Feitjes of fabeltjes over sneller zwanger worden?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Annemiek125, Mar 3, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Hoi dames,

Was even benieuwd! Vriendlief en ik zijn vorige maand al min of meer begonnen voor een (half)broertje of zusje voor ons mannetje, (ik heb zelf al een zoontje van 3) maar helaas niet raak! Nu ben ik ongesteld en gaan we komende ronde er helemaal voor:D

Je leest wel eens dat je sneller zwanger wordt door bijvoorbeeld na het 'klussen' even te blijven liggen, door om de dag te 'klussen' ipv elke dag, enzovoort. Zijn er hier meiden die daar ervaring me hebben? Of zullen dat echt fabeltjes zijn?

Wilde er niet teveel mee bezig zijn maarja...nu het zover is wil ik stiekem toch wel de kansen wat vergroten hihi:D Ben de vorige ronde eigenlijk meteen na het klussen opgestaan:)
    Ben zelf 2x zwanger geweest paar jaar geleden. Heb toen volgens mij ook wel toen ik zwanger werd van mijn zoon een kussen onder mijn bips gelegd en ben toen even blijven liggen, maar bij de MK die ik eerder daarvoor had volgens mij niet. ;)

Ben benieuwd naar jullie ervaringen! Heeft het bij jullie misschien wel invloed gehad? Of is het echt gewoon puur toeval? ;)

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wij hebben nu tot twee keer toe hetzelfde standje gebruikt en tot 2x toe raak. Volgens mij heb ik een winnende combinatie gevonden bij mezelf ;) Naderhand even op je rug blijven liggen met je benen/billen omhoog.

Ik doe dat wel vaker ivm rugoefeningen van de fysio omdat ik een zwakke onderrug heb en de spieren een beetje moet helpen, maar ik deed het dit keer omdat we op vakantie waren en de bedden slecht lagen. Nou ja, goede combi met zaadcellen geloof ik. De eerste keer dat ik dat deed net na de seks was in 2013 en was het raak, de tweede keer op vakantie dus ook net na de seks en was het ook raak.

Mja, ik denk dat het voor iedereen verschilt. Als er een winnende formule was, zou iedereen hem wel gebruiken.

3. Poema19

Poema19 Actief lid

Nov 16, 2014
    157
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Babyloveyou,

Spannend he! Hier ook net de eerste ronde voor een tweede gehad en ook niet raak, helaas.

Over onze eerste hebben wij 12 maanden gedaan. Vanaf ronde 1 tot en met de een na laatste ronde ben ik iedere keer braaf blijven liggen met een kussentje onder mijn billen, maar: niet raak. En de laatste ronde heb ik dat los gelaten, we zouden toch naar het ziekenhuis gaan. En toen was het wel raak! Dus in mijn geval zou ik zeggen: ik geloof daar niet in.

Maar... nu wij bezig zijn voor een tweede begint meteen de twijfel weer. Afgelopen ronde ben ik dus ook gewoon opgestaan na het vrijen en geen kussentjes gebruikt ;). En nu overweeg ik deze ronde toch wat langer te blijven liggen, ook al heb ik geen directe aanleiding dat het werkt.

Ik vind het lastig, dus ik lees hier even mee :)

4. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Blijven liggen is onzin, bij een ivf behandeling/terugplaatsing moet je ook gelijk opstaan.
    Ben nu spontaan zwanger geraakt dmv ovulatietesten, zodra deze positief was....2 dagen, 2x sex gehad....geen appart standje of blijven liggen

5. Jdk

Jdk Actief lid

Jul 28, 2015
    288
    16
    18
    Hier 3x al zwanger geweest, alle 3x efkes blijven liggen na het vrijen.. Bij de eerste in ronde 2 raak, vervolgens de 7e ronde na onze eerste misgelopen ZS en dan direct de 1e ronde na ons vroeg MK (helaas geen enkele goed afgelopen)
    Maar dat blijven liggen is dus niet echt een garantie..

