advies gevraagd

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Quiliana, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Kijk, als de badkamer ruim is dan kan daar de commode en het babybadje staan. Kan je ook een tummytub voor nemen en die kan gewoon ook op de keukentafel. Je kindje kan daarna gewoon met jullie mee onder de douche. En als het kan zitten in de douchebak in zo'n zitje.

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Oh ja, en je kan altijd in het ziekenhuis bevallen he. En anders even met de VK overleggen. Die zijn heel wat gewend hoor.

3. Quiliana

Quiliana Actief lid

21 jul 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Echt THANKS VOOR GOEDE ADVIEZEN!!!!
    hier heb ik wat aan, ik zal vanavond even aan mijn vriend de commode laten zien HANDIG!! HAHA!!

ik moet me niet zo druk maken, krijgt mijn vriend toch gelijk. hij wilt namelijk dat ik in het ziekenhuis beval maar ik ben weer zo´n muts die een heel (onwerkelijk) romantisch beeld heb van thuis bevallen vraag niet hoe ik erbij kom dat zoiets romantisch is.....maar goed.

wat ik eventueel ook kan doen is in het kraamhotel van mijn werk bevallen, daar kan ik en mijn vriend geloof ik een paar dagen blijven. zal het vanavond eens met hem overhebben. dat zou ideaal zijn......goh dankzij jullie kom ik ook op goeie ideeen

begin er spontaan zin in te krijgen,.....maar eerst even de andere opties (makelaars) bekijken. kijken of hun nog wat hebben..

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Dan ging ik liever voor een kraamhotel dan ziekenhuis, als je die keuze toch hebt. Is toch wat sfeervoller.
    En bevallen romantisch.... hahaha.... Op dat moment wil je dat kind eruit en maakt het echt geen bal uit waar je bent. Alleen in de aanloop er naar toe is het wel fijn om thuis te kunnen zijn.

5. Quiliana

Quiliana Actief lid

21 jul 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    ik denk dat dat hem word. ik ben goed verzekerd en ik kan dan 4 dagen blijven en vier dagen zorg thuis mits alles gaat volgens het boekje.

drukdrukdruk volgende week moet ik naar de verloskundige en zal het ook even met haar bespreken want het hotel ligt volgens mij buiten haar regio maar ik heb al wel gemerkt dat ze wat dat betreft heel soepel is.

in ieder geval heel erg bedankt voor de goede adviezen, maakt de keuze voor mij wat makkelijker...(wbt appartement)

6. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ja, ik kan me goed voorstellen dat je niet goed weet hoe en wat. Zeker bij je eerste kindje ben je al onzeker en wil je alles goed doen. En dan hoor je iedereen over de uitzet en wat er allemaal nodig is. Maar dat valt echt mee. Het zijn heel veel luxedingen gewoon voor het gemak. Maar ECHT nodig, dat is maar heel weinig. Ja, liefde, eten en drinken, onderdak en kleding. En verder.... alles komt wel goed hoor. Het gaat ook meer leven als je er woont. Dan zie je ook weer meer mogelijkheden, dit kan daar, dat kan zus, dat kan zo....

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    even extreem offtopic: bij ons is het zo dat je inschrijftijd bij de woningbouw vervalt op het moment dat je verhuist/andere woning hebt, ongeacht van welke verhuurder. Kijk dat dus even goed na!!!!
    verder: het komt helemaal goed!!!!

8. Quiliana

Quiliana Actief lid

21 jul 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Hoi Taliaa

klopt heb ik ook vernomen,. maar ik ben de afgelopen tijd zeer vaak in contact geweest met de woningbouw/stichting en hun adviseerde mij om toch verder te kijken omdat ze mij geen garantie konden geven. Ik heb toen ook gevraagd of ze mij dan uitschrijven als ik een andere woning zou treffen. Aangezien ze niet met andere verhuurders samenwerken is dit niet het geval. ze zeiden letterlijk; je inschrijving komt pas te vervallen als je een woning van ons aanneemt. voor de rest hebben we niet veel te maken van wie of wat je huurt.

maar in ieder geval bedankt, voor hetzelfde geld was het niet zo en hebben we een nog groter probleem hahaha!

