Geen temperatuurstijging na positieve ovu-test?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Annelynn, 8 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annelynn

Annelynn Actief lid

4 jul 2011
    314
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben sinds deze cyclus begonnen met temperaturen. Daarnaast gebruik ik ook ovu-testen. Ik had afgelopen maandag een knalpositieve ovulatiestest en dinsdag nog een flinke streep, maar al wel iets lichter dan de controlestreep. Bij FF heb ik dus maandag een plusje gezet en dinsdag weer een min. Omdat ik maandag een positieve ovu-test had, ging ik er vanuit dat ik vandaag toch een (flinke) temperatuurstijging zou moeten hebben. Niets is minder waar, mijn temperatuur lag vanochtend nog 0,2 graden onder mijn gemiddelde temp van voor de ovulatie. Betekent dat dan dat mijn ovulatie nog niet is geweest? Of komt hij nog? En kan dat wel aangezien ik maandag een positieve ovu-test had? Dan zit er toch te veel tijd tussen? Hopelijk kunnen jullie me iets meer duidelijkheid geven!

Annelynn

371c22 Ovulation charts on FertilityFriend.com

2. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Het kan nog alle kanten op. Had zelfs de laatste cyclus ook pas op dag 5 na de eisprong dat de temperatuur echt omhoog ging. Daarvoor bleef het maar zo'n beetje hangen rond de gemiddelde lijn. Wacht nog maar 2 dagen af, ik denk dat je dan wel verschil ziet :)

3. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Ja even afwachten nog... en misschien is het ook slim om toch even door te testen met de ovu testen. Ik had in juli nl een keer een knal positieve test, geen temp verhoging en een week later opnieuw positieve testen. Toen zette de eisprong wel door. Ik hoorde toen dat het lichaam het soms probeert en dat het om een of andere reden niet lukt. Dan probeert je lichaam het later nog een keer....

Dus ik ben het met Minkie eens dat even afwachten goed is, maar ik zou OOK doortesten. ;) Ben benieuwd!

4. Annelynn

Annelynn Actief lid

4 jul 2011
    314
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!

Vanochtend was mijn temperatuur 36,9, hoger dan de hoogste temp van voor mijn ovulatie, goed nieuws dus! Ik had Minkie deze vraag ook al gesteld in een ander topic, maar doe het hier nu ook nog een keer:

Ik had maandagmiddag een positieve ovu-test. Dinsdagmiddag had ik nog wel een redelijke streep, maar niet meer zo donker als de controlestreep, dus negatief. Als ik wat extra gegevens op FF invul, dan zet hij mijn ovulatie (met stippellijn) op dinsdag. Als ik echter de temperatuur van woensdag discard (was een uur later getempt dan normaal) en de positieve ovu-test weghaal, dan zet FF mijn ovulatie op gisteren. Aangezien we dinsdagochtend voor het laatst geklust hebben, zou dat niet zo goed uitkomen ;). Zolang ik de positieve ovu-test laat staan, blijft mijn ovulatie op dinsdag, ookal discard ik de temp van woensdag.

Hoe groot is nu de kans dat mijn ovulatie toch pas gisteren was en niet dinsdag?

371c22 Ovulation charts on FertilityFriend.com

Annelynn

Deel Deze Pagina