om een lang verhaal kort te maken ik en ex zijn op een rotte manier uit elkaar gegaan (zie topic vriend heeft me bedrogen en ik wil wraak) hij is 2 maanden blijven liegen houd zich niet aan afspraken en heeft het gepresteerd om om 2 uur s'nachts aan te bellen, door zijn nieuwe vriendin rotzooi op facebook te laten schrijven over mij. en nog 1000 meer dingen. ik ben er 90% zeker van dat hij op het moment ook gebruikt hij heeft eerst 4 weken niks van zich laten horen daarna heeft hij 1 kans gekregen om zich te bewijzen hij zegt dochter graag te willen zien maar de keren dat hij komt opdagen op gemaakte afspraken is hij minstens een uur te laat. En probeert hij me te manipuleren dat ik hem terug neem. (dit wil ik uiteraard absoluut niet ) hij liegt over alles zo kon die dochter zaterdag zien bij oma belde hij me om 5 uur en s'avonds en zei hij dat hij moest werken s'ochtends . via via achter gekomen dat dat niet zo was. het moment dat ik hem daarmee confronteer hangt hij een zielig verhaal op over dat hij mijn moeder nog niet wil zien.(hij heeft mijn moeder overigens al een keer gezien) nou weet ik niet of ik het contact beter kan verbreken, ik ben namelijk bang dat dit altijd zo door zou blijven gaan bel ik hem neemt die niet op of zet zijn telefoon uit. ikzelf zou het contact op dit moment het liefst verbreken want hij is niet consequent en de ontmoetingen lijken ook niet om dochter te gaan. ik ben mezelf er wel bewust van dat ik nu niet het meest objectief ben op het moment. dus wat is wijsheid en wat zouden jullie doen in zo'n geval.?
Nee, niet het contact verbreken. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent en het contact liever wél zou verbreken. Maar hij is en blijft de vader van je dochter, ongeacht hoe hufterig hij zich ook gedraagt. Laat het van hem afhangen. Als hij contact opneemt om een afspraak te maken, ga daar dan in mee, komt hij niet opdagen....ja, dat is pijnlijk, vervelend etc., maar je kunt jezelf en later je dochter dan in ieder geval recht in de ogen kijken en zeggen dat jij het contact tussen vader en dochter in ieder geval nooit in de weg hebt gelegen. Maar ik zou, denk ik, zelf nu geen energie meer steken in het zelf opnemen van contact met hem. Zoals ik al zei, leg de bal bij hem. Sterkte en succes!
Hier sluit ik mij bij aan. Jij kunt je dochter later vertellen dat jij nooit tussen haar vader en haar in hebt gestaan. als jij het contact verbreekt kan zij, hoe oneerlijk misschien ook, jou dit wel verwijten. Ook ik zal nu wel het contact van zijn kant laten komen. Wilt hij haar zien? Prima, dan kan hij komen als dat voor jou ook uitkomt.Wilt hij dat niet? Dan is dat heel vervelend maar dan komt dat niet doordat jij het hebt geweigerd. Veel succes en sterkte.
An de ene kant ven ik t wens met de eerdere reacties, maar aan de andere kant moet je ook de veiligheid van je kindje voorop stellen. Als je zegt dat hij ook gebruikt, dan is hij nu niet de meest geschikte persoon om je kindje aan mee te geven.
dank jullie wel voor de reacties ik denk dat ik dat ook ga doen (het van zijn kant laten komen) overigens hij krijgt er niet mee als we afspreken is het op een neutrale plek altijd (restaurant etc)
Volgens mij bestaat de omgang niet uit het meegeven van dochter aan vader, maar is het "begeleide" omgang. En mocht dat er nog niet zijn, dan kan daarmee gestart worden.