Ook ivm gezond eten en gezond leven en sporten :
    1e x was ik nog vrij sportief, regelmatig fitnessen, paardrijden etc.. geen alcohol drinken in de wachtweken..
    Bij de 2e & 3e zwangerschap was ik helemaal niet sportief en ik ben er vrij zeker van dat die 3e verwekt was na een niet zo nuchtere avond..
    Dus zowel het gezonde leven als het minder gezonde leven versnellen niets.

Mijn enige motto is nu gewoon te leven zoals ik altijd heb geleefd, mezelf niets meer ontzeggen maar ook niet te zot doen & we zien wel.. Er is niets dat er echt invloed op heeft vind ik. Op reis gaan niet, wellness niet, ...

6. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

Sep 14, 2015
    358
    64
    28
    Female
    Spannende tijd! Allereerst veel succes!

Ik bleef altijd even liggen, 10 minuten sowieso. Het klinkt nogal logisch gezien de zwaartekracht, dat zaadcellen makkelijker blijven zitten wanneer je niet meteen overeind komt. Het geeft geen wel of niet garantie natuurlijk, maar ook mijn gynaecoloog vertelde dat de kans gewoon wel kleiner is wanneer je bijvoorbeeld als vrouw zijnde bovenop zit wanneer de man de zaadlozing heeft. Voor mij klinkt het dus logisch, maar wie ben ik!

Wat betreft de hoeveelheid seks, ook daar komt een stukje logica bij kijken. Elke man is anders, maar uitgaande van de gemiddelde man heben zijn teelballen ongeveer 36 tot 48 uur nodig om de volledige hoeveelheid spermacellen aan te vullen. Langer wachten dan 48 uur is niet erg, maar geen meerwaarde. Korter dan 36 tot 48 uur wel, natuurlijk kun je er zwanger van raken! Maar de kans is er dat de spermacellen nog niet in optimale getallen aanwezig zijn. Ken meerdere stellen die hoeveelheid spermacellen hebben laten testen en zij mochten dan ook een bepaalde tijd daarvoor geen seks hebben en de man geen zaadlozing om een goed beeld te krijgen van de kwaliteit en hoeveelheid.

Kortom: het zijn feiten, maar geen garantie.. het blijft de natuur en de een is nu eenmaal vele malen sneller zwanger dan de ander.. succes en hopelijk is het snel raak! :D

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Google eens op randjesfietsen. Ook schijnt het te helpen als de vrouw na de man klaarkomt.

Heb er verder geen ervaring mee, want ben zelf zwanger geworden dankzij de MMM.

8. Veera

Veera Niet meer actief

Om de dag klussen is een "fabel" of beter gezegd, het is achterhaald. Elke dag vrijen geeft je niet minder kans op een zwangerschap
    Blijven liggen, niet plassen etc is ook een fabel. Al blijft dat zaad wel in je vagina, het snelste zaadje is dan allang onderweg naar het eitje
    Ik geloof er wel in dat gezond zijn het belangrijkste is voor je vruchtbaarheid, en fijne sex waarbij je dus beide opgewonden bent

9. lmcm

lmcm Actief lid

Aug 13, 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn gynaecoloog zegt toch even blijven liggen, 10minuutjes.

De keer dat ik zwanger raakte had ik toevallig ook mn benen een beetje omhoog gelegd. Heeft dat geholpen, ach ik weet het niet (denk het niet?).

Ik gebruikte toen ook als enige maand wel teunisbloemolie voor de eisprong.

Elke dag vrijen zou minder zijn voor de zaadkwaliteit. Sommige mannen maken dan nog niet genoeg zaad aan op die 24u. Vandaar raadt m'n gynae toch ook aan om de 2 dagen. Al zal hij er niets op tegen hebben om bv dag voor én dag van de eisprong te vrijen. Maar niet bv elke dag al vanaf 4 dagen voor de eisprong. Snap je?

