M'n vriend is vandaag zijn 10e dag ingegaan met hoofdpijn. Enige wat helpt is elke keer 2 tabletten ibuprofen nemen. Hij is al naar de huisartsenpost geweest en de infectiewaarden waren laag en nu is hij bij zijn eigen huisarts. Ik ben benieuwd want dit vind ik niet normaal. Echt steken alsof hij met een teaser aangevallen wordt zegt hij. Elke keer de ibuprofen uitwerkt komt het even hevig terug en alleen met ibuprofen is het uit te houden. En hij is echt tegen medicatie dus dan is het echt serieus. Ik hoop dat er iets uitkomt of de huisarts hem doodverwijst ofzo. Iemand ervaring met zo lang hoofdpijn? Dat is toch niet normaal hè ?
Hoofdpijn kan meerdere oorzaken hebben. Zowel lichamelijke oorzaken zoals bijv stijve/verdraaide nek, rugklachten, problemen met de ogen, migraine, clusterhoofdpijn. En de erge dingen zoals hersen infarct en tumoren. Daarnaast kan het ook een uiting zijn van stress. Hoop dat ze er achter komen wat de oorzaak is en hier wat aan kunnen doen.
Ik heb bijna nooit hoofdpijn, maar de laatste maand elke dag. Bouwt zich licht op in de dag, 's avonds erge pijn (afhankelijk van vermoeidheid). Bij mij blijkt het beginnende voorhoofdsholteontsteking te zijn. Resulteert in een hoofd vol slijm. Dat slijm drukt vooral rond de ogen en veroorzaakt langdurige hoofdpijn. Ik had het zelf niet gelinkt, dacht dat ik gewoon verkouden was. Maar goed, dit zijn best specifieke symptomen. De huisarts wist ook meteen wat het was. Wat ik wil zeggen: het kan dus echt een oorzaak hebben waar je iets tegen kunt doen! Ik dacht altijd gewoon afwachten, maar nog een keer naar de huisarts gaan lijkt me geen slecht plan.
10 dagen is lang maar zonder die pijnstillers vliegt de de grond of het plafond op. Het zijn echt pijnscheuten. 5 a 10 scheuten per minuut Heeft ook lichte koorts gehad. Ontzettend veel dorst. Hij heeft vaak hoofdpijn maar niet deze hoofdpijn. Hij is nog niet terug pfft. Ga hem bellen want hem kennende rijdt hij mss door naar het werk zonder mij iets te laten weten en ik maar wachten
Hoeveel ibuprofen slikt hij dan op een dag en van hoeveel mg? Normaal mag je met de tabletten van de apotheek maar 3 tabletten van 400mg op een dag hebben en als jij zegt 2 per keer lijkt me dat hij erg veel ervan slikt? En dan zou het idd ook daaraan kunnen liggen. Hoop dat er in elk geval een oorzaak gevonden kan worden, er zijn er een hoop voor hoofdpijn, of heeft hij verder ook andere klachten, lichamelijk of stress bijvoorbeeld?
Maar gaat hij dan wel gewoon werken? Ik zou dan ziekmelden en even rust nemen, tot de hoofdpijn houdbaar of sterk verminderd is zonder ibuprofen. Dat zou ook al wonderen kunnen doen.
Hij is een week thuisgebleven. Gisteren had hij een belangrijke afspraak maar geen idee wat hij vandaag van plan is. Ik ben in de veronderstelling dat hij naar huis komt maar het is een man. Daar weet je het nooit mee. Verder is de communicatie super hoor. Edit. Hij vertrekt nu naar huis.
Ben benieuwd wat er uit komt. Door de ibuprofen zal het echt niet komen als hij het al had voordat je met de iboprufen begint (wat vrij logisch is lijkt mij). Mijn nichtje had ook ineens veel hoofdpijn. Toen zij doorgestuurd werd lag ze een dag later op de operatietafel ivm een hersentumor. Maar hoofdpijn kan natuurlijk door veel dingen komen. Hopelijk vinden ze de oorzaak zodat het aangepakt kan worden. Heftige hoofdpijn is verschrikkelijk.
Zijn neurologische testen bij de huisartsenpost waren wel goed. Op een lijn lopen, rondje draaien, hoofd naar beneden doen,...
Pfff pittig dan... Ik heb zelf wel een periode dagelijks hoofdpijn gehad. Maar dat was medicatieafhankelijke hoofdpijn. Als migrainepatient ben ik daar extra gevoelig voor. Ik neem bij hoofdpijn wat sneller iets in dan gemiddeld, omdat ik altijd bang ben dat gewone hoofdpijn migraine wordt. Maar bij je vriend klinkt het anders en ik geloof ook niet dat dat komt door 10 dgn medicijngebruik. Beterschap iig!
Dit kon mijn nichtje ook gewoon. Wel had ze af en toe haar zicht iets minder. Daardoor kreeg ze een scan.
Jaren terug heb ik 6 maanden nonstop hoofdpijn gehad. Alle testen, scans kwam niks naar voren. Ogen waren goed. Geen idee dus. Op een dag was het weg. Maar heb er wel migraine en hoofdpijnaanvallen voor terug gekregen. Migraine is nu veel minder vaak, de hoofdpijnaanvallen kan ik remmen door onder een stevige donkere douche te zitten of om een band strak om mn hoofd te hebben. Ik ben allergisch voor ibuprofen en slik paracetamol, echter daar kan je ook verslaafd aan raken en dan kan dat voor de hoofdpijn zorgen.
Kan inderdaad van rug of nek komen ook. Verder een teveel aan hersenvocht dat druk uitoefent. Een vriendin van mij heeft dit gehad op haar 17e. (komt meestal bij baby's voor) En toen hebben ze haar geopereerd om een buisje te steken zodat het teveel aan vocht naar de buik kan. Tot nu toe is alles nog steeds in orde maar voor die operatie had die opeens overweldigende hoofdpijn. Waarschijnlijk zal dit het wel niet zijn want komt zelden voor bij volwassenen maar misschien iets om in het achterhoofd te houden als de hoofdpijn echt niet overgaat. Veel beterschap alvast voor je vriend
Toevallig heb ik gisteren veel gelezen over magnesiumtekort. Dat is de oorzaak van veel problemen. Hoofdpijn en dorst horen daar ook bij en met bloedonderzoek schijnt het tekort vaak over het hoofd te worden gezien. Misschien eens even inlezen en kijken of het dat zou kunnen zijn. Ik hoop het in ieder geval, niet dat het iets ernstigs is. Magnesiumtekort kan je weer goed aanvullen.
Niet omdat ik je bang wil maken, maar was hier niet een lid wat ook doorlopend hoofdpijn had en vervolgens een hersenbloeding had/ had gehad?
Nja we wachten morgen af. Hij heeft andere pijnstillers gekregen maar tot nu toe doen die niks. Ik persoonlijk zou er niet raar van opkijken als hij in het ziekenhuis beland. Hoop eigenlijk op foto's ofzo.