advies gevraagd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door laatje, 15 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik heb een mooi handboek op de kop weten te tikken over 'zwangerschap en geboorte'. Hier staat enorm veel info in, echt heel nuttig. Nu kwam ik ook de volgende info tegen:

info: gevoelig 5 - 8 weken

Juist nu zich een snelle celdeling voordoet, is het embryo heel kwetsbaar. Ongezonde invloeden van buitenaf kunnen het beschadigen. Veel stoffen die de moeder opneemt, komen binnen 1 uur of nog sneller bij het kind: alcohol, maar ook nicotine, cafeine, medicijnen, rontgenstralen of ziekteverwekkers. Wordt een embryo door dit soort dingen in zijn ontwikkeling beschadigd, dan grijpt moeder natuur vaak in en ontstaat er een miskraam.

Schrik er wel van. Ik heb vorig jaar een miskraam gehad bij (ik dacht 10 weken) bij 8 weken. Als ik dit zo lees durf ik nog niet eens naar een feestje. En nu komt het: morgen heb ik een feest van mijn tante, die wordt 50. In een zaaltje. Alcohol zal ik met gemak laten staan, maar er wordt natuurlijk ook veel gerookt. Volgens bovenstaande info dus extra gevaarlijk bij de 5-8 weken. Ik ben nu 5 weken. Wat zouden jullie doen?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Meis echt...een feestje kan echt wel hoor!
    Alleen als JIJ je er niet goed bij voelt zou ik het niet doen...anders...
    Lekker fuiven hoor, je negen maanden duren lang genoeg.
    Veel plezier en succes bij je beslissing.
    Elmo

3. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik heb dit gevoel ook heel erg gehad.

Ik ben zelf een rookster/drinkster. Vooral op feestjes of gezellig met vrienden, dan kan ik er echt wat van! Ik was heel lang gestopt met roken en drinken, omdat ik een kindje wilde. OOk ik had een miskraam gehad, dus ik wilde alle risico's uitsluiten.

Toen kwam een periode dat ik dacht ik ben het "gezond" doen zat! Het lukte ook niet met zwanger worden, ik was gefrustreerd. Dus toen ben ik weer begonnen met roken en drinken. We hebben toen een feestje gehad en we hebben 3 of 4 keer een heeeele gezellige avond gehad met onze vrienden, volop roken en drinken dus. En.. een paar dagen later kwam ik erachter dat ik zwanger was! Ik was al 5 weken zelfs!

Ik heb me heel lang schuldig gevoeld, maar uit alle testen en echo's blijkt dat ons kindje gezond is. Ook heeft dat roken en drinken geen miskraam veroorzaakt.

Ik denk zelf, de natuur doet toch wat ie moet doen. Dus geniet lekker van je feestje en maak je niet te druk. Stress is ook niet goed voor je kindje.. ;)

4. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ow trouwens, sinds ik weet dat ik zwanger ben rook en drink ik natuurlijk niet meer! :D

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Vooral die laatste zin inderdaad...Stress is echt super slecht voor je kindje.
    Zolang je zelf niet (of zo min mogelijk) rookt of drinkt ben je heel goed bezig hoor!
    Je omgeving kan je niet altijd uitkiezen...
    Elmo

6. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Probleem opgelost. Vanavond mag er helemaal niet binnen gerookt worden! O.a. omdat mijn vader longklachten heeft en mijn tante er zelf ook niet goed tegen kan.. Opgelucht dus.. Maak ik me weer druk voordat er iets mis is.. pff.. word helemaal moe van mezelf!

Deel Deze Pagina