Aangezien we het idee hebben dat onze zoon op mijn bak volle yoghurt met cruesli reageert die ik elke avond eet voor het slapen gaan, ben ik op zoek naar een andere voedzame avondsnack. Gisteren voor het eerst de yoghurt niet gegeten en vanmorgen om half 5 had hij eens geen extreme krampen. Wel een volkoren boterham gegeten voor het slapen gaan, maar toch trek. Ik eet 's nachts liever niks en op de bak yoghurt met cruesli kon ik de hele nacht teren. Iemand een smakelijk idee? Het mag ook echt wel vol zijn, aangezien ik erg hard afval van de borstvoeding.
Het liefst dus zuivelvrij? Misschien sojayoghurt als je wel soja wil eten? bakje noten op tafel. Met het avondeten wat meer aardappelen/rijst/pasta.
Ik had van die ontbijtkoek in de commode liggen voor 's nachts.. want ik had de eerste tijd ook zoooo'n honger 's nachts..
Bedankt voor jullie reacties. Meer avondeten lukt me echt niet. Kan wel eens soya proberen, nog nooit gehad. Anders die 2 bruine boterhammen met pindakaas. 's nachts wil ik liever niet eten!
Ja noten is ook wel lekker, maar voelt voor mij minder gezond (is wel gezond, maar goed). Ik ga gewoon wat dingen testen. Hoe snel zou je weer een yoghurtje kunnen testen? Hij heeft overdag namelijk niet echt last van de melk die ik drink. Of zou het komen omdat het volle yoghurt te zwaar is voor de darmpjes 's nachts. Dochterlief heeft nooit ergens last van gehad tijdens het jaar bv.
Ik zou het dan een weekje/paar dagen niet proberen en na een week weer een keer proberen. Dan weet je zeker of het daar aan ligt of niet.
Gaan we dat doen. Volgend weekend maar weer een proberen dan kan mijn man ook met hem rondsjouwen als hij er toch weer last van heeft.
Als jij gewoon zuivel consumeert, dan kunnen de krampen niet van die yoghurt kunnen komen. Je zou natuurlijk kunnen gaan elimineren: alle koemelkzuivel laten staan voor gedurende 3 weken. Kijken of het verschil maakt. De volle yoghurt is niet te zwaar voor de darmpjes van je baby. In volle en magere yoghurt zit dan wel een ander gehalte aan vet, maar dat maakt voor jouw melk niks uit. Hoe lang en vaak drinkt je baby in de avond/'s nachts?
Ik krijg toch echt de indruk dat onze zoon gevoelig is voor zuivel. Heb de melk+yoghurt een aantal dagen laten staan en hij heeft beduidend minder krampen. Daarna weer melk gaan drinken en hij kreeg weer meer krampjes. Meneer drinkt heel verschillend, zit totaal geen ritme in. 's Nachts komt hij 1 of 2 keer. Ik bedoelde dat zwaar meer voor het verteren van zuivel 's nachts.
Ik zou gaan voor havermoutpap met amandelmelk, walnoten en een banaan. Ik eet dit als ontbijt. Klinkt zwaar, maar amandelmelk is heel goed te verteren en de haver is super voor de bv. Banaan is ook vol met goede stoffen en noten met goede vetten. Smakelijk!
Volkorenbrood met geprakte avocado. Havermoutpap van bouillon i.p.v. melk, met gesnipperde selderij, tomaat en gebakken uitjes. Toost met witte bonen in tomatensaus. Kom flink gevulde groentesoep.
Ik ben gegaan voor de boterham met pindakaas, makkelijk en inderdaad super voedzaam. Bedankt voor het meedenken. Overigens heeft meneertje toch een allergische reactie op zuivel. Dus nu ga ik eerst eens kijken of het op te lossen is met het laten staan van melk en yoghurt. Zo niet dan toch maar naar de diëtist.
Zoek dan wel een goede dietist (stuur bijvoorbeeld een mailtje naar Stefan Kleintjes voor een adres bij je in de buurt), zodat je echt zuivelvrij kunt eten. Ik belandde bij een muts die er zo van overtuigd was dat een mens niet kon overleven zonder zuivel dat ze me adviseerde een liter pepti per dag naar binnen te werken. Daar ben ik maar niet aan begonnen
Ja een goede dietist die dan wel weer gecontracteerd is bij de zorgverzekeraar(wat een gedoe toch ook weer).
Ik zou ook een borstvoedingsvriendelijk dietist zoeken of Stefan zelf, jullie kunnen ook bellen of facetimen.
Hoi, Ik ben ook aan het uitproberen of koemelk vrij helpt tegen de krampjes. Wellicht kunnen wehier wat tips uitwisselen. Ik mis namelijk mijn zuiveltoetje nu al vreselijk. En dronk ook heel de dag optimelpuur drinkyoghurt. Vandaag bij de appie geitenmelk en geitenkaas gekocht. En honderd etiketten bestudeerd. Weet er iemand of er ook geitenyoghurt bestaat? Want die alpro vind ik niet te vreten. Heb de bosbessen. Variant geprobeerd,maar vind hem slap en veeel te zoet.
Mij wordt door de dietiste geitenmelk enz enz ook allemaal afgeraden omdat dit dezelfde melkeiwitten bevat dan gewone koemelk Ik mis ook mn toetje enz behoorlijk! En idd...de alpro kwark etc is niet te eten Maar....nu neem ik de alpro kwark naturel (echt niet te eten) en gooi dat in de blender met banaan en/of peer, sinasappel enz enz en dat is wel lekker Ook het sorbetijs van de AH is een aanrader Zo bij zo is het fijn shoppen bij de AH Op alle AH eigenmerk producten staat duidelijk of het wel of geen koemelk bevat