dochter slaat

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Adnalie, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Mijn dochter van 3 jaar slaat de laatste tijd weer veel. We zijn net terug van een vakantie met vrienden en daar had ze het 'gemunt' op het zoontje van vrienden van ons. (als hij niet luisterde naar haar, als hij iets deed wat zij niet leuk vond, als hij iets had van haar en het niet wilde teruggeven, etc etc) Ook slaat ze ons zo nu en dan.

Hoe wij er op reageren: we halen haar uit de situatie, zeggen da t ze niet mag slaan en dan moet ze even in de gang (op vakantie moest ze even in de hoek). Het heeft echter totaal geen resultaat en eigenlijk is het de vakantie alleen maar veel erger geworden.

Wie heeft er tips? Wat zouden we kunnen doen om dit slaan tegen te gaan? (ze zit overigens heeeeeel erg in de uitprobeerfase)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Steeds weer straf geven als ze het doet. Blijf consequent

Het blijft een hele moeilijke leeftijd...

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hier vanmiddag voor het eerst van zoontje een klap in mij gezicht gekregen, hij deed het lachend! was eerst verbaasd maar daarna uitgelegd dat het niet mag, slaan doet zeer... en daarna gelijk op de gang.

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier werkte het door steeds te vragen: 'Hoe voelt het als je geslagen wordt?' En dan zei zij dat dat pijn deed. En dan vroegen wij 'Wat zou je er van vinden als *** jou zou slaan?'. Dat zou ze niet leuk vinden blabla.

Pas toen ging ze beseffen wat ze deed en was het vrij snel weer over :)

5. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    ohhh ik ken het mijn middelste zit ook in zo`n fase. Wat een klein monstertje is dat:D Ze jaagt haar grote zus en diens vriendinnetje in een hoek waarbij ze haar zus aan de haren trekt en het vriendinnetje in de wang aan het knijpen is. Echt alle buurtkindjes zijn ondertussen bang voor haar:).
    Het knullige is nog wel dat ik zelf pedagoog ben en dat je mede buurtbewoners echt ziet denken nou lekkere opvoedkundige is dat zeg:cool:...
    Maar goed, ik ben echt al weken mega consequent en ik haal haar standaard uit de situatie en zet haar dan op de trap. Maar het komt niet helemaal binnen en ben deze week begonnen met een iets strengere straf. We hebben het duidelijk naar haar uitgelegd dat het toch echt klaar moet zijn met het pijn doen van andere kinderen en dat mama er nu beetje strenger van gaat worden en dat als ze nog een keer een kindje pijn doet ze voor straf naar haar kamer moet. Nou dit lijkt indruk te maken. Het pijn doen is een stuk minder geworden...

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter heeft dit ook een tijdje gedaan, op de gang zetten hielp miet. Toen ze het buurmeisje van een jaar oud een klap gaf heb ik haar bij haar arm gepakt, en voor het eerst en voor het laatst met een stemverheffing gevraagd of ze helemaal gek geworden was. Ik was er toen ook zo klaar mee, het kwam toen echt even uit mn tenen. Tja ik ben ook maar een mens. Maar dat kwam toen eindelijk aan, ze heeft het niet meer gedaan.

Deel Deze Pagina