Advies gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door Kari, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik vind het echt heel stoer dat je het zo hebt aangepakt! Ik denk niet dat ik dat had gekund, maar je hebt hiermee ook heel duidelijk je grens aangegeven. Dit hoef je niet te pikken van die arts! Ik zou inderdaad ook gewoon proberen zo snel mogelijk contact met je leidinggevende te leggen, zodat het op de juiste manier kan worden opgelost. Succes!

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Meid, je hebt het juiste gedaan en hoe moeilijk ook, laat het even tot maandag bezinken of tot je leidinggevende je belt. Je zit nu nog zo hoog in je emotie (wat heel begrijpelijk is), dat een gesprek op welke manier dan ook vandaag weinig zin zal hebben.
    En inderdaad alleen maar een gesprek met z'n drieën met deze persoon hebben en niet met haar alleen samen. Ik heb zelf, bij soortgelijke situaties, veel gehad aan een bedrijfsmaatschappelijk werker. Het is lekker je verhaal even aan zo iemand kwijt te kunnen of tips te krijgen hoe je met zo iemand om kan gaan. Want hoe onredelijk (en fout bezig) zo'n persoon is, je moet soms gewoon wel met zulke mensen blijven omgaan (hoe vervelend dat ook is).
    Heb je nooit van andere collega's klachten over deze arts gehoord, dat zou fijn zijn als er al een soort van 'dossier' zou zijn over deze persoon bij je leidinggevende.
    Veel sterkte, probeer een beetje afleiding te zoeken dit weekend (al zal dat nog tegenvallen).

3. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Oh meiden, superbedankt.

Ik heb het één en ander op papier gezet en doorgestuurd naar mijn leidinggevende. Zij belde me aan de hand daarvan direct terug.
    (ze moest heel toevallig iets opzoeken in haar mailbox)

Ze is op haar vrije dag nu onderweg naar het ziekenhuis om de andere kant van het verhaal aan te horen (van de arts dus)
    Ze wil het liefst dat we vandaag nog in gesprek gaan, maar ze belt me vanmiddag nog terug met hoe of wat. Ze heeft me enorm een hart onder de riem gestoken!! Heel fijn!

4. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wat een ongelooflijk lullige manier om iemand te behandelen.

Als ik dit zo lees krijg ik eerlijk gezegd eerder het idee dat het een arts is die zich te goed voelt voor het "simpele" personeel.

De collega die je vervangt, is die ook getuige geweest van de aanvaring? Zal me namelijk niks verbazen als ze halsstarrig erbij blijft dat ze niks fout gedaan heeft en jij gewoon lui bent.

Ik hoop echt dat ze bijdraait rn jij gewoon weer op een leuke manier aan het werk kan gaan.

5. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    NOu dames, duimen maar, ik ga nu op uitnodiging van mijn leidinggevende naar mijn werk om het gesprek aan te gaan. Ze wil niet dat we klote het weekend in gaan. Gelukkig is zij erbij!

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Wat goed KAri!
    Hoop dat jullie eruit komen en dat de arts in kwestie haar excuses maakt.

Dikke pluim voor je leidinggevende!

7. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik hoop dat jullie er goed uitkomen. Succes! Maar wat een arts zeg. Nooit mag er zo uitgevallen worden waar patiënten bij zijn! Waar dan ook.

8. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Fijn dat je leidinggevende zo snel en adequaat heeft gereageerd.
    Veel succes met het gesprek. Hopelijk klaart het de lucht en kan je weer met een goed gevoel je weekend in.
    Laat je even weten hoe het af is gelopen?

9. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    Wat fijn dat je leidinggevende je steunt, top hoor.

En die arts klikt haast als een gynaecoloog uit het zh waar ik loop, vreseljke vrouw net zon typ

10. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Nou wat een raar mens die arts. Zij is in deze de schuldige en je hebt een fijne leidinggevende die gelijk actie onderneemt.
    Hoop een een goed gesprek en een fijn weekend en maandag weer met frisse moed aan het werk!

11. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo, hier ben ik weer.