9. Quiliana

Quiliana Actief lid

21 jul 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    hoi hoi

Nou we zijn eruit hoor, we huren toch maar dat gezellige, knusse maar oh zo kleine appartement (eigenlijk meer een benedenwoning). We kunnen morgen namelijk gaan reageren op eengezinswoningen die de woningbouw nu aan het bouwen is en we maken daar waarschijnlijk wel meer kans op.

betekent dat we medio juni/juli wel een geschikt huis hebben. Het word even behelpen maar met jullie tips gaat het zeker lukken

nogmaals bedankt.

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    succes!!!!

11. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Een goede beslissing denk ik hoor. Scheelt je veel stress en jullie kunnen ook echt samen als gezin starten, ook heel belangrijk!

12. Quiliana

Quiliana Actief lid

21 jul 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    ja dat leek mij ook het beste, kunnen we ook even aan elkaar wennen, ook al zijn we 6 jaar samen, samenwonen is toch anders al verwacht ik geen problemen.
    Kan dadelijk lekker gaan puzzelen met de inrichting en uitzet hahaha!!!

13. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Toen ik de eerste keer zwanger was woonden we anti-kraak, we werden toen uit onze flat gezet, babykamer was al ingericht !!
    We hebben toen een paar weken echt in zak en as gezeten, was echt vreselijk!!
    Uiteindelijk hebben wij toen ook particulier een flat gehuurd met maar 1 slaapkamer! Wij hebben een afscheiding gemaakt in de woonkamer en daar toen een slaapkamer voor ons van gemaakt!
    Ik moet zeggen het ging prima hoor en ook wij hebben toen binnen een half jaar een nieuwe woning gevonden!

14. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Hmm, het antwoord wat je van de woningbouw krijgt hoor ik hier in de regio ook nog al eens, maar als puntje dan bij paaltje komt, ben je toch je inschrijftijd kwijt zodra je, waar dan ook, zelfstandig hebt gewoond. Kun je het op papier krijgen van ze, of staat het ergens in hun spelregels?
    Ik werk nl ook bij een woningbouw waar je je inschrijftijd kwijt bent, en hier in de regio is er ook een die een beetje het alleenrecht heeft in bepaalde dorpen zeg maar, en daar schermen ze wel mee (we zijn de enige hier, dus), maar achteraf doen ze dan toch moeilijk. Ik wil je niet in de stress helpen hoor, maar beter nu goed regelen (zwart op wit, desnoods mail je ze, en antwoorden ze je per mail, en dan heb je het al) dan later een probleem!

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    daar dacht ik ook als eerste aan... hier in de regio is dat zo... ik ken genoeg mensen die even tijdelijk een woning aannamen en dan helaas pindakaas hun inschrijfduur kwijt waren...

16. Quiliana

Quiliana Actief lid

21 jul 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Hoi

@ debski, erg he! ik weet er bijna alles van, heb ook weinig kunnen genieten van mijn zwangerschap maar ga dat wel inhalen....wij gaan vanavond nog een keer kijken voor het appartement en dan stellen we gelijk een contract op (wel zo dat we eruit kunnen als we een geschikter huis hebben etc. etc.)

heb de planning nou zo; in de badkamer commode/waskussen etc. ledikant bij ons op de kamer en de linnenkast van ons drieen komt in de woonkamer, dan is het grootste opgelost.

Thanks voor jullie adviezen, ik rij zodadelijk even langs de woningbouw, kijken of ik het eventueel met handtekening kan krijgen of iets dergelijks... want inderdaad beter nu geregeld dan later een probleem... zonde van mijn 4 jaar...

Ik zal over een tijdje wel weer topiccen over de inrichting, verwacht dat er nog een boel vragen gaan komen hahaha!!
    maar ik heb er wel vertrouwen in dat het allemaal best goed gaat komen...

17. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    tuurlijk komt dat goed. Samenwonen is zowiezo wel ff wennen en als je dan een gezinnetje bent is het weer anders.

18. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    het kan heel goed.
    alyssa en daymian hebben in eerste instantie ook bij ons op de kamer geslapen (geen ruimtegebrek maar dat wilde ik graag).
    daymian is al na 2weken naar zn eigen kamer gegaan omdat hij ligt sliep door onze slaapgeluiden en ik sliep heel ligt door zijn geluidjes.
    maar ik denk dat als je geen ruimte hebt je er ook aan went dat er een kleintje bij je op de kamer ligt.

liefs doris

Deel Deze Pagina