Hallo meiden, Afgelopen 14 okt mijn eisprong gehad, voelde dit de dag ervoor al aankomen (heb dan altijd wat buikpijn).. Nu hebben wij enkel in de nacht van 10-11 okt seks gehad, zou er een kans kunnen bestaan dat ik zwanger zou kunnen zijn? Of was het daar te vroeg voor? Bij ons eerste kindje zijn ben ik zwanger geraakt op de dag van de eisprong zelf, vandaar dat ik nu met deze vraag zit.. Iemand een idee??
Het lijkt mij dat je alle tijden zwanger kan worden als je onveilig seks hebt? Alleen heb je op de dagen van je eisprong een vergroot risico op zwangerschap, lijkt mij..???
Haha, ja dat snap ik.. Maar mijn vraag was meer of 4 dagen voor je eisprong er überhaupt een kans in zit.. Ik las namelijk dat zaad max 48 uur blijft leven, en op een andere site weer dat het 72 uur leeft.. Wil een beetje mijn kansen inschatten
Over het algemeen kunnen zaadcellen 24-72 uur overleven binnen de baarmoeder. Maar er zijn tijdens onderzoeken ook zaadcellen gevonden die het wel 7 dagen hebben volgehouden. Je hebt dus zeker een kans, hoewel die waarschijnlijk wel kleiner is dan wanneer je echt rond de eisprong had gevreeën.