10. Annemiek125

Bedankt voor de reacties!
    Ik lees ook veel over theunisbloemolie/tarwekiemolie voor rond de eisprong. Lees ook dat het je cyclus langer kan maken, dat hoeft voor mij in principe niet. Heb naar mijn idee een goede cyclus, dus dan zou dat voor mij niet veel uitmaken denk ik?
    Ik slik nu alleen de Vitaal zwanger van kruidvat.

En vind het ook belangrijk dat klussen leuk blijft en geen verplichting. Maar toch, dingen uitproberen kan geen kwaad. Denk dat ik komende ronde iets langer blijf liggen. Baat het niet dan schaadt het niet :p;)

11. MissCx

MissCx Actief lid

Wij hadden ook van alles geprobeerd en het lukte ook maar niet na 10 rondes.. op een gegeven moment begonnen met folliumzuur slikken en naar anderhalve maand was ik zwanger ! Voor mijn gevoel bleek het te helpen door sneller zwanger te raken... maar het kan alsnog gewoon pure toeval zijn geweest ;)

12. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,235
    1,891
    113
    Female
    Ik geloof eigenlijk niet in fabeltjes maar he.... baat het niet schaadt het niet ;)

Zijn orgasme altijd zo diep mogelijk. Ik bijv niet bovenop.
    Het lukt niet altijd maar ik probeer altijd na hem te komen (anders gewoon 2 keer ;) )
    Randjesfietsen proberen we weleens maar lukt nooit.
    Probeer ook altijd even te blijven liggen. Niet zozeer een kussentje onder mn billen maar ga niet meteen staan.
    Vriendlief gaat van te voren nooit in een warm bad. ( wordt het zaad langzamer van, zeggen ze)

Verder 2 a 3 keer in de week vrijen, dan zit je altijd goed.

Belangrijkst is natuurlijk dat je gewoon geniet.
    Hoe opgewonder je bent, hoe beter voor de zaadjes!

13. Flowerlover

Flowerlover Actief lid

Sep 19, 2015
    372
    0
    0
    Ik bleef ook liggen na een ronde of 4 😂 Maar 2 vriendinnen zijn zwanger terwijl zij meteen naar de wc gingen. Het is echt een combinatie van alles denk ik. Ps. gebruik geen glijmiddel

14. Flowerlover

Flowerlover Actief lid

Sep 19, 2015
    372
    0
    0
    Ja! Op advies van een vriendin begon ook met slikken van foliumzuur en ik was zwanger.. Vsm voor mama, durf natuurlijk niet te zeggen of het daar aan heeft gelegen 🙈

15. Annemiek125

Bedankt voor de reacties dames. Bedoelen jullie met foliumzuur extra foliumzuur?
    Of slikten jullie nog geen foliumzuur voor jullie zwanger probeerden te worden?
    Slik zelf foliumzuur want die zit dus in de vitaal zwanger tabletten van de kruitvat.:D

16. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,235
    1,891
    113
    Female
    Wij gebruiken wel glijmiddel. Maar dan eentje die niet zaaddodend is.

17. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Conceive Plus!! Google maar.. Echt perfect!

18. Ballon

Ballon Niet meer actief

Het fijn hebben samen! Omdat je er zin in hebt en niet omdat het "moet" met alle truckjes erbij, zeker omdat dit pas de 2e ronde is. Wanneer je na een jaartje nog niet zwanger bent, dan begrijp ik dar je even wat anders probeert.

Wij hebben alles tegen "de regels" gedaan, ik geloof daar namelijk echt niet in. Ik vind het hele vrijen namelijk dan een "moetje" en daar ben ik echt allergisch voor. Gewoon lekker genieten samen! Het snelste zaadje zwemt toch wel, ongeacht of je nou met je benen omhoog ligt of niet. Samen knuffelen en douchen er na is toch zoveel fijner dan als een of andere acrobaat je benen in de lucht houden;)

Maar goed, dat is mijn mening :)

19. Voila

Voila Niet meer actief

Hahaha +1

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Die foliumzuur had je eigenlijk al een maand voor je zwanger wou raken ( eigenlijk 6 weken ) moeten gaan slikken ;)

Share This Page