Nachtfles afbouwen bij 10 weken?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Charlie007, May 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ons zoontje van 10 weken drinkt 6 x 150/5 om 07:00, 11:00, 15:00, 19:00, 23:00 en 03:00. Hij zit dus een beetje aan zijn max. nu bijna een week.

Hij drink al zijn flessen leeg en weegt bijna 5 kilo, hij is met 37 weken geboren. Het CB zegt dat hij wel naar 180/6 zou mogen maar dan wel maar 5 flessen. Maar hoe pakken we dat aan? langzaam opbouwen of is hij nog te jong? Ik lees hier en daar dat je de nachtfles langzaam kan afbouwen en dan de laatste fles opbouwen naar 180/6? want je mag natuurlijk niet over de 30 schepjes per dag.

Heeft iemand hier ervaring mee of laat je het je kindje zelf regelen? Een paar keer heeft hij er langer tussen gelaten s nachts toen hij een week of 8 was, dus hij kan het wel maar vaak komt hij toch eerder. Ik vind persoonlijk dat hij veel drinkt op deze manier.

Graag jullie ervaringen en ja, het zou lekker zijn als hij gaat doorslapen maar dat vraag ik hier niet ;).

Charlie

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Ik geeft mijn dochter 's nachts een klein flesje, 90 cc met maar 2 schepjes voeding. Dan slaapt ze zo weer 3 uur door tot de ochtend. Zoiets zou je kunnen proberen? of de laatste fles met forte-voeding bereiden?

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn zoontje slaapt pas sinds een weekje door. Maar omdat hij de neiging had 's nachts hele grote flessen leeg te drinken, heb ik op een gegeven moment de flessen wat kleiner gemaakt. Wel afgestemd op zijn behoefte. Zo accepteerde hij het in het begin wel, maar een paar weken later kreeg hij toch weer meer honger 's nachts. Toen heb ik er dus ook weer een schep voeding bij gedaan.

Je zou dus kunnen beginnen hem 's nachts minder aan te bieden, zien of hij daarmee net zo goed verder slaapt. Als dat goed gaat, kun je na een tijdje weer de hoeveelheid verlagen.

Mijn zoontje ging pas doorslapen toen hij overdags voldoende binnen kreeg. Maar die van jou drinkt al veel overdags, dus dat zal bij jullie niet de oplossing zijn.

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Bedankt meiden,

Zijn er nog andere tips? Denk dat ik het antwoord al een beetje heb gevonden, ons ventje heeft honger denk ik. Gister wilde hij ook al clusteren en opeens om de 3 uur drinken, en vandaag weer. Hij slaapt namelijk overdag erg slecht en begint dan echt te huilen na 45 minuten. Vandaag dus na 3 uur een flesje en vervolgens sliep hij 3 uur!

Toch een beetje ophogen denk ik dus. Misschien eerst de ochtend en avond fles en dan om en om of zo...wat gek dat ik me niet meer kan herinneren van onze oudste hoe we het deden.

Groetjes Charlie

5. misa

misa Niet meer actief

Ik zou de hele dag doen zoals je anders doen, alleen de fles van 23 uur ophogen en dan kijken of hij het redt. Misschien de ochtendfles of alles flessen daarna ook weer wat ophogen. Als ze de hele dag wat meer verzadigd zijn, dan zou de nachte doorslapen ook makkelijker kunnen.
    Mocht hij toch om 4 of 5 uur komen, dan kun je altijd een kleine fles geven en dan sochtends normale tijd weer wat aanbieden.

Hij is zeker niet te jong hoor! Hier met 5 weken doorslapen.. :)

6. Mangoo

Mangoo Actief lid

Sep 23, 2009
    464
    0
    0
    Bussum NH
    Mijn mannetje kreeg ook eerst 150/5 met 6 flessen.
    Laat er overdag ook steeds 3 uur tussen.
    Wij moesten hem wakker maken om 23:00 zodat hij nog een laatste fles nam..

Manlief heeft hem een keer laten gaan, en kijken wat hij doet zonder die fles, en hij sliep door van 19:00 tot 05:00
    Meteen gestart met 180/6
    En hij krijgt nu weer om de 3 uur voeding.
    Krijgt de laatste weer om 19:00 en komt dan tussen 6 en 7 uur weer..

Hij heeft dus zelf aangegeven op een gegeven moment van laat mij maar slapen :)

(hij is nu bijna 12 weken)

Of gewoon een keertje met de fles van 23:00 wat meer geven..
    Kan voor een keer geen kwaad, en misschien slaapt hij dan door...

Share This Page