autogedoe buren

Discussion in 'De lounge' started by tulip, Jul 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Oke zal beginnen met dat ik best pissig ben en dat klinkt misschien ook door in mn stukje;)

Ik woon in een vrij lange straat met stroken langs de stoep waar je kunt parkeren, als file parkeren zeg maar. Het zijn allemaal rijtjeshuizen.
    Ik woon in een gemiddeld grote stad en gebruik mijn auto niet vaak, het meeste kan op de fiets. Ik heb mijn auto om naar vriendinnen te kunnen die verder weg wonen en leuke uitstapjes met mijn dochter te doen zoals ballorig. Ik heb de auto aangeschaft omdat we eerder in een dorp woonden en ik ook nog werkte toen 15 km verderop.

Wij wonen hier sinds april. Nu hebben wij een buurman die er veel waarde aan hecht om zijn auto voor de deur te hebben, niemand heeft overigens een vaste plek hoor. Nu gebeurt het wel eens dat wanneer ik terugkom er toevallig alleen een plekje over is voor hun deur en ik parkeer mijn auto daar dan ook. Nu staat hij al voor de 5e keer aan de deur of ik de auto weer wil verzetten omdat zijn auto voor de deur moet. Ik begin er een beetje genoeg van te krijgen. Zijn auto staat niet ineens 5 straten verderop, maar bv bij ons voor de deur als daar ineens een plekje vrijgekomen is of bij zijn andere buren. Of aan de overkant, das 3 stappen.

Ik ben er eigenlijk klaar mee om steeds mn auto te moeten starten om hem te verzetten. Het zijn gewoon openbare plekken. Ik zet hem daar echt niet expres neer, alleen als dat het enige plekje is in een rij van 10 huizen. Hij verwacht dus dat ik mn auto meteen weghaal als er een ander plekje vrijkom, omdat mijn auto dus vaak een aantal dagen blijft staan.

Ben ik nu onredelijk??

2. rums

rums Niet meer actief

Nee, tuurlijk ben je niet onredelijk. Laat hem dan maar bij de gemeente een bordje aanvragen dat alleen zijn auto daar mag staan. Gewoon zeggen dat hij het bij de gemeente dan maar moet aanvragen...

3. puna

puna Bekend lid

Feb 23, 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Nee je bent niet onredelijk. Zou ook zeggen dat het openbaar parkeren is en dat je je auto dus niet verplaatst.

4. bagheera

bagheera Bekend lid

Aug 2, 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor. Wat irritant, ik zou hem doorverwijzen naar de gemeente om zich te laten informeren of hij een parkeerplaats kan kopen van hen.

Het is geen eigendom van hem en iedereen mag daar dus parkeren. Niet meer in mee gaan. Een paar verzetten is lief van je vooral als hij iets zwaars moet uitladen maar het is zeker geen verplichting. Ik zou er ook een keer genoeg van krijgen denk ik.

5. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,271
    50
    48
    Jij bent niet onredelijk, 't is toch gewoon openbaar?

Lekker je auto laten staan!

6. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Nee, je bent niet onredelijk. Dat toe-eigenen van openbare plekken is prima, maar tot een bepaalde hoogte. Als je zelf verder nergens anders plek hebt, is het jammer voor je buurman, maar dan moet je dus wel. Is hij slecht ter been of anders minder in staat te lopen? Zo niet, dan moet hij niet zeuren. Jij moet ook wel eens een paar meter lopen voor je auto, toch?
    Ik zou hem niet meer verzetten hoor!

7. tulip

tulip Niet meer actief

nee hij is niet slecht ter been. Hij is wel achter in de 60 maar tennist en voetbalt nog is heel actief. Hij heeft geen zin om met zn boodschappen te sjouwen zegt hij.

8. fliertje

fliertje Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,178
    0
    0
    pfff lekker laten staan! En inderdaad doorverwijzen naar de gemeente;)

9. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik zou hem niet meer verzetten ... als je straks net bevallen bent .. of je beeb slaapt net lekker .. staat hij weer aan de deur !
    zoals mijn pa altijd zegt; ik betaal wegenbelasting ik mag overal staan ( mits het bij wet niet mag).
    kan je buurman nu al wennen dat hij geen koning meer is in de straat !

10. tulip

tulip Niet meer actief

tja vind het ook moeilijk, wil geen ruzie of zo, maar vind dit zo'n gezeur. Heb mijn man al gevraagd of hij als er plek is vanavond de auto een stukje naar voren wil duwen, maar ben ook bang dat hij dan blijft zeuren. Zoals hij zelf zegt, woont hier al 30 jaar...zucht!!

11. debozoe

debozoe Bekend lid

Oct 12, 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Ik zou het ook zeker niet doen!

12. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Maar hij verwacht wel van jou dat JIJ ZIN hebt om elke keer je auto te gaan verzetten:$;)

13. tulip

tulip Niet meer actief

hij meent dat omdat ik mijn auto niet vaak gebruik ik die maar aan de zijkant moet zetten, is ook een straat met parkeerplaatsen, maar das een stukkie verder lopen. Hij gebruikt die van hem ook alleen om boodschappen te doen.

14. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

Jul 28, 2010
    2,092
    8
    38
    NULL
    NULL
    pffff, gewoon niet meer doen hoor, komt hij ook niet meer aan de deur.

15. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

Aug 30, 2011
    5,930
    0
    0
    Bollenstreek
    Dat moet ie een steekwagentje kopen, hoeft hij ook niet meer te sjouwen met zijn boodschappen.
    Aan mij heb je een hele slechte want ik zou juist me auto daar neer blijven zetten!!
    Schei toch uit zeg, dus omdat hij daar al 30 jaar woont heeft hij meer recht van spreken als een ander die er minder lang woont???

16. bagheera

bagheera Bekend lid

Aug 2, 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon doorverwijzen naar de gemeente en hem laten uitzoeken of hij die grond kan huren of kopen dan is het opgelost.

17. tulip

tulip Niet meer actief

kelly, ja mijn man denkt dus ook zo. Hij was eigenlijk niet van plan vanavond om hem weg te duwen, maar ik heb eigenlijk nooit zin in dat gezeik. Hij wilde eigenlijk de buurman gaan melden dat tie hem zelf maar een straat verderop moest zetten.

Misschien een middenweg, vanavond verzetten en dan aanbellen en uitleggen dat wij dit niet blijven doen.

18. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Auto zou ik ook niet meer verzetten. Die parkeerplaats is niet van hem, en hij heeft ook niet meer rechten, omdat hij er langer woont.

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Zou de auto lekker laten staan waar die nu staat...parkeerplek is niet zijn eigendom!

20. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Geen leven die man?

Share This Page