Goede avond. Ik heb een vraagje. Momenteel ben ik werkloos, en 100% ziek na zwangerschap. Het gaat nog niet goed, maar we willen gaan verhuizen. En zonder werk krijgen we geen hypotheek. Nu ben ik dus toch aan t solliciteren, op andere functies. Nu mijn vraag. Moet ik dit melden? Of pas als ik ergens aangenomen wordt? En stel ik word aangenomen en ga 1 oktober starten. Hoe dan? Krijg ik dan tot 1 okt ziektewetuitkering, of moet ik me beter melden en ww aanvragen? (Wat dan weer lang duurt en ik zonder inkomen zit?) Hoor het graag!
Beste Aurin, Rot voor je dat het (nog) niet goed met je gaat. Je geeft aan dat je toch wilt solliciteren. Zolang je gezondheid dit toelaat is dit natuurlijk prima. Ik kan je gezondheid en belastbaarheid natuurlijk niet inschatten. Daarom raad ik je aan om contact op te nemen met je re-integratie begeleider en je plannen te bespreken. Deze kan je dan helpen door samen met je te kijken wat de mogelijkheden zijn. Verder wil je weten wanneer je weer beter moet melden. Beter melden doe je op het moment dat je weer in staat bent om te werken. Ben je beter en is je nieuwe baan nog niet begonnen? Dan kan je voor de tussenliggende periode een WW-uitkering aanvragen. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare