advies gevraagd

Discussion in 'De babyuitzet' started by Quiliana, Aug 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Quiliana

Quiliana Actief lid

Jul 21, 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Hoi hoi

Ik heb een vraagje, ik weet dat er al een topic over is geschreven maar ik kan deze nergens meer terug vinden.

Probleem is namelijk dat mijn vriend en ik al zo´n 4 jaar ingeschreven staan bij de woningbouw. Helaas kunnen hun mij geen garantie geven dat we een woning hebben voor 5 januari (uitgerekende datum) We hebben nu dus wel een appartement op het oog (particulier) maar dat heeft maar 1 slaapkamer, verder is alles perfect in orde (cv, nette badkamer etc etc, ruime living) Ik zat eraan te denken om van die slaapkamer een gedeelte te maken voor de baby en een voor ons, wij hebben niet veel nodig, maar is dit te doen voor het eerste half jaar? ik verwacht dat we na dat half jaar zeker een woning kunnen huren via de reguliere weg.

Ik ben eigenlijk benieuwd naar tips/ervaringen van anderen die dit zo hebben moeten doen. We kunnen dan misschien geen hele complete babykamer aanschaffen maar alleen het bedje en commode. (voel me er best schuldig over:()

Ik zit ook een beetje te twijfelen of het verstandig is om dit te huren, de ene helft van mij zegt kijk nog verder, maar niemand kan zeggen of ik binnen 19 weken (das echt het uiterste) wel een geschikte woning heb...... ik weet dat jullie geen beslissingen voor mij kunnen maken, maar misschien zijn er dingen die ik nu over het hoofd zie.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De eerste maanden kan je prima je kindje bij jullie op de kamer hebben hoor, en een complete babykamer... Wij hebben ook alleen een bedje en een commode want we hebben geen plek in de kamer voor een kledingkast. Dat kind maakt het niet uit hoor hoeveel of hoe duur zijn meubeltjes zijn, die heeft genog aan liefde, eten en verzorging!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Genoeg mensen die de eerste maanden, of zelf jaren met hun kleintje op de kamer slapen. Gewoon met een ledikant (evt eerst wiegje) en een commode ben je toch een heel end. Ik zou het geloof ik wel doen. 19 weken is nog een end, maar dat gaat snel genoeg voorbij. Nu heb je nog even tijd om alles een plekje te geven.

De kleine vraagt later echt niet waarom je geen complete kinderkamer had! Als ze maar genoeg liefde krijgen ;)

4. Quiliana

Quiliana Actief lid

Jul 21, 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    HAHA! nee dat weet ze niet meer, ik word er soms wanhopig van, en 19 weken lijkt ver weg, maar de tijd vliegt echt zo voorbij... Helaas moeten we het wel op deze manier doen, kopen zit er niet in namelijk. Ikzelf heb een ruime slaapkamer, en het is een gerestaureerd oud pand, die hebben nog ruimere kamers, dus moet lukken. Ik slaap er nog een nachtje over. Het is direct bij de eigenaar te huur, dus ik zit niet vast aan jaarcontracten e.d. mochten we via de reguliere weg kunnen huren, kunnen we er na de opzegtermijn zo weer uit.

Sorry had even bevestiging nodig dat het wel kan.
    Super bedankt. Ik laat nog wel weten hoe het afloopt.

5. fafje

fafje Niet meer actief

soms denk ik zelfs...waarom zit ik me zo te stressen dat zn kamertje helemaal af moet zijn...terwijl de bedeoling is dat hij de eerste maandjes gewoon bij o ns op de kamer ligt haha..Maar dat is denk ik gewoon nesteldrang en ja...om het straks nog helemaal te doen...

Maar antwoord op je vraag is dus JA het kan makkelijk...voorlopig lekker in een wiegje laten slapen, ledikantje kan natuurlijk ook..
    Je zal klossen nodig hebben onder je bed...dus bed als commode gebruiken hihi...staat lekker hoog dus daarop verschonen/aankleden...kleertjes kan je vast wel ergens kwijt...

komt helemaal goed succes!!

