Advies gevraagd

Discussion in 'Zwangerschap' started by xDelicious, Jan 5, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xDelicious

xDelicious Actief lid

Jan 5, 2017
    492
    241
    43
    Female
    Goedenavond allemaal!

Ik ben net nieuw hier en heb een vraag waarvan ik het antwoord niet op internet kon vinden. Uiteindelijk kwam ik hier terecht dus dacht mijn vraag hier te stellen.

Ik ben een alleenstaande moeder van 22. Mijn zoontje is 14 maanden oud. Nou heb ik sinds kort een vriend, maar wij zijn nog lang niet toe aan nog een kindje.

Op 19 december was ik ongesteld, ik was dus gestopt met de pil voor mijn stopweek. Ik ben niet met de pil begonnen na mijn menstruatie, of na die 7 dagen. Had namelijk niet verwacht dat ik geslachtsgemeenschap zou hebben. Ik ben uiteindelijk afgelopen zondag begonnen met de pil. Maandagavond heb ik onveilige sex gehad. Ik dacht dat het wel goed zat omdat ik met de pil begonnen ben. Nou zat het mij gister niet lekker en ben ik toch even gaan Googlen. Ben er dus achter gekomen dat als je je niet houdt aan de stopweek van 7 dagen en later weer begint met de pil, dat hij minder betrouwbaar is.
    Doordat het afgelopen maandagavond gebeurd is heb ik vandaag toch een morning after pil gekocht en ingenomen. Als het goed is zat ik binnen de 72 uur.

Maar ben ik toch te laat ermee? Hoe groot is de kans dat ik toch zwanger kan raken? Ik ben echt niet toe aan nog een kindje :(

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,274
    3,239
    113
    Female
    Hoe groot die kans is kan ik je niet zeggen maar de kans is zeker aanwezig dat je zwanger bent / wordt. Je kunt nu niks anders doen dan twee weken wachten en na die twee weken een zwangerschapstest doen.

Ik bedoel het zeker niet verkeerd maar zorg dat een volgende keer niet meer gebeurd. Je moet volgens mij eerste weer een hele pilstrip geslikt hebben om veilig te kunnen vrijen. Tot die tijd dus altijd een condoom of geen gemeenschap.

3. SANne1987

SANne1987 Actief lid

Jan 11, 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou heel deze cyclus oppassen! Weet niet hoe groot de kans is. Maar beter te voorzichtig. Volgens mij kan het nl ook zo zijn dat er nu een eitje aan het rijpen is en pas later in de cyclus springt.

Share This Page