Advies gevraagd

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Stefanie100, 16 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie100

Stefanie100 Actief lid

16 nov 2015
    123
    0
    0
    Groningen
    Dames,

Wij verwachten in Januari onze eerste kindje. Wij zijn nu opzoek naar een setje kleding wat na de geboorte aangedaan zal worden.

Wat is hierin handig? Een complete setje (aan elkaar 'boxpakje') of aparte broekje & shirt? & waarom is het handig?

Wat moet er ook echt niet vergeten worden om mee te nemen? Ik zal bevallen in het ziekenhuis dus het leek mij al handig om extra kledingsetjes mee te nemen voor de kleine en uiteraard voor mijzelf:)

Hoor het graag!

Liefs,
    Stefanie100

2. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ik heb bij mijn dochter in het begin wel van die boxpakjes/pyjama pakjes gebruikt, maar meer omdat het schattig staat, snachts deed ik liever een zacht broekje en shirtje bij haar aan, want met je slaperige hoofd al die drukknoopjes open en dicht doen vond ik niet prettig :)

3. Stefanie100

Stefanie100 Actief lid

16 nov 2015
    123
    0
    0
    Groningen
    Haha nee dat lijkt mij ook niet bepaald prettig inderdaad in de nacht!

Wij vinden het beide erg lastig om te besluiten wat we willen, met name ook omdat we zelf geen ervaring er mee hebben en in onze omgeving ook niemand die een jong kindje heeft...

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb de eerste tijd altijd van die pyjama's met voetjes gebruikt. Lekker warm voor het kleintje. Gewoon zorgen dat de knoopjes vooraan zitten, niet achteraan want dat is te veel gefriemel met zo'n kleintje.

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    ik vond/vind gewoon een broekje met shirtje handiger dan zo'n pak. Die ik gehad heb zaten geen van allen goed zodra er voetjes aan zaten. Een compleet pakje zonder voetjes ging beter maar ben ik niet enthousiast over.
    En dan bijv de sokjes van hema die opgerold/omgeslagen zitten bovenaan maar dan als kniekous gebruiken.

6. Swinty

Swinty Actief lid

3 dec 2015
    138
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik vond in het begin de boxpakjes met of zonder voetjes eraan juist ideaal. Wel met een voorsluiting die in het midden loopt en via het kruis nasr beide beentjes. Ze zijn in het begin zo klein en fragiel dat ik nirt graag iets over hun hoofd trok en ze moeten zo vaak verschoont of getemperatuurd worden dat je met een broekje bezig blijft met aan en uit trekken. Bij zon pakje was het pasr knoopjes onderin openen en je kunt de luier verschonen, ideaal. Mijn man was zon groot fan van het boxpakje en vond losse shirtjes en broekjes zo vervelend dat mijn moeder in de kraamweek snel een paar extra boxpakjes moest kopen en zl de shirtjes en broekjes die ik al gekocht had nauwelijks heeft aangehad. Pas toen hij een maand of anderhalf ofzo was gingen we over op shirtjes en broekjes.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Er zijn box pakjes met helemaal knoopjes van voet tot voet, er zijn ook pakjes met knoopjes van 1 voet omhoog over de buik naar de hals. Die hebben wij als eerste pakje maar ik weet wel dat het dan onhandig is dat ene been eruit te halen. Een pakje of setje is niet beter of slechter als het ander. Voordeel van een pakje vind ik dat niet alles opstroopt, met een shirtje hadden wij dat wel steeds. Wij kiezen nu dus voor een pakje uit 1 stuk ( Begin december ) terwijl we bij beide andere kindjes een shirtje en broekje hadden. Verder is het belangrijk om sokjes en een mutje en rompertje ( korte of geen mouw ) mee te nemen. Je krijgt in het ziekenhuis vaak een doek of badcape te leen maar een eigen omslagdoek is ook fijn. Ik zou zeker 3 setjes meenemen ja, en eventueel ook een maatje 56 in de tas. Hier gaan er dus totaal ongeveer 10 setjes in de tas; de geplande pakjes maat 50 2x, 6 extra setjes maat 50. 2 setjes maat 44. Bij de keizersnee van mn dochter heb ik 4 dagen gelegen en bij mn zoon was ik 6 uur later alweer thuis. Beiden in het ziekenhuis geboren. Nu zullen we wel zien!

Andere tips zijn; zachte broeken voor jezelf, ik vergat de tweede keer mn extra bh's in te pakken en tijdens de bevalling hebben ze mn bh uit gedaan op mijn verzoek maar tijdens het persen wist ik niet waar ze hem gelaten hebben en dacht dus dat ie zoek was. Pas na de kraamweek kwam ik dat ding weer tegen! Een schoon shirt en deo voor je man. Badslippers en douche spul en conditioner om te douchen.

Voor je baby ook een omslag doek of voetenzak voor in de maxi cosi. Wij hebben bij de eerste eerst een kruik gevraagd en in de maxi cosi gelegd tijdens het aankleden en inpakken. Toen een vers frummeltje in de warme maxi cosi. Buiten lag namelijk een "halve meter" sneeuw die winter ( december 2010 )

8. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Zelf had ik 2 pakjes mee 1 mt 50 soort van pyjama pakje en 1 boxpakje met drukkertjes op de schouders mt 56.
    De eerste paste hij echt niet en de 2e kon hij net aan haha. Als ik nog een keer zou moeten bevallen zou ik een broekje en een shirtje,rompertje en sokjes meenemen mt 50 en vooral 1in 56.

Had ook zo een berenpak en nog een ander pak om hem in mee naar huis te nemen. Nou hij paste in beide niet. Hij was te lang daarvoor.
    Blij dat ik ook een jasje mee had in 62/68 wel iets te groot maar wel lekker makkelijk om aan te doen ze zijn nog zo klein en teer en dan is iets groter lekkerder.

Verder had ik een hele tas vol mee met vanalles maar eigenlijk niet nodig gehad. Maarja beter teveel mee dan te weinig.

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik vond los broekje en shirtje fijner.
    Met die boxpakjes klopte de verhouding niet altijd bij mn dochter.

Ieder zijn eigen voorkeur :)

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik vond een los broekje en shirtje handiger.

Wat je verder niet moet vergeten;
    Twee setjes kleding. Extra mutsje, eerste wil nog wel eens vies worden.
    Jasje, mutsje dekentje en maxicosi.
    Muntje voor een rolstoel, iets te eten en te drinken.
    iPhone, oortjes en oplader.
    Voor jezelf een trainingsbroek en trui. Badslippers, deo. Extra haarelastiekje.
    Oh en een extra shirt voor jezelf. Ik heb mijzelf een keer ondergekotst.

11. AnLo

AnLo Actief lid

16 nov 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als er maar stretch in zit en geen knoopjes op de rug.
    Ik had 2 verschillende setjes mee in maat 50 en 56 en 3 mutsjes.

12. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik vind boxpakjes voor de eerste tijd het fijnste.
    ze zitten idd niet altijd even mooi maar ze slapen toch het grootste deel van de dag, dus functioneel vind ik dan belangrijker dan mooi

Deel Deze Pagina