Heb gesprek gehad met leidinggevende en de betreffende arts.

Ze zei dat ze het niet zo bedoelde, dat ik lui was. En dat ik dingen afschoof. Ik was natuurlijk nog helemaal aangedaan, dus zei ik: je bedoelde het msschien niet, maar je zei het wel. En dat vind ik echt onredelijk. Ja dat vond zij dus ook. Ze gaf wel aan dat ze me "makkelijk" vond, en ik vroeg wat ze daar dan mee bedoelde. Nou toen kwam ze met dingen waarvan ik dacht...... nu zit je gewoon iets te zoeken. Mijn leidinggevende ging daar verder ook niet op in.

De betreffende arts zei zelf dat ze de hele nacht niet geslapen had omdat de buuf van haar vriendin was overleden (zij kende haar ook goed) en omdat ze van collega's had gehoord dat ik zelf ook niet helemaal vrolijk was??????? Nou dat heb ik direct uit de wereld geholpen, ik was hartstikke vrolijk vanmorgen. Niks aan de hand.

Mijn leidinggevende vroeg of ik verder nog dingen kwijt wilde, omdat we nu toch met z'n 3en zaten, en toen heb ik gezegd dat dit niet de eerste keer is, en dat ik er gewoon moeite mee heb dat ze mij aanspreekt op een ongelooflijk denigrerende manier waar patienten bij zijn. Er kan best wat respectvoller met elkaar omgegaan worden. Heb haar gezegd dat ik zelf ook mensen niet zo behandel, maar dat ik me zo ook niet laat behandelen.

Ze heeft tot 2x toe haar excuses aangeboden en ze is zelfs a.s. maandag om 7 uur bij het nieuwjaarsontbijt. Ze vroeg of ik daar dan ook was. Dit is echt heel bijzonder, omdat dat voor haar veel te vroeg is dus nog nooit heeft gedaan ;)

Excuses aanvaard maar ik merk dat ik een beetje meer tijd nodig heb om het een plekje te geven. Moet het allemaal even laten bezinken.

Heb mijn leidinggevende enorm bedankt. De lucht is in ieder geval geklaard!!

12. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Je hebt even tijd nodig om dit te verwerken, maar goed dat jullie het hebben kunnen bespreken. Hopelijk wordt de relatie met de arts nu ook wat beter. Maar verwacht geen veranderingen op stel en sprong, ook voor haar zal het tijd kosten.

13. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Wat goed, dat jullie vandaag nog een gesprek hebben gehad
    Jou leidinggevende heeft het gelijk opgepakt en er werk van gemaakt
    Meid je hebt het goed aangepakt

14. Aloe

Aloe Niet meer actief

Klacht indienen tegen de desbetreffende arts.
    Er zijn artsen die vinden dat zij als mens meer waard zijn en dat de rest maar 'simpel volk' is. Die zouden op een cursus fatsoensnormen moeten worden gestuurd.

Ze is arts, en schijnbaar de koningin van haar eigen wereldje. Echter, het gewone leven is de realiteit en schijnbaar moet ze daar even aan herinnert worden.

Al zou ze wat op je aan te merken hebben, dan doe je dat nooit waar patiënten bij zijn. Dat is zo mensonterend! Goed van je dat je al eerder hebt aangegeven dat je niet gediend bent van haar manier van praten……als je het zo kunt noemen.

Belachelijk!

15. Aloe

Aloe Niet meer actief

O, dit lees ik nu pas. Goed van je!

16. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij probeer jij alles netjes en professioneel op te lossen. Super knap van je!

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Super! Fijn weekend! :)

18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Hier sluit ik me volledig bij aan, heel netjes en knap gedaan van je!

19. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Wow wat super knap van je! Erg netjes opgelost zeg!
    Hopelijk een goeie start maandag!
    Succes hoor!

20. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    Potverdorie, ze maakt je uit voor lui en komt er later achter dat ze het niet zo bedoelde. Wat een naar mens. Gelukkig is de lucht geklaard.

Deel Deze Pagina