Hoi lieve meiden, ik had mijn vraagje al eerder gezet op het zwanger worden gedeelte van dit forum. Maar toen kwam er niet super veel respons. Misschien kunnen jullie me eventjes wat helpen.... Ik had na mijn curretage tweemaal een cyclus van 30 dagen en eenmaal van 32 dagen. Ik had een mooi gemiddelde genomen van de drie cyclussen, er rekening mee houdende dat dit na een curretage nogal kan schommelen. Om mezelf te ondersteunen doe ik ovulatietesten. Uitgerekend had ik ongeveer rond 25 februari mijn ei moeten hebben. De testjes werden steeds donkerder met een piek op maandag 3 maart. Tot zover, ben ik nog volledig mee. Nu heb ik op vrijdag 7 maart en zondag 9 maart een klein beetje bloed verloren (nog geen verbandje vol) zonder stolsels. Moet ik er nu van uitgaan dat dit mijn menstruatie was of gewoon dat mijn cyclus inderdaad langer is en dat dit bloedverlies iets anders was? En stel dat dit mijn menstruatie was, dan kan ik toch niet enkele dagen daarvoor nog een eisprong hebben gehad? Wat denken jullie? Iemand gelijkaardige ervaringen met ovulatietesten of dit soort situatie? Als ik verder tel van de eisprong tussen 3 en 5 maart dan zou ik deze week ongesteld moeten worden, toch?
Mss was het een innesteling dan kan er ook een bloeding optreden. Idd uitgaande van 5 maart dan maar + 14 dagen is de 19e ongeveer je testdatum. Is je ei echt 3 maart gesprongen dan is je NOD vandaag... Spannend!
Je kan pas van een menstruatie spreken als je minimaal twee dagen rood verlies hebt gehad. Tenminste zo is het mij altijd verteld geworden. Je piek kan je net gemist hebben met de ovu testen dus ook dat kan allemaal wel kloppen. En dan zit je inderdaad tegen je nod aan als je ei netjes gesprongen is. Spannend hoor.
Ik zou er effe een zwangerschapstestje tegenaan gooien Als je een piek had op 3 maart, dan is je ei waarschijnlijk 4 maart gesprongen. Dan zou je al (bijna) moeten kunnen testen... Spannend!
Dus jullie denken ook dat het bloedsverlies dat ik enkele dagen na de eisprong had geen menstruatie was? Het begon op donderdag met een klein beetje roze als ik afveegde, vrijdag een half verbandje met helder rood bloed (zonder slijmpjes ofzo), zaterdag niets en zondag nog een klein klein beetje... Normaal gezien heb ik altijd drie dagen volle bak bloed (vooral erg donker) met slijmpjes en stolsels... Als ik woensdag nog niets zie, ga ik toch misschien maar es testen denk ik?!
Bloedverlies 4-6 dagen na eisprong is bij mij tot nu toe altijd innesteling geweest! Eén keer wel echt eventjes zoals een menstruatie, alleen dan maar een halve dag (en nog twee dagen bruinverlies daarna) en de andere keer één dag lang meer continue licht, maar wel echt aanwezig, rood/bruin bloedverlies. Ik wil je geen valse hoop geven, want het hoeft niet een innesteling te zijn, je cyclus kan ook van slag zijn nog door de curretage. Maar ik zou toch maar eens een testje wagen .
Nu maak ik me misschien toch weer wat gek: stel dat ik 3 à 4 maart de eisprong heb gehad, kan ik dan al wel tussen 6 en 9 maart een innesteling gehad hebben?
Nou meiden, ik heb er gisteren in het laat van de avond een testje tegen aan gegooid maar hij was negatief. Dus ofwel was het dan toch mijn menstruatie ofwel is er iets anders mis fzo... Ik weet het nu ook niet meer hoor... Het is in ieder geval duidelijk dat het bloed dat toch geen innesteling was
Altijd goed om vanuit te gaan om teleurstelling te voorkomen, maar denk niet dat je daar al zeker van kan zijn. Lijkt me niet goed om zo dichtbij NOD s' avonds te testen. Zou 't overmorgen nog even met ochtendurine proberen.
Ik zou het morgen of overmorgen even met ochtendurine proberen. De testen worden immers ook aangeraden met ochtendurine.