werken horeca, strandpaviljoen

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by mimi1987, Aug 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mimi1987

mimi1987 Actief lid

Mar 20, 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey hey!

ik ben er vorige week achter gekomen dat ik weer zwanger ben na mijn miskraam 3 maanden geleden. Volgende week donderdag ga ik voor mijn eerste echo en hoop ik dat alles goed is. Ik werk dus in de horeca en werk onregelmatige tijden. Ben erg vemoeid met deze zwangerschap maar wil me niet aanstellen. Zal ik volgende week aan mijn baas al vertellen dat ik zwanger ben ondanks dat het nog pril is, zodat er rekening met mijn werkzaamheden kan worden gehouden? Het probleem is alleen een collega van mij was 2 jaar geleden zwanger en zij heeft gewoon doorgewerkt en heeft daar spijt van en waarschuwt mij nu. Maar mijn baas is zo een eikel van zij kon het dus jij ook.. maar ben zo bang weer een mk te krijgen. Hier heeft hij overigens niet goed op gereageerd (2× 4dagen thuis geweest, 1ste keer vanwege mk en lage bloeddruk 2de keer vanwege curretage) meld me bijna nooit ziek en kreeg toen woorden als hoop dat het terecht was dat je thuis bleef en je hoeft geen extra vrije dag want je hebt praktisch een maand thuis gezeten.. na deze woorden heb ik overigens wel besloten niet meer voor hem te blijven werken maar wil mijn contract afmaken zodat ik mijn collegas niet in de steek laat in het seizoen. (1nov loopt deze af). Wat vinden jullie, als volgende week alles goed is al tegen hem zeggen zodat hij me geen zware dingen laat doen en rekening kan houden met mij?

Groetjes

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hoi Mimi

allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Vervelend dat je zo'n baas hebt.
    Ik denk echter dat je vooral de eerste weken (mits je je goed voelt dan) gewoon kunt blijven werken. Van werken en tillen kun je in principe geen miskraam krijgen. Uiteraard kan het wel zijn dat je misselijk bent of heel moe en ik kan mij voorstellen dat het dan wel zwaar is om op warme dagen in het strandpaviljoen te lopen. Daarom zou ik zeker het gesprek aan gaan.

Later in je zwangerschap is het inderdaad ook beter om niet meer teveel te tillen en zul je ook merken dat je vaker even moet zitten.

Het ligt eraan wat je zelf wilt. Of direct vertellen om en het bespreekbaar maken of wachten tot de ''safe'' zone van 10-12 weken (of eerste echo) en het dan vertellen. Net waar jij je prettig bij voelt.

Succes!

3. IJsthee

IJsthee Bekend lid

Feb 23, 2014
    711
    0
    0
    Gefeliciteerd!! En spannend, na een miskraam. Zolang je je goed voelt kun je natuurlijk blijven werken, dat heeft in principe geen invloed op het wel of niet krijgen van een miskraam, al snap ik je angst daarvoor wel helemaal.
    Ik weet niet wat je opties zijn, maar ik zou in jouw geval per direct weggaan daar, hij bekijkt het maar mooi, kom zeg wat een drol van een werkgever :) heel lief dat je aan je collega's denkt, maar het
    zijn echt maar collega's. Dan zou ik toch echt kiezen voor mijn gezondheid, als ik zou denken dat het slecht is voor mijn gezondheid on daar te blijven werken. Maar zoals ik al zei, het kan voor jou zwaar zijn om nu te werken, het is niet per se ongezond. Kijk hoe ver je komt, en als het nodig is stoppen.
    En ja ik zou het meteen vertellen en vragen er rekening mee te houden. Doet hij dat, dan is dat mooi meegenomen. Doet hij dat niet, jammer, maar dan ben je nog niks verloren.
    Heel veel sterkte!!

4. mimi1987

mimi1987 Actief lid

Mar 20, 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey! Bedankt voor jullie reacties. Tis niet dat het zwaar werk is ik ben het immers gewend maar na de mk en dingen die ik lees op internet (fout ik weet het want je maakt jezelf gek) ben ik gewoon erg bang voor weer een mk. In principe is het nog 1 maandje hoogseizoen en dan is het al wat rustiger en het zal al snel 1 november zijn ;) ik ben gewoon te braaf om per direct weg te gaan, ik heb ook niets gezegd toen hij die dingen tegen me zei. Ook omdat ik met me mond vol tanden stond eigenlijk! Liefst zeg ik het pas na 3 maand natuurlijk maar aangezien ik ook wel eens met parasols en tafels en strandstoelen etc moet sleuren kan ik het misschien beter melden dat ze weten waarom ik het niet doe. Daar zal hij wel begrip voor hebben( hij heeft een dikke gebruikshandleiding...). Ik ga er gewoon van uit dat ik gewoon mijn werk kan voortzetten als normaal (zware dingen laat ik op dit moment ook over aan mijn mannelijke collega's vanwege mijn 'rug' ;) ) en ik zal wat meer sloffen vanwege mijn vermoeidheid :D bedankt voor het geruststellen in ieder geval :)

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Misschien nog niet direct tegen je baas vertellen, maar wel aan je collega's? Dat zij het snappen en kunnen meehelpen met zware dingen?

Met die baas zou ik zelf wachten tot je 6 à 8 weken ver bent. Dan ben je iets "zekerder".

Share This Page