Hallo Ons mannetje is ruim 4 maanden. En komt meestal voor 5 voedingen. Heel soms Slaapt hij savonds zo vast dat hij 4 voedingen heeft. Het vreemde is dat hij dan vaak pas na 7 uur sochtends komt. Toch maakt hij de afgelopen 2 weken een wisselend beeld Zien en komt dan wel om 4:00 of 5:00. Hoe kan ik dit voorkomen? Soms een keer een flesvoeding proberen van 60cc water en 2 schepjes. En daarna de borst? Of rijstebloem? Ik heb het gevoel dat de bv Soms sneller verteerd. En dat hij iets meer aan kan. Zijn lengte zit op de hoogste lijn. En gewicht op het gemiddelde Hij krijgt inmiddels 3 lepeltjes groente. Dit gaat prima. Groeten Nicolet
Je kindje is nog wat jong om andere voeding dan borstvoeding te krijgen. Is het een probleem voor je dat hij nu en dan voor een extra voeding komt? Het kan te maken hebben met ontwikkelingssprong, de wat koudere nachten die we af en toe nu krijgen of met het feit dat hij op een leeftijd komt waar hij gaat verwerken in dromen. Misschien heeft hij of iemand in huis iets onder de leden waardoor hij een keer extra komt, voor extra weerstand? Ben je mogelijk meer uit huis dan eerst? Kindjes willen in dat geval ook nog wel eens extra bij mama komen om weer even te 'binden': terug naar de veilige basis zeg maar. Als het geen probleem is voor jou, zie ik geen reden om andere voeding te introduceren. Je borstvoeding is prima: je kindje groeit er goed op en ontwikkelt zich goed. Daarnaast mogen kindjes gewoon nog voor een nachtvoeding komen hoor, niet ongewoon. geen zorgen dus!