We hebben de vloer op ons dakterras nu ruim twee jaar en tot nu toe hadden we nooit problemen. Maar laatst stapte ik erop toen het nog nat was en gleed ik gelijk onderuit. Het is echt spekglad als het nat is. Er zit niet zichtbaar mos op ofzo (je ziet niets), maar kennelijk zit er genoeg op om het zo glad te maken. Natuurlijk niet zo handig als je er een kinderbadje of zand en watertafel op wil zetten... Heeft iemand hier een goede tip om het weer normaal te krijgen?
Wij hebben hetzelfde probleem en ik heb niets kunnen vinden wat het blijvend (of langdurig) oplost, ik heb inmiddels het punt bereikt dat ik het wil gaan vervangen door stenen. Ik ben benieuwd of hier de gouden tip nog voorbij komt.
Elk voorjaar (als het nodig is meerdere keren) schrobben met zeep. Er komt als er weinig zon op komt mos en dat wordt glad als het nat is. Mijn schoonouders hebben ook een houten vlonder, maar bij goed schoonhouden wordt het niet glad.
Wij hebben nu iets van HG gebruikt. Zit in een grote kan, binnen 36 uur, zonder te schrobben, de aanslag weg!
Gewoon schrobben heb ik al geprobeerd, maar hielp nauwelijks. Ik durf geen chloor te gebruiken, want dan verkleurt de boel waarschijnlijk. Ik het HG spul eens proberen. Zal vanmiddag eens bij de KV kijken. Die hebben geloof ik veel HG. Dank .
Zekol essigreiniger (0,69/ltr) van de aldi Duitsland er over sprayen laten drogen en de zon zijn werk laten doen