan s'nachts ook nog wil maak ik me weer zorgen over andere dingen zoals wat ze zeggen, niercomplicaties op latere leeftijd e.d. Verder is het ook wel prettig om hier je vraag neer te kunnen zetten en te kijken of anderen met dezelfde ervaring nog tips hebben. En ja, voor ons is het ook vervelend aangezien we beide werken maar daarvoor stelde ik de vraag niet. @Piemie, Rensje en MvS, bij ons gaat het precies zoals bij jullie. Als ik het oei ik groei boek erop na sla staat er ook in dat dit mogelijk te maken heeft met het sprongetje, al ben ik daar wel weer sceptisch over.
Mmmm ja de sprongen, ik vind het maar vaag hoor volgens het boek zouden ze eigenlijk altijd wel in een sprong zitten hahaha... Wat fijn dat je kindje weer heeft doorgeslapen, dus zelf ook weer een beetje rust gehad hoop ik voor je? Ik ben om 13.00 van mijn werk naar huis gestuurd door mijn collega, omdat mijn wallen inmiddels mijn kin bereikte (slaap al een tijd slecht, niet vanwege Tygo hoor) Tygo is nu ontzettend verkouden arm knulletje net flinke verhoging dus ik denk dat het weer een zware nacht gaat worden..... Nou ja we zien wel, en anders maar weer op een lekker stoel instaleren en lekker knuffelen... Iedereen succes vanaaf