wij hebben sinds 2 maanden 2 kittens. ze zijn eigenlijk nooit lang alleen geweest, een middagje winkelen oid is max. nu hebben we dit weekend afgesproken bij mijn schoonouders, dat zou van zaterdagmiddag t/m zondagmiddag zijn. zouden we ze zo lang alleen kunnen laten, of is het toch beter dat ik thuis blijf?
Lijkt me wel hoor... gewoon zorgen voor genoeg knabbels en water en misschien leuk speelgoedje op de grond.
Kan wel hoor, kan je ze beter maar vroeg aan wennen! Ik zou alleen zorgen dat ze niets kapot kunnen maken, dus ze bijvoorbeeld niet in de woonkamer laten. Hier groeven ze dan de plantenbakken uit, klommen op tafel en krabten aan de meubels (en dat doen ze nog steeds als wij er niet zijn, dus gaat de woonkamerdeur nog steeds dicht 's nachts en als wij er niet zijn). Ze hebben elkaar, dus als je zorgt voor voldoende voer, is er niets aan de hand!
Op zich zou het wel kunnen hoor... als je genoeg brokjes en eten laat staan. Zou misschien alleen aan een van de buren vragen of ze vers water kunnen geven? (weet niet hoe vaak jouw poezen vers water krijgen maar hier krijgen ze 3 a 4 keer per dag vers water, ligt er ook maar net aan wat ze gewend zijn) Verder gewoon zorgen dat ze entertainment hebben (speeltjes enzo) zodat ze geen dingen gaan slopen.
Hmm.. je zegt dat het kittens zijn.. Hoe oud zijn ze dan? een maand of 4/5 ? Op zich kan het wel want katten kunnen alleen thuis zijn, je heb er minder omkijken naar dan naar een hond. Ik heb er 5 in de leeftijd van 2 tot 3 jaar, maar als wij weggaan gaat altijd mn moeder naar mn huis om ze eten te geven en toch ff erbij zijn. Ik vind het zo zielig anders
ik zou het zelf niet zo snel doen, maar het zijn er wel 2.. dat scheelt een hoop.. Wel zou ik regelen dat iemand regelmatig om het hoekje gaat kijken en even met de kittens speelt. Daar hebben ze wel behoefte aan
Elletjo: de planten hebben we al verhuisd, het gaat alleen nog om het behang van de muren, maar dat kan ik moeilijk weg halen ben alleen een beetje bang met het eten, ze zijn allebei al aan de forse kant en als ik eten neerzet is het ook meteen allemaal op, wat laten staan kennen ze niet..
Heb jij een klein waterbakje dan? Ik heb een vrij grote waterbak (een soort van schaal voor nootjes en chips) en voor 3 katten doe ik daar iedere dag vers water in. Dus hier is het genoeg als we ze vers water geven voor we weggaan en zodra we weer thuiskomen. Voor brokjes zou je eventueel een extra bakje neer kunnen zetten, nu ze nog zo klein zijn, mogen ze toch onbeperkt eten. Doen die van ons (1,5 jaar) ook nog, zolang ze niet dik zijn/worden is er niets aan de hand
wij doen het hier ook gewoon hoor. wij zorgen voor 2 bakken vers water op verschillende plekken, en ze krijgen het eten wat ze normaal zouden krijgen in de tijd dat we weg zijn in 1 keer. ze eten het waarschijnlijk in 1 keer op, maar ja dan hebben ze pech. en als je ze gewoon net voor je weggaat vers water geeft is er niets aan de hand hoor.
Wij hebben er 2 en aangezien mijn familie in Friesland woont, zijn we toch wel eens per maand/ 2 maanden een weekend die kant op en we laten de katten dan 'gewoon' alleen. 's Zomers is de ene altijd buiten en die laten we dan ook buiten. De buurvrouw zorgt dat ze zo nu en dan naar binnen kan om haar te laten eten en drinken. De andere is altijd binnen en heeft de bovenverdieping (slaapkamerdeur dicht als je liever niet wil dat ze daar zitten), de overloop en de hal tot zijn beschikking. In de hal staat de kattebak en het voer, dus alles bij de hand. Ze hebben nog nooit echt iets kapot gemaakt trouwens, behalve het tapijt op de onderste trede van de trap, maar dat zit er al lang en binnenkort wordt dat er helemaal afgehaald, dus dat maakt ons niet zo veel meer uit. Je moet ze er wel aan laten wennen om zo nu en dan alleen te zijn, net als bij een hond, dan heb je er later des te meer profijt van.
