Overdag moeilijk in slaap komen maar eenmaal in slaap lang doorslapen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 9 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hoi Allemaal,

Mijn zoon van bijna 8 weken, komt al sinds zijn geboorte moeilijk in slaap. Hij doet dan meestal een paar korte slaapje, waarna hij steeds week wakker wordt en gaat huilen. (hij huilt erg veel;)
    De laatste week merk ik dat hij vooral overdag dan wel moeilijk in slaap komt (het duurt ongeveer een uur tot 2 uur voordat hij echt in slaap is) maar als hij dan slaapt, hij dan zo'n 4 tot 5 uur aan één stuk slaapt. Met als gevolg dat hij zo'n 6 a 7 uur tussen de voeding laat.
    Omdat hij al zo weinig slaapt en dus (denk ik) weinig rust krijgt, wil ik hem ook liever niet wakker maken. Want dan zou hij net in slaap zijn en dan haal ik hem er weer uit...
    Iemand ervaring hiermee en advies?

Groetjes Vera

2. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    En ik zie nu pas hoe vaak ik het woord "slaap" in mijn vorige bericht heb genoemd.... Misschien een beetje erop gefixeerd? LOL

3. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Geen ervaring, maar mijn lijn is altijd niet wakker maken voor eten. Als die honger heeft wordt die echt wel wakker. Nu is de mijne ouder en zelfs nu leg ik hem bv nog wel 18.00 uur op bed omdat die het met.niet red. Slaapt dan 45 min en gaat vervolgens im 19.45 uur voor de grote slaap maar bed. Ik was altijd gefixeerd op slaap omdat meneer weinig sliep, heeft drie/vier maanden geduurd voordat ik het los kon laten. Jammer want hij kon.het.prima zelf regelen!

Succes en komt goed!

4. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou hem niet langer dan 3 uur laten slapen.. Je zou het boek baby in een droomritme eens kunnen lezen.. Hier staan handige tips in van baby's die moeilijk slapen.. Als je hem wat vroeger uit zijn bedje haalt en na max een een uur weer terug in bed legt leer je hem een slaapritme aan... Ik merkte dat ik dochter vooral te laat op bed legde.. Heeft hij geen pijntjes?

5. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Ik heb dat boek en is inderdaad handig als rode draad. Maar.goed, ook hier bleek dat uiteindelijk niet DE oplossing. Tijd was hier de heler! Maar wel een fijn boek en zeker tips uit overgenomen die werken!

6. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Zolang hij dan niet snachts voor zijn voedingen komt of veel wakker is. Anders heb je misschien probleem dat hij dag en nacht gaat omdraaien. Dan zou ik het voor nu zo houden en hopen dat hij sneller in slaap leert vallen.

7. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hij heeft wel veel last van darmkrampjes, ik hoor zijn darmpjes altijd rommelen en hij laat ook erg veel scheetjes. Ik heb hiervoor al verschillende middeltjes gebruikt (sab simplex, infacol, probiotica), maar niets lijkt te helpen. Ik heb ze steeds zo'n twee weken gebruikt, omdat ik weet dat dit wel tijd nodig heeft om te gaan werken. Ik gebruik nu ook een dr. Browns fles, met ventiel.

Hij komst het 's nachts sinds zijn geboorte (als hij die dag geen "huildagje" heeft) altijd rond 3/4u en dan weer tussen 7 en 8. Dus hij vraagt altijd nog wel een nachtvoeding.

Ik heb de eerste weken heel strak vastgehouden aan om de 3 uur voeding (tot max 4 uur) maar dit wierp geen vruchten af. Ik heb toen besloten om op verzoek te voeden. Dus ik laat hem slapen tot hij zelf wakker wordt. Als ik merk dat hij honger heeft, geef ik hem wat. Maar omdat hij zo moeilijk in slaap komt en ook redelijk veel huilt, is het moeilijk te zien of hij honger heeft of andere pijntjes.

Ik ben ook met hem bij een ostheopaat. Deze heeft hem nu 1 keer behandeld en vermoedt dat hij last van reflux heeft. Ze raadde aan om de voeding te verdikken met Nutriton. Nu aarzel ik hierover omdat dit een uitwerking heeft op te darmen en hij al zoveel krampjes heeft...

Deel Deze Pagina