Wat geven jullie je kindje op brood? Ik kom niet verder dan: smeerkaas- smeerleverworst-appelstroop-geprakte banaan. Smeerleverworst is hij niet zo kapot van. En aangezien hij 2 boterhammen eet op een dag wordt het zo hetzelfde allemaal.
smeerworst lust Owen ook niet graag Ik doe meestal op zijn brood : Kaas, jam, vruchtenhagel,speculaashageltjes, alleen boter, appelstroop, perenstroop, bananstroop Dat was het wel eigenlijk
Hier eet Irem niet veel brood, maar wat er meestal op zit: roomboter of iets dergelijks. Soms een beetje Zonnatura jam of smeerkaas, maar dat is eigenlijk nooit, want ze eet zo weinig brood dat ik liever heb dat ze de vetten van de boter binnenkrijgt ipv suikers.
Hmm hier bijna altijd alleen roomboter. Soms een boterham met stroop voor de ijzer maar niet vaak. Vind het nog niet zo nodig en juist fijn dat ze al wild wordt van de boterham zelf ipv het beleg dat er op zit. Smeerkaas vind ik zelf teveel zout in zitten. Wbt smeerworst vroeg ik em wel af, ze raden toch aan om best lang te wachten met varkensvlees (wij eten dat overigens helemaal niet) dan zou je toch ook geen smeerworst moeten geven? Dat is ook varkensvlees. Nahja goed hier dus iig meestal boter.
Kaas mogen ze dat al hebben? En Pindakaas dacht ik altijd dat dat tot 1 jaar niet mocht vanwege allergie enzo. Vruchtenhagel zal die denk ik ook wel lekker vinden denk ik. Maar verslikt je kindje zich daar niet makkelijk in?
kaas is hetzelfde als smeerkaas ja. Alleen niet smeerbaar Ik zorg dan altijd dat ik de belegde kant naar beneden in zijn mondje doe, dan plakt het niet aan zn gehemelte. Pindakaas adviseerde ze me ook om te wachten tot 1 jaar. Dit omdat ie best wel eczeem heeft en duidt toch op wat allergieen. Dus ff zekere voor het onzekere. Vruchtenhagel dacht ik eerst ook dat ie zich erin zou verslikken. Heb gewoon eerst heel weinig erop gedaan. Smelt best wel snel in zn mond. Hij heeft er iig geen problemen mee. Als je echt huiverig bent kun je een uur vantevoren de boterham smeren, vruchtenhagel erop en dan in aluminiumfolie wikkelen. Dan na een uurtje is de vruchtenhagel gesmolten. Kan ie zich ook niet verslikken
Echte boter, appelstroop, sesampasta, vruchtenmoes (zonder toegevoegde suiker), kaas, geitenkaas, geprakte banaan. Pindakaas mag (indien er geen sprake is van allergie bij het kind of ouders) vanaf 9 maanden.
hier het volgende op brood: kaas smeerworst* smeerkaas* jam appelstroop fruithapje wat eventueel over is die ochtend appelmoes en uiteraard boter degene met sterretje erachter heb ik begrepen niet meer dan 2x per week de smeerkaas ivm zout de smeerworst ivm vit A..
Als je denkt dat je smeerkaas en smeerworst al te vaak geeft (vanwege te weinig variatie), zou ik daar echt mee stoppen. Dat zijn ongeveer de slechtste twee belegsoorten die je kunt geven: Smeerkaas: bestaat uit afvalkaas en zout, VEEL zout!! Als je dat meer dan 2x per week geeft, kun je net zogoed zout door haar groente e.d. doen. Smeerworst: waar zal ik beginnen? Ingrediënten van smeerworst zijn vergelijkbaar met die van een frikandel. Zou je die ook geven aan een baby? Daarnaast wordt smeerworst gemaakt van de lever van een koe of varken. Lever is een soort vuilnisbak van het lichaam, en verzamelt de afvalstoffen in het lichaam van de dier. Wat wij wel gaven met 8/9 maanden: - margarine of roomboter; - appelstroop van zonnatura; - af en toe een plakje jonge kaas; - geprakt fruit.
Geloof dat een hoop dingen van wat wij gaven in het begin (overigens pas met 10 maanden begonnen maar dat maakt niet uit lijkt me). Maar wat wij ook nog weleens gaven en nog altijd weleens geven is een bakje met yoghurt, kunnen ze de boterham in dopen en opeten. Word hier al vanaf de eerste keer heerlijk gevonden!
in mijn ogen ( kan zijn dat ik het verkeerd lees ) staat er dat het het slechtste is wat je kan geven en ik geef dus ben ik toch slecht???? ( kan het verkeerd begrijpen hoor maar zo kwam het bij wel over )
Even ter vergelijking: als jouw kindje iets doet wat van jou niet 'mag', is ze toch ook niet meteen slecht...wel? Wij geven nog geen vlees maar als we dat zouden doen, zouden we idd nog geen smeerworst geven omdat we weten dat dit niet gezond is. Ik zou dan eerder kipfilet ofzoiets geven. Maar van smeerkaas wist ik ook niet dat het zo ongezond was en zou ik het ook al gegeven hebben als we het in huis hadden voor onszelf. Dan moet ik me nu ook aangevallen voelen?
Kaas is in koude toestand hard. Aan smeerkaas zijn smelzouten toegevoegd om het smeerbaar te houden. Die vind ik niet geschikt voor een kind van 8 maanden en ook niet voor een ouder kind trouwens. Gewone kaas is trouwens ook zout en bevat erg veel eiwitten omdat het zo geconcentreerde melk is. Beter is daarmee te wachten tot 1 jaar.
pff soms wou ik dat ik nog in vroegere tijden leefde. Dan gaf je je kind gewoon wat te eten wat je zelf ook at en zo was het goed. Nu heb je zoveel info. De een zegt dat iets vreselijks slecht is en dan een ander of een arts zegt dat het juist goed is etc etc. kippevlees bijvoorbeeld. Een zegt : heel gezond! Geef ik met een zeker hart! Ander zegt : kippevlees? Is vreselijk ongezond! Kippen worden volgestouwd met antibiotica waar bacterieen weer resistent van worden en je kan er dan zelfs aan dood gaan! En als je je kind maar een ienieminie beetje bouilon geeft dan word er gereageerd of je je kind amoniak te drinken geeft. Terwijl een ander haar kind elke week bouilon geeft. Je durft je kind amper meer wat te eten geven
Ik heb gister slagroom uit een spuitbus in zijn mondje gespoten.... Hij vond het lekker en erg grappig Zolang dat niet elke dag 10x gebeurd, vind ik het geen problem! Maar inderdaad je word hier wel vaak iets te bot geattendeerd op bepaalde slechte producten Ga vandaag de vruchtenhagel even proberen Maar als smeerkaas en worst zo slecht is, wat kun je dan wel als hartig beleg geven? Want het leek mij toch ook niet goed dat de kindjes alleen maar zoet op brood krijgen? Hier is fruitstroop appel/kaneel groot favoriet!