Nee, dat niet maar mijn poezen houden ervan om dingen in hun water te doen Verder krijgen ze gewoon vers water als ik wakker wordt, vlak voor ik ga slapen en meestal als ik ga lunchen en dan wanneer ze er iets in gooien dus...
Wij laten onze drie katten ook weleens een weekendje alleen, niet vaak hoor maar soms. We zetten dan hun normale waterbakjes neer, plus een enorme bak extra erbij voor het geval hun water verdampt/opgedronken wordt/omgegooid wordt. En superveel eten haha. Maar dat eten ze hier niet in één keer op.
lekker, kan je nooit een weekend weg. Als ik van vrijdagavond tot zondagmiddag weg ben zet ik gewoon een grote bak koud water neer en een grote bak voer. Die 1,5 dag redden ze echt wel hoor. En dan hoef je echt niet gelijk iemand te regelen die met ze speelt en dingen doet, dat is echt overdreven. Die ene dag, kom op he, als het nou een week is ok, maar 1 dag... Je regelt toch ook geen dagoppas voor je katten als je aan het werk bent...
haha wat een timing! word net gebeld door een vriend dat hij morgenavond toch wel kan, dus hij komt na zn werk de katten eten geven en even spelen. dat scheelt gelukkig al!!
Voor 1 nachtje zou ik het gerust durven. Voor 1 nacht liet ik mn kat ook altijd thuis, voor 2 nachten ging de kat mee. Ik liet gewoon genoeg voer achter, flink volle bakjes, en 2 bakken water. Ze zullen wellicht kattenkwaad uithalen maar dat hoort erbij, zolang ze niets kunnen slopen...
<LI class=item>Ik heb van dit soort bakken voor water en voer,als we weggaan voor n paar dagen dan vullen we ze helemaal en hebben voorlopig genoeg voer en water,bij ons zitten de katten in de bijkeuken,en in de deur zit een kattenluik,kunnen ze naar binnen en buiten. Alleen in huis laten doe ik niet dan verbouwen ze de boel <LI class=item> <LI class=item>
Ik laat onze kat zo vaak een nachtje alleen. Geen probleem hoor, zolang ze eten en drinken hebben staan prima.
Als je geen zin hebt in je schoonouders, dan zeg ik ; Nee je kan ze echt, echt, echt niet alleen laten, en helaas moet je man dus alleen gaan... (Sorry beetje gemeen) Als je wel graag weg wilt is het geen probleem, ik heb mijn kittens ook eens zo lang alleen gelaten.. Als je de kattenbak goed verschoont net voordat je weggaat, lekker brokjes een en nog wat natvoer neerzet oh ja en voldoende water/kittemelk, dan is er geen probleem. Ik zou wel even bij de action of dierenwinkel wat speeltjes halen, dan hebben ze iets nieuws waar ze zich mee bezig kunnen houden (en houden ze zich dus minder bezig met jou bank en of gordijden) , en dan hupakee naar je schoonouders!
Volgens mij kun je ze er maar beter aan laten wennen als het vaker gaat voorkomen... Wij gaan ook gewoon 1 of 2 nachtjes weg en dan krijgen ze voldoende eten voor die periode, de bak staat tot hun beschikking, enz. Ze kunnen dan alleen niet naar buiten maar ze mollen ook niks in huis hoor. Dus in principe kunnen ze wel eventjes alleen zijn. Maar we vragen de buurvrouw en die kan eigenlijk altijd wel (andersom passen we ook op haar kat) dus die komt dan even een knuffeltje brengen en eventueel zacht voer geven (mijn katten krijgen bijna alleen maar harde brokjes) om ze te verwennen...