help, ben bang... advies gevraagd!

Discussion in 'Zwangerschap' started by laatje, Mar 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik voelde me gsiter nog op en top zwanger.. Opgezwollen tepels, au, zo pijnlijk! En in de avond beroerd. Nu vanmorgen voel ik mijn tepels helemaal niet meer! Zijn niet meer opgezwollen, hebben weer gewoon formaat als voorheen. Verder voel ik me fit.. Zwangerschapssymptomen dus ineens verdwenen.. Ben nu ruim 5 weken zwanger. Dat kan toch niet! Zou het een slecht voorteken zijn?

2. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

Jul 12, 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Hoeft nix te zeggen hoor meid, zolang je geen krampen/bloedverlies hebt, ben je gewoon lekker zwanger hoor!Geniet ervan zou ik zo zeggen 8)

3. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    He Laatje,

Welkom in de wereld van de zwangerschap!
    Dit is zo herkenbaar en zo verdomde moeilijk, ik weet het en ik denk ook heel veel andere zwangere.
    Deze periode waar je nou in zit is zo onzeker.

Maar meis als er verder geen bloed te zien is en je hebt geen krampen probeer dan gewoon lekker zwanger te wezen, hoe moeilijk het ook is.
    Komen vanzelf weer klachten of dingen te voorschijn let maar op!
    Als je eenmaal je 1e echo heb gehad en het hartje heb gehoord zal er hopelijk wat meer rust komen voor je.

Succes en zet hem op he!

Groetjes Monique

4. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik vind het inderdaad zo moeilijk.. ik heb vorig jaar een miskraam gehad en ik wil zo graag dat het nu goed gaat... Als ik dan niks meer voel, dan voel ik me zo vreselijk onzeker... bah.. niet leuk, zwanger zijn... kan er nog niet van genieten...

5. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Laatje, bij mij ging het ook in golfbewegingen! In het begin ben je alert op werkelijk alles, dat is logisch, maar neem maar van mij aan: die symptomen gaan echt terug komen! (en hoe!). Ik dacht ook steeds: zie je nou, ze zijn weg, het is vast weer mis... en 2 dagen later kwam het weer in volle hevigheid terug. Je bent nog pril zwanger, sommige mensen voelen dan nog helemaal niks.

houd moed! Ik weet hoe het voelt maar zie mijn banner!
    succes
    Amber

6. Kaatje1982

Feb 28, 2007
    51
    0
    0
    Leiden
    Ik had ook met 4/5 weken pijn in mijn tepels eentje was ook echt heel pijnlijk/rood en opgezwollen. Nu ben ik 7 weken zwanger en heb geen last meer van mijn borsten wat ik ook heel eng vond omdat ik ook 2 miskramen heb gehad en weet wat het is om opeens geen zwangeschapskwaaltjes meer te hebben.

Ik heb maandag 12 maart een echo gehad en alles was goed.

Ik moet wel zeggen met 6 weken geen last meer van mijn borsten maar wel verschrikkelijk misselijk geworden. Wie weet jij ook :)

Ik wil helemaal niemand bang maken echt niet maar ik vind het niet eerlijk dat meiden hier schrijven dat als je geen bloedverlies of krampen heb dat er dan niks aan de hand is.

Ik heb zelf 2x een miskraam gehad en beide keren wist ik het niet tot we een echo kregen beide keren in de 8ste week geen bloedverlies of krampen maar gewoon geen zwangerschapskwaaltjes meer.
    Ik ben 2 keer gecurreteerd omdat ik het gewoon bleef vast houden.

Ik wil echt niemand bang maken maar ik wil gewoon eerlijk zijn.

meiden 2007 word gewoon allemaal ons jaar :D

kaatje

7. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Kaatje, ik ben het met je eens. Ik heb ook wel eens met kromme tenen gezeten als ik een verloskundige hoor zeggen: zolang er geen bloed is, is er niks aan de hand... Dat is gewoon niet altijd waar, en dat weten wij uit eigen ervaring. Dat is ook waarom ik nu, tijdens deze zwangerschap, nog heel lang heel angstig ben gebleven. Want geen bloed zegt bij mij niets...
    Toch weet ik ook dat het wegblijven van symptomen niet per se betekent dat het mis is, want ik heb echt gemerkt dat ze kwamen-gingen-kwamen... Vanaf de 6de week werd ik opeens heel erg misselijk en moe en in de 12de week trok het enorm weg.
    Je moet echt je eigen weg erin vinden en hopelijk ontdekken dat niet elk symptoom een negatief bewijs is dat het mis is.

Ik vind het goed dat je het uitspreekt, want je verwoordt ook mijn gedachten. En natuurlijk wil je niemand bang maken. De waarheid is: je kunt niets garanderen. Het moet maar blijken.

dus ik wens iedereen vooral veel geduld en vertrouwen.

Amber

8. Kaatje1982

Feb 28, 2007
    51
    0
    0
    Leiden
    He Amber70

Ja ik ben ook nog zo verschrikkelijk bang maar probeer opzekers wel te genieten :) we moeten wel positief blijven he maar soms lukt dat niet.

Ik bedoelde met weg blijven van zwangerschapskwaaltjes voor je 12ste week ik weet namelijk dat de kwaaltjes tussen de 6 weken en 12 weken het ergste is en met 12 weken of iets eerder kan afnemen.
    Ik weet hoe erg het is om nog even in die onzerheid te zitten en het duurt dan allemaal extra lang.

Ieder dingetje die ik voel maak ik me zelf ook gek maar probeer dan snal daarna aan positieve dingen te denken :)

kaatje

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,191
    35,885
    113
    hee meid, ik ben nu 16 week zwanger en heb gisteren het hartje nog gehoord.

Ik was ook onzeker en had de ene dag heel veel kwaaltjes en de andere dag niks, maar dat hoeft dus echt niks te betekenen.

groetjes !

10. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Ik heb vanaf week 7 totaal geen symptomen meer, voel me als van te voren.
    Was ook super ongerust, maar de echo bewees toch echt dat er iets zat :D

11. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik ben gelukkig niet alle symptomen kwijt merk ik nu, dat slelt me wel weer wat gerust.. ben nu weer vreselijk moe, net als vorige dagen zo rond 14 uur uitgeput.. dus fit? Nee, toch niet meer... ik ben gewoon bang dat het mis gaat, dus ga ik overal op letten. Ieder pijntje, kwaaltje e.d. Ik wil zo graag over 8 maanden een kleine in mijn armen houden.. Ik ben er zo aan toe. Daarom zo over-ongerust... Zal proberen iets meer te gaan genieten. Ik heb op 5 april mijn eerste echo, dan zal ik ruim 8 weken zijn. Hopelijk haal ik dat moment nog en mag ik naar een mooi kloppend hartje kijken. Ben zo zenuwachtig... Dank jullie voor jullie medeleven en geruststellende woorden.. fijn toch, zo'n forum!

Share This Page