Advies gevraagd

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Shawarma, Dec 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

Nov 2, 2008
    1,853
    127
    63
    In een huis
    Afgelopen week is mijn dochter van 4 ziek geweest, dit blijken waterpokken te zijn.
    Ze heeft best lang haar speentje gehad 's nachts en toen ze 4 werd heeft ze haar speen weggegooid en niet meer om gevraagd.

Maar nu ze ziek is geweest, pakt ze steeds het speentje van haar broertje af en gaat daar stiekem mee onder de dekens liggen...
    Ze zegt ook dat ze het zo mist en dat ze niet meer kan slapen zonder.

Nu zeg ik tegen haar, joh je bent nu zo een grote meid, je hebt die speen toch niet meer nodig.. En ik weet dat het heel slecht is, maar heb de neiging om te zeggen joh als jij er beter van slaapt... Maar aan de andere kant was ik zo blij dat we ervan af waren en dat ik me er gewoon aan moet vasthouden om die speen niet meer te geven.. Ze is 4 en vind het echt geen gezicht...

Wat zouden jullie in dit geval doen??

2. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Ik zou volhouden... hoe moeilijk ook! Het is zonde om weer terug bij af te zijn.

3. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Ik zou ook volhouden, en vooral uitleggen waarom je het niet wilt, zo lang je praat met de kids snappen ze het wel, hoe moeilijk het misschien zal zijn.

Geef ze anders iets anders ipv de speen, bijvoorbeeld een knuffel ? ga je samen met dr een knuffeltje kopen en zeg je dat ze die altijd bij dr mag houden omdat ze die speen niet gebruikt..

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    volhouden! Maar ik denk ook dat dit richting peuter en kleuter moet...

5. sam32

sam32 Bekend lid

Jul 14, 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    En anders evt een beloningssysteem inzetten?

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar peuter en Kleuter.
    Elmo

7. Marjannn

Marjannn Bekend lid

Dec 31, 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Ik zou eerst proberen iets anders te verzinnen, maar als ze echt heel erg behoefte heeft aan die speen, zou ik waarschijnlijk toegeven. :)
    Als ze hem toen kon weggooien, kan ze dat over een tijdje ook weer, als ze d'r weer aan toe is. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik helemaal geen ervaring heb met spenen. Wat zijn de nadelen van zo'n speen? Is het slecht voor de tandjes?

8. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

Nov 2, 2008
    1,853
    127
    63
    In een huis
    Bedankt meiden!

Ik heb ook aan de ene kant sterk het gevoel dat ik het nu moet volhouden.
    Want als ik nu weer ga toegeven word het dalijk weer moeilijker.
    Ik probeer het gewoon vol te houden.
    Bevordelijk voor de tanden is het zeker niet.

Share This Page