6. Quiliana

Quiliana Actief lid

Jul 21, 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Ja inderdaad, je wilt niet weten hoeveel stress ik heb gehad!!!! Wil ook alles in de puntjes geregeld hebben en als dat dan niet lukt........owee.... Ik krijg morgen verder bericht over het appartement, is trouwens wel beneden dus geen gedonder met trappen enzo haha! alhoewel ik nu dat zelfs niet erg vind... pff hoop zo dat het doorgaat, kan al mijn opgekropte nesteldrang eruit hahahaha!

ben benieuwd...wordt vervolgd....

7. HOG

HOG Niet meer actief

Gewoon doen joh :) Als ik naar mezelf kijk, wij zullen wel een mini kinderkamertje hebben, maar het ledikantje komt gewoon bij ons op de slaapkamer. Wil het kindje liever dichtbij ons hebben. En hoe jij het beschrijft, zal het prima werken.

Succes!!

8. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Meid, dat kan heel goed. Niet druk maken hoor. Commode heb je niet eens perse nodig. Verschonen kan ook op bed bijv.
    Zeker het eerste half jaar is je kindje nog zo klein. Dat komt wel goed hoor.

9. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,797
    19,013
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Gewoon doen! Dan ben je nu van de stress af en kun je lekker gaan nestelen. Ik denk zelfs dat het verstandig is om je kindje de eerste maanden lekker bij je op de slaapkamer te houden!

10. Quiliana

Quiliana Actief lid

Jul 21, 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Ben ik weer,
    Net contact gehad met de verhuurder en we kunnen morgenavond al gaan kijken. ik heb gelukkig 1 voordeel, mijn vriend wilde de kleine toch al op de slaapkamer hebben hihi.

Nu maar hopen dat het in het echie ook een geschikt appartement is....dan ben ik eindelijk van die stress af.

bedankt voor jullie advies en steun... het is niet leuk voor anderen, maar ik ben stiekem blij dat ik niet de enige ben....(sorry)

11. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook voor het zekere gaan: en tijdelijk dat appartement aannemen..!
    Maar jullie wonen nu dus niet samen? Want anders zou ik zeggen: blijf daar ff tot je wat anders (blijvends) hebt!

Succes!!

12. Quiliana

Quiliana Actief lid

Jul 21, 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    nou daar ben ik weer.
    Gisteren wezen kijken en dat had ik beter niet kunnen doen.
    De huiskamer is vrij groot, geen standaard woonkamer maar ook weer niet echt HEEL klein.

Dan de slaapkamer........die is echt klein!! ohoh zoals ik heb gezien past er misschien net ons bed in en dan ledikantje that´s it. De vrouw die er inzit had een 2persoonsbed en een linnenkast erin staan en was echt vol. (zij was overigens ook in verwachting). onze linnenkast moet dan waarschijnlijk in de woonkamer. op zich geen probleem maar wel onpraktisch....

Zit me nu ook af te vragen wat de kraamverzorgende zal zeggen erover... alhoewel we nu zo omhoog zitten dat ik me daar niet echt zorgen over maak, maar toch...

wat moet ik nou doen?? toch doen?? ondanks dat de slaapkamer echt klein is??? we hebben tot zaterdag de tijd om te beslissen.
    moeilijk is dit zeg

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De kraamverzorgende zal niks zeggen over de ruimte. Wel kunnen ze een opmerking maken over de werkhoogte qua verschonen enzo! Er wordt gezegd verschonen kan ook gemakkelijk op bed. Zelf ben ik erg blij met mn commode, die is gewoon op stahoogte, dat scheelt toch veel rugpijn hoor. Van tijd tot tijd verschoon ik dochterlief wel eens op een bed, maar ik vind dat persoonlijk niet praktisch!

Mocht je nu bijvoorbeeld een leuke ladenkast hebben met een hoogte van 1 meter, dan zou je die ook kunnen gebruiken.(evt met opzetstuk oid) Bij Ikea hebben ze ook leuke artikelen.

14. Quiliana

Quiliana Actief lid

Jul 21, 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    @jois
    we wonen inderdaad nog niet samen, maar aangezien we in vrij populair dorp zitten is het moeilijk om hier aan huizen te komen. Dus mochten we dit afwijzen is het dus helemaal niet zeker of dat we op tijd een betere optie hebben. Samenwonen op de plaats waar we nu zitten is helaas geen optie.
    ik zie mezelf ook niet echt verhuizen met 30 a 35 weken en nu kan ik alles nog zelf.....

15. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Meid, dat maakt echt niks uit. Een slaapplek voor de baby is het belangrijkste. Als je een wiegje neemt dan past dat wel. En bij ikea hebben ze ook een smalle commode. Die past er dan wel naast denk ik.
    Hoe groot is de badkamer? Want daar kan je ook zo'n kleine commode misschien wel kwijt. Of gewoon aankleedkussen op de wasmachine, kan ook he. Echt... er komt wel een oplossing hoor.
    De kraamzorg en verloskundige zijn echt wel wat gewend hoor.
    De eerste week staat je bed toch nog op klossen en kan de kraam daar verschonen. Daarna kan je het zelfs nog bij je op de bank doen, in de box of aan de keukentafel of zo. Maakt allemaal niks uit.

16. Quiliana

Quiliana Actief lid

Jul 21, 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    hoi hopmarjanneke,

Bedankt voor je reactie, waren inderdaad van plan om ook wat spullen te halen bij ikea, maar als ik het goed begrijp moet de commode/ladekast 1 meter zijn en het bed 80 cm hoog toch?
    Zijn er nog overige eisen hiervoor?

oh ja even off topic, ik had ergens gelezen dat mijn bed aan drie zijden bereikbaar moest zijn... dit is niet het geval, hij komt tegen de muur te staan dus dan kan je er aan 1 zijde in, is dat een probleem???

moet ik verder nog aan iets denken wat betreft de meubels? (voor de baby)

17. Quiliana

Quiliana Actief lid

Jul 21, 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    haha jeetje wat zijn jullie snel met reageren, echt superfijn
    want de badkamer is wel ruim!! dat ik daar niet aan heb gedacht... het belangrijkste vind ik de commode en ledikant/wieg.

we gaan in ieder geval tot zaterdag even verder neuzen en kijken en anders pakken we dit appartement.
    Ik laat wel weten wat het gaat worden maar denk dat het hem wel word. beter zekere voor onzekere en geen stress meer!

18. Laust

Laust Niet meer actief

Wat vervelend is dat he. Verhuisstress terwijl je zo graag wil genieten van je kleintje wat eraan komt.
    Bed moet wel echt aan 3 kanten vrij zijn voor de bevalling. Daarna maakt het niet meer zo veel uit. In het ergste geval kan/mag/wil je kv je bed niet opmaken. Dat kan je vriend dan doen.

Kun je niet eens via de makelaar vragen? Op het moment gaan een hoop huizen die te koop staan de verhuur in.

Misschien is een hangwiegje ook een idee? Dan slaapt je baby bijvoorbeeld boven jullie voeteneind. Scheelt weer in de ruimte ;)

19. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

Oct 1, 2008
    745
    0
    0
    Misschien een beetje offtopic, maar over de Ikea, ze hebben daar tegenwoordig ook een inklapbare commode van stof! :)
    Weet zo snel even niet meer hoe die heet, maar misschien is die ook wel praktisch voor je! Als je hem dan niet nodig hebt klap je em in en neemt gelijk een stuk minder ruimte in beslag.
    Edit: die commode heet Spoling ;) Je kunt hem zo opzoeken op de site!

20. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    IKEA | Baby | Commodes & kinderverzorging
    Dit is de link naar ikea. De commode die ik bedoelde staat erop. Maar ook een opklapcommode. Denk dat die voor jullie dan veel praktischer is.
    Verder kan je wellicht onder de wieg of het ledikantje wieltjes maken dan kan je het verrijden. Ook makkelijk als je weinig plek hebt.
    Babymeubels... even denken.... bedje is perse nodig, verder is eigenlijk niks perse nodig.
    Wipstoeltje is wel handig, neemt ook niet zoveel plek in beslag. Eetstoel is pas vanaf 1 jaar of zo nodig. Daarvoor kan je nog makkelijk in de wipstoel eten geven.
    Box is handig, maar als je geen plek hebt niet perse nodig. Je kan bijv. een deken of boxkleed op de grond leggen.
    Verder natuurlijk wandelwagen, maar die kan in de gang of de berging eventueel.

Share This Page