verstikking.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sil1, 18 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    Hoi, dames

Vanmorgen werd ik iets voor 8uur wakker.
    Ging meteen bij de kleine meid kijken, want die had haar voeding om 06:00 gehad.
    Ze lag nog lekker te slapen.
    5 minuten later kwam mijn man terug met de kleine en hij wou haar bij ons nog even op bed leggen.
    Ik wil recht op gaan zitten en ik kijk naar mijn man en de kleine en ze was helemaal blauw echt donker paars blauw.
    Ik zeg het is niet goed.
    Mijn man heeft meteen de ambulance gebeld.
    Er kwam wat melk uit der neusje en slijm en melk uit der mondje.
    Ze werd alsmaar blauwer en paars, en ze voelde heel hard aan en bewoog en adek heb getikt op der rug en water over de gezichtje heen gedaan en geblazen in der gezicht.
    Maar er was geen leven,
    Uiteindelijk kwam ze een beetje bij en kwam de ambulancevrij snel.
    Helikopter hing al boven ons huis, maar we mochten gelukkig met de ambulance mee.

Ze ligt nu in het ziekenhuis en ik ben bij haar, ze moet 48uur blijven ter observatie.
    Zuurstof is nu goed en haar hart ritme ook.

Ik ben zo geschrokken, en zo bang.

Wie heeft dit meegemaakt (wat ik niet hoop)
    Maar zal fijn zijn als iemand hier meer van weet en mij gerust kan stelllen dat ik dit niet meer mee hoef te maken.

2. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Ohh meid wat heftig!!!!
    Ik heb het niet zo erg meegemaakt als bij jou, maar in het ziekenhuis toen ik net bevallen was en we nog mochten slapen (baby in het wiegje tussenin) hoorde ik ook stikgeluiden en was mijn baby ook helemaal paars. Ik heb hem toen uit het wiegje gerukt en op zijn zij gehouden en op zijn rug geklopt.

De verpleegkundige zei dat het slijm kon zijn van het vruchtwater en dat ik goed gehandeld had.

Maar na 3 weken ineens dat hebben lijkt me nog vreselijker!!

HEEEEL veel sterkte! Ik hoop dat alles goed is en dat het "alleen maar" het drinken was dat verkeerd was geschoten.
    Maar ik snap dat je bang bent voor herhaling.

3. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Geen ervaring mee, maar het lijkt mij vreselijk! Heel veel sterkte.

4. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    Ze heeft er nu af en toe last van dan daalt ineens haar zuurstof en maakt ze stik geluiden ze kleurt nu niet, maar wel vreemd en raar dat ze zuurstof te kort krijgt als ze slaapt.

5. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Ohh wat heftig!! Lijkt me inderdaad erg schrikken. Wij hebben het bij F wel een paar keer in het ziekenhuis meegemaakt tijdens het drinken maar dat kwam door vroeggeboorte en ze moest echt nog leren drinken zegmaar. Hoe ouder ze werd hoe meer ze het onder controle kreeg. Ik hoop dat alles snel goed mag gaan met d'r. Stel al je vragen die je hebt aan de verpleging en artsen zodat zij je ook kunnen helpen om zekerder te worden.

6. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    Ja mijn kleine meid is met 37 weken en 3 dagen geboren ik ben ingeleid en met 5cm heb ik haar er uit geperst ze had wat vruchtwater naar binnen gekregen vertelde ze me na de bevalling.
    En ze woog 2980gram.
    Thuis heel veel afgevallen omdat ze spuugte en het soms uit haar neusje kwam en ze had toen ook moeite met haar ontlasting, nu heeft ze wel ontlasting maar moet haar wel een handje helpen thuis.

7. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Heftig joh! Begrijp ik goed dat ze op haar rug lag en er dus blijkbaar voeding omhoog was gekomen? Dat voorkom je vrij gemakkelijk door het bedje op te hogen (flink ophogen), of door over te gaan naar zij- of buikligging, (voeding kan dan wegstromen).

8. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Jeetje wat schrikken. Hier ook de avond na de bevalling werd ze blauw en stikte ze in haar fles. Ik ben toen naar een zuster gerend met haar en die heeft haar heel hard in haar voeten geknepen zodat ze zou schrikken ze is toen opgenomen wegens infectie.

Wat ontzettend heftig en hopelijk krijg je goede Hulp, je vertrouwen zal even een deuk hebben opgelopen maar je kindje is in goede handen

9. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Lees je tweede bericht nu pas: klinkt als verborgen reflux en stikken in de voeding. Bedje goed ophogen of over naar buikligging, want rugligging is bij (verborgen) reflux ronduit gevaarlijk, vanwege dus het gevaar op stikken in de voeding.

10. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
    Mijn broer heeft dat gehad met zijn oudste dochter (precies het zelfde verhaal). Mijn nichtje bleek toen echt flinke last te hebben van reflux.
    (de grootste en belangrijkste zenuwbaan en je hart liggen dicht tegen elkaar en daarbij ook je slokdarm), dit zou het kunnen zijn.....

Wens jullie beterschap en vooral veel sterkte met het herstellen in vertrouwen krijgen na deze heftige gebeurtenis.

11. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    Vanavond heeft ze weer twee keer zuurstof toegediend gekregen omdat het af nam.
    Eerste keer kleurde ze niet de tweede keer wel.
    Wat ons wel op valt is dat het gebeurt als ze in slaapt valt.

Ik ben zo bang, ook weet ik dat ik hier in goede handen ben blijft mijn angst groot.

12. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Zijn het geen breath holding spells? Heel veel sterkte lijkt me enorm schrikken.

13. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Wat heftig zeg! Veel sterkte!

14. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poe heftig zeg! Hopelijk vinden ze een oorzaak en gaat het snel beter

15. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    Ze hebben nog geen idee wat het is.
    Morgen zal de arts meer weten hoop ik zodat wij ook weten wat dit is en waarom dit gebeurt

16. Bailief

Bailief Niet meer actief

Sterkte. Heel heftig zeg :(. Hoe is ze de nacht doorgekomen?

17. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    De nacht is goed gegaan.
    Blijkt nu wel dat ze verkouden is, we liggen op een aparte kamer.
    Alleen papa en mama mogen erbij.
    Ze spoelen nu voor elke voeding haar neusje.
    Alleen mag ze geen 7 voedingen meer, ze moet naar 6 flesjes, en de hoeveelheid voeding wordt verminderd.

18. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wat een ontzettend heftig verhaal :( Fijn dat ze nu goed in de gaten wordt gehouden. Hoe gaat het nu met jouw man en jou? Ik heb gelukkig niet dezelfde ervaring, maar kan me voorstellen dat het erg traumatisch is om dit mee te maken.

19. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Pff :( hopelijk weten de artsen snel meer. Fijn dat jullie een aparte kamer hebben met haar, sterkte!

20. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Gatver! Wat eng. Hoop dat ze kunnen vinden wat er mis is.

Deel Deze Pagina