Beste mensen, Onze dochter van bijna 5 maanden oud heeft een afbuigende groeicurve. Zij buigt af van -1SD naar -2,5SD, we weten nog niet of ze dit lijntje gaat volgen. Ze weegt nu precies 5kg en komt van 3340 bij de geboorte. Ze is vanaf de geboorte ee matige drinker geweest en nu allerlei gestuntel met eerst borstvoeding en vanaf 3 maanden KV krijgt ze nu dagelijks 550-600 binnen. Meer krijgen we er niet in. Kinderarts vindt het afbuigen niet goed maar denkt dat ze haar eigen lijntje op zoekt. Aangezien ze verder supervrolijk is en zich goed ontwikkelt maken ze zich nog weinig zorgen, aar ze moet dit lijntje nu wel gaan oppakken anders zullen er meer onderzoeken volgen. Bloed, echo en urine waren al gestest en daar kwak niks uit. Hoofd en lengte groeien overigens goed, ze is dus lang en dun. Extra schepje voeding kan ze niet aan, dan krijgt ze teveel last van haar ontlasting en krampen. Nu poept en plast ze goed. Ze krijgt 5 flessen van 120/4, maar die drinkt ze nooit allemaal leeg. We doen nu ook olijfolie in de fles voor extra calorien. Ze heeft geen KMA, pepti drinkt ze niet meer van en vindt ze duidelijk vies. Wat betreft flessen en spenen hebben we alles geprobeerd. Wat ze drinkt drinkt ze rustig en goed, maar ze wil gewoon niet meer. Als ze perongeluk teveel drinkt spuugt ze de hele fles zo weer uit, dit is bijna dagelijks wel een keer het geval dus ik probeer de fles in 2 keer te geven wat dan vaak wel beter gaat. Zijn er mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt en nog eventuele tips hebben? Of me gerust kunnen stellen...dat zou ook fijn zijn. De hele dag milliliters tellen en hopen dat ze groeit is behoorlijk intens. Daarnaast ga ik vanaf volgende week weer werken en is het hopen dat ze drinkt bij de gastouder. Dank voor jullie reacties!
Wat vervelend. Ik ken het getob! Zoonlief was 3300 bij de geboorte en op zijn ''laagst'' 3100 gram. Vervolgens stopte ik bij 10 weken met borstvoeding en gingen wij over op kunstvoeding. Drama dat het was! Hij kreeg zware obstipatie, reflux had hij al en flesjes drinken? nou dat was elke keer weel een drama om het er in te krijgen. Ook kinderarts geweest maar hij is verder een gezonde jongen met wel gevoelige darmen. Ook hij dronk zijn flesjes nooit leeg, kleine beetjes en zit altijd onder de gemiddelde lijn maar boog in december wel heel ver af en ook nu blijft hij stabiel/buigt hij soms weer af. Het gaat met ups en downs. Vaste voeding gaat nog niet (Ja met erge krampen) MAAR nu het goede nieuws. INEENS nu ongeveer 4 weken geleden is hij zijn flessen leeg gaan drinken, is onverzadigbaar en zijn obstipatie is over. GEEN idee hoe het kan we hebben niks anders gedaan! Nu is hij dan ook stabiel in gewicht en ik hoop dat dit zo blijft. Dus nee geen tips maar misschien een beetje moed. Ik weet hoe lastig het is om daar constant mee bezig te zijn. Je zit het er bijna in te trechteren....
Dank voor je reactie! Gek toch dat je niks anders gedaan hebt en dat het nu ineens gaat?!? Daar hoop ik ook op! Eerder had ze ook wel last van ontlasting die moeizaam kwam en krampen maar nu gaat dit dagelijks zonder problemen...nog niet beter drinken alleen... Bijvoeding zijn we al 2x mee begonnen maar dit gaat ook nog niet. Heel fijn dat het bij jouw zoontje nu gaat, wat lijkt me dat een opluchting. Daalde hij ook flink in de curve? Hoop dat toch misschien nog meer mensen tips hebben?