Wat doen jullie na schooltijd?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door julia80, 22 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Binnenkort krijg ik een kleiner contract en ben ik vier van de vijf schooldagen na schooltijd thuis met de kinderen (twee keer vanaf 12 uur, twee keer vanaf 14.45 uur).
    Wat doen jullie zoal na schooltijd?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    De jongste zwemt op een doordeweekse middag, de oudste rijdt op een doordeweeksemiddag paard. Verder spreken ze af en toe af, hier of bij een vriendinnetje. Verder doen we in principe geen bijzondere dingen 's middags.

3. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Op gewone schooldagen ga ik niks speciaals doen met de kinderen. Oudste spreekt vaak af met vriendje. Die spelen dan samen, en vaak mag jongste meedoen.
    En ik doe dan lekker mijn eigen ding. Beetje huishouden, beetje luieren, net wat er die dag te doen is.
    Het zijn wel maar 2 dagen voor mij, dat ik thuis ben. Vanaf januari gaat jongste ook naar school, en dan werk ik ook op die ochtenden, dus dan zal het wat minder luieren en meer huishouden worden vrees ik

4. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Zo min mogelijk ;)
    Ik heb 2 kinderen die hun rust hard nodig hebben na een dag school, dus ik wil ze daarin zo veel mogelijk de vrijheid geven om te doen wat ze op dat moment willen.
    Alleen op vrijdag hebben ze muziekles.

Zelf doe ik meestal de was of wat in het huishouden, met uitzondering van de woensdagmiddag, dan doe ik lekker niks.

5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    - kinderen ontvangen/rondbrengen ivm afspreken
    - inkopen doen
    - naar de bieb
    - naar de bios
    - naar sportclub/dansles enz
    - koken
    - bij vriendin met kinderen op de koffie
    Enz

Wij zijn geen thuiszitters

6. tuc

tuc Niet meer actief

#6 tuc, 22 nov 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2017
    Hier niet zoveel, de school duurt hier "gewoon" tot half 4. Eer dat we thuis zijn en wat gegeten en gedronken hebben is de middag bijna om. Er wordt wel afgesproken met vriendjes en als het goed weer is lopen we wel eens een rondje langs een speeltuin in de buurt.

Op woensdag is er tot 12 uur school dus dan zijn we wel vaak op pad: visite, bieb, bos, musea, strand oid

7. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Niet zoveel bijzonders hoor. Waarom zou ik steeds wat met ze moeten doen? Spelen kunnen ze zelf. Meestal wordt er door de oudste gewoon buiten gespeeld en ligt de jongste een deel van de middag nog op bed. Nu ik hoogzwanger ben ga ik er ook niet meer echt op uit. Maar anders ging ik nog wel eens om een boodschap of even naar de kinderboerderij. Maar dat is geen gewoonte. De oudste vindt het erg leuk om samen iets te bakken, dus als het slecht weer is doen we dat nog weleens.

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Vrijwel niks. School (en psz middaggroep) duurt tot half 4. Dus als we thuiskomen dan ga ik beginnen met koken. Daarna douchen en pyjama aan en dan is de dag al voorbij.
    Straks zal er wel sport en zwemles bijkomen, maar dat hebben wij nu nog niet.

9. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Op maandagmiddag mag ze afspreken met een vriendinnetje.
    Op dinsdagmiddag doen we nooit zoveel, thuis spelen, rondje door het bos met de hond, knutselen. Rustig aan in ieder geval.
    Woensdag is de dag van de oma’s, dan wordt ze geëntertaind.
    Donderdagmiddag zwemmen. Eerst thuis wat eten en drinken, beetje netflixen/rusten en dan zwemmen.
    Op vrijdagmiddag is ze vrij om te doen wat ze wil. Met een vriendinnetje, buitenspelen of met mij wat doen. De laatste paar weken wil ze ‘s middags in bad spelen met haar (vaders) legoboot, ook goed ;)

Best een vast ritme, maar wij vinden dit wel fijn en ze weet zelf precies op welke dag wat kan.

