Ik ben al een tijdje aan het afbouwen met de bv. Mijn doel was nl om helemaal te stoppen als zl 1jaar is. nu is hij dat eigelijk pas over 3 weken maar omdat ik de laatste paar dagen toch al op 1 x bv zat en mijn zoontje nu ziek is en bijna niet kan drinken leek mij vandaag een goed moment om te stoppen! Maar nu is mijn vraag: Hoe gaat dat eigelijk? kan je zo helemaal stoppen of heb je daar medicatie bij nodig ? gaat de melk productie dan snel helemaal weg ? En hoeveel zuivel hebben ze eigelijk nog nodig vanaf 1 jaar? ik zit te denken om smorgens pap te geven. Savonds voor het slapen krijgt hij ook nog een flesje. Dit leek mij genoeg ? Groetjes Marloes
Als je nog maar 1 keer op een dag bv. geeft, kun je gewoon stoppen. Heb ik ook gedaan iig. Nog vrij lang kon ik er wel druppeltjes melk uitkrijgen, maar als je dat niet stimuleert houdt het vanzelf op vanaf een jaar hebben kindjes nog 300ml zuivel nodig, dit is inclusief yoghurt, kaas, etc. Met s'morgens pap en savonds een flesje kom je daar dus al makkelijk aan.
Je kan gewoon stoppen. Je zit nog maar op 1 bv per dag dan zal de productie waarschijnlijk snel teruglopen naar nul. Soms kan het zijn dat je toch wat stuwing ontwikkelt. Dan kun je met de hand of met een kolf de spanning er even afkolven.Er zijn vrouwen die soms maanden later nog een toeschietreflex kunnen hebben. Maar dat hoeft dus allemaal niet. Bij mij liep de productie altijd heel snel terug als ik afbouwde. Was een beetje alles of niets. De jongste heb ik tot 10 maanden gevoed. De laatste maand 2 keer per dag. Toen brak ik mijn arm bij een glijpartij in het plaatselijke zwembad en kon ik haar niet meer voeden vanwege een arm in het gips. Dus ben acuut gestopt, was er ook wel een beetje klaar mee en zij ook. Geen stuwing gehad. Het was gewoon weg. Wat betreft melk per dag. De richtlijnen zijn als het kind gewoon bijvoeding krijgt na de 1e verjaardag 300ml melk per dag voldoende is. Dus als je 's morgens pap geeft en 's avonds nog een flesje is dat voldoende.