hoi ladies, Morgen start ik met mijn nieuwe opleiding! Heel veel zin in natuurlijk, maar het zijn 2 avonden per week dat ik rond etenstijd op school ben en dus daar wat moet eten. Er is daar wel een saladebar, maar om nou 2 avonden per week een bakje rauwkost te eten, lijkt me ook een beetje saai. Nu heb ik bedacht om op die dagen sochtends al wat koken zodat mijn man het 's avonds alleen nog hoeft op te warmen en ik een portie mee kan nemen en op school kan eten. Wie helpt mij met wat gezonde recepten die ik daar evt in de magnetron kan gooien? Alvast bedankt!
Nou ik lust zo ongeveer alles ik wil alleen graag 10kg kwijt dus probeer een klein beetje maat te houden vwb pasta/rijst ed. Maar misschien is volkoren of spelt wel ok? Ben sowieso een beetje zoekende naar wat nu precies echt gezond is, kook niks meer uit pakjes en zakjes en we halen ook geen kiloknallers meer sinds een tijd. Vegetarisch is overigens ook prima
Ik vind maaltijd salades echt super lekker (wel rauwkost dus) Groene sla en daarboven op topping naar keuze, een vega schnitzel en udon noodles. Een paar munt blaadjes en koriander blaadjes eraan toevoegen en een sausje mken van geraspte citroengras met geraspte knoflook en vissaus. Dat er overheen gieten en je hebt echt een hele smakelijke frisse salade die ook goed vult
Ik ben van mening dat je als je maat houdt prima kunt afvallen met rijst en pasta in je weekmenu. We letten er zelf op het moment ook op. Ik was ongeveer 23 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap en mijn man heeft zich tijdens mijn twee zwangerschappen helemaal laten gaan. (Twee of drie keer opscheppen was niks)Zelf moet ik nu nog een kilo of 5 en mijn man is er sinds dikke 3 weken bijna 5 kilo kwijt. Gewoon met gezond eten en normale porties aanhouden. Je zou kipreepjes met groente uit de oven en rijst mee kunnen nemen. -maaltijdsoepen - ovenschotel met bijv prei en aardappelen - maaltijdsalade met gerookte kip en een yoghurt dressing zelf maken. - (toch een lekkere) pastaschotel met zalm en cherrytomaatjes en babyspinazie. -rauwkost, kipreepjes bakken en wraps met weer een yoghurtdressing (eten wij vandaag)
Hier trouwens ook nooit wat uit een pakje of blik(nou ja behalve de tomaten dan), en dat is zoveel lekkerder. Bijna alles is vrij simpel te maken als je er een heel klein beetje feeling voor hebt.
Ik ga ook naar school 's avonds, maar er is op mijn school geen magnetron! Heb het gevraagd aan de kantinevrouw, maar daar beginnen ze niet aan. Hier zou ik dus op letten.. Wat ik zo al mee neem : koude macaroni wraps met variatie in vulling maaltijdsalade quiche
bedankt @SDonya ziet er lekker uit! Het is niet dat ik salades niet lekker vind hoor, maar de saladebar op school is vrij beperkt dus zou het steeds hetzelfde worden @klaver85 ziet er heerlijk uit allemaal! Ik ga deze ff opslaan soep had ik idd ook nog niet aan gedacht! Doe jij dan volkoren pasta gebruiken? Of doe je gewoon witte pasta? Knap hoor zo veel afvallen! Bij mij gaat het overdag doordeweeks prima, heb met name savonds moeite om niet te snaaien of een wijntje oid te drinken! Wil daarom ook extra goed opletten dat ik 's avonds ook gezond en gevarieerd eet ook op schooldagen.
Jeetje dat is ook onhandig! tijdens de intro dag zei iemand dat er een magnetron is, dus ben daar eigenlijk klakkeloos vanuit gegaan maar goed dat je het zegt! Zal morgen iets meenemen dat koud ook lekker is! Quiche is ook een goeie! Moet ik wel even kijken wat voor ingrediënten ik kies
Hier: pasta (kan ook 'courgettini' zijn) met groenten wraps met vulling Prutje met rijst Curry met noodles Zelfgemaakte pizza's Stamppot Kan allemaal koud gegeten worden, doe ik regelmatig
Kan je misschien met de kinderen tussen de middag warm eten en dan 's avonds brood? En dan een restje voor je man overhouden. Zo doe ik het op vrijdag als mijn oudste maar 10 minuten heeft om te eten in de avond. Dan eet ze tussen de middag uitgebreid warm en in de avond een paar boterhammen.
9 van de 10 keer gewone witte pasta. We eten alleen maar volkoren desem brood, en veel verse groente en fruit, dus voor de vezels hebben we het niet nodig. Qua kcal is het ongeveer hetzelfde. Jezelf aanleren om gewoon een normale portie op te scheppen en niet nog een keer wat pakken, helpt vaak al heel veel. Als je trouwens rode pasta saus maakt en je pakt gepelde tomaten om de saus mee te maken, let er dan op dat je geen pakt waar suiker aan toegevoegd is.
Mijn man werkt wisseldiensten dus neemt regelmatig eten mee naar z'n werk. Ze hebben daar ook alleen een magnetron staan dus heb zelf zo'n kleine tosti grill voor hem gehaald. Die laat hij in z'n kluis daar staan maar sommige dingen smaken dan net wat lekkerder. Hij maakt er paninis onder warm of tortilla bijvoorbeeld. Verder neemt hij regelmatig een soepje mee (vooral pompoen valt in de smaak). Wraps met krokante kip of met gehakt. Nasi, pasta met saus eigenlijk kan je best veel variëren!
Mee eens...zilvervlies rijst met mate is juist heel goed voor je. Ik eet dat ook gewoon... tussen de 60 en 100 gram. Net hoeveel je doet op een dag. In Japan ontbijten ze zelfs met rijst. ( sorry even of topic)
Ik eet op maandag altijd op mijn werk. Zo gaat de koolhydraatarme lasagne de magnetron in. Verder eet ik veel curry's, pasta's en hartige taarten. Ik zorg dat ik voor de gewone maaltijden thuis te veel maak en dat vries ik dan in, zo hoef ik nooit 2 dagen achter elkaar het zelfde te eten.