Geen borstvoeding willen geven, wel kolven.

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Johanne01, Jan 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Johanne01

Johanne01 Lid

Jan 9, 2014
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom niet uit mijn keuze.
    Eigenlijk heb ik altijd geroepen ik ga geen borstvoeding geven.
    Nu iedereen zegt t is beter voor je kind ben ik begonnen met twijfelen.
    Kan je ook gaan kolven zonder eerst borstvoeding te geven?
    Of gaat t nooit lukken of met kolven de borstvoeding op gang te brengen.
    Mijn keuze was namelijk flesvoeding en dat afwisselen met borstvoeding die gekolfd is.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je kunt prima met kolven de voeding op gang brengen, denk maar aan al die moeders die dat doen wanneer hun kindje prematuur of ziek is geboren. Je start dan al snel na de geboorte.

Je moet je beseffen dat wanneer je een deel van je voedingen wilt kolven er in het begin niet te grote tussenpozen tussen kunnen zitten: dan komt het minder makkelijk op gang. (in de zin van ochtend en avond voeding bijvoorbeeld is wat ver uit elkaar) Alle voedingen kolven kan intensief zijn naast het geven van het flesje. Maar goed te doen.

Ik weet je beweegredenen niet, hoef je hier ook niet te delen, maar er zijn wel wat opties. Wanneer je een persoonlijk advies wilt, kun je een lactatiekundige inschakelen, dat kan al voor je gaat bevallen. Dan krijg je het beeld wat je kunt verwachten en je mogelijkheden op een rij en kun je je eigen keuzes maken hierin. Je mag ook mij vragen, je kunt een emailconsult bijvoorbeeld kiezen. (zie website)
    Laat maar weten als je dat zou willen.

Je kunt natuurlijk altijd de eerste voeding geven: zelfs zonder aanleggen! Supervoeding voor een mooie start!

Share This Page