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij zijn half 4 thuis van school en heeft zoontje geen speelafspraakje doen we niks bijzonders. Zoontje speelt wat, kijkt tv, doen samen een spelletje, ik kook...wij zijn wel thuiszitters :D
    Woensdagmiddag gaan we negen van de tien keer naar mijn moeder.

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hah dit eigenlijk :D
    Op 3 doordeweekse dagen druk met sport van de kinderen. Op 1 dag vang ik de kinderen van een vriendin op. Vaak blijven ze gelijk eten:D
    En anders wel soeelafspraakjes ofzo. En als we een paar uur niks hebben gaan we fietsen, naar het park of Ikea ofzo. De jongste is heel makkelijk en vind alles wel goed dus dat scheelt een hoop.

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn oudste twee spreken meestal buiten af met vriendjes om te voetballen, verstoppertje te spelen of hutten te bouwen, dat soort dingen.
    De jongste mag nog niet zonder toezicht op straat spelen. Hij probeert vaak ook af te spreken met vriendjes bij ons thuis of bij die vriendjes. Als hij niet afspreekt, gaan we vaak nog wel even naar de winkels of een speeltuintje in de buurt of zo.

13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Zo min mogelijk...
    • Speelafspraakjes van dochter, hier of bij een ander. Dat regelt zich tegenwoordig vanzelf. Ze komt meestal ook zelfstandig weer naar huis.
    • Sporten brengen/halen (ma t/m za is er iedere dag een kind naar sport en op vr en za dag 2 tegelijk)
    • Koken
    • Beetje in huis rommelen
    • Soms even wandelen/speeltuin met de jongste, maar dat is meestal juist onder schooltijd
    • Oudste twee stimuleren/helpen met huiswerk
    • Jongste ook soms helpen met huiswerk, en vandaag zijn we toevallig begonnen aan haar surprise.

14. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Leuk om te lezen wat iedereen zoal doet! Ik bedoelde overigens niet dat je ze bezig moet houden, maar meer hoe je je tijd besteed na schooltijd of eigenlijk de kinderen.
    Mijn oudste vind school ook nog intensief dus op de lange dagen blijven we alleen nog maar wat hangen op het schoolplein en dan doen we verder niet iets heel bijzonders behalve wat binnen spelen of een klein blokje om.
    Ze spelen heel veel en graag samen, maar soms Haal ik dingen als klei, verven of knutselspullen erbij.
    Op woensdag of vrijdag heeft mijn dochter soms een speel afspraakje of spreken wij met een vriendin of familielid af met kinderen uit de buurt. Vaak ook nog wel eventjes naar een speeltuintje in de buurt, kinderboerderij of een wandelingetje, naar de winkel,Of naar de bieb
    Mijn dochter heeft nog geen vaste hobby’s, maar over een paar maanden beginnen we met zwemles en dat vind ik dan wel even genoeg.

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.195
    113
    Niet veel. Ik ben tbm dus huishouden doe ik vnl smorgens als de oudste 2 op school zijn. Smiddags na school 1x zwemles (nu tijdelijk 2x dan ivm overstap ander zwembad), soms nog kind ophalen bij een vriendje.
    Eten koken is wel iets wat elke dag moet helaas ;)

De kinderen spelen als het enigzins kan buiten of vermaken zichzelf wel binnen

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Niet zo heel veel. De ene keer speelt een vriendje hier of hij daar, boodschapjes doen, even op bezoek bij opa of lekker languit op de bank een filmpje kijken of bouwen met de lego.

17. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij spelen gewoon thuis. De kinderen vermaken zich slecht zelf dus meestal ben ik aan het knutselen, schminken, verven, bouwen etc. Soms komr er een vriendinnetje spelen.

18. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn oudste gaat op maandag en woensdag na school naar de bso. Dan ben ik thuis met de jongste. Dan is het vaak wat hangen, filmpjes kijken, tekenen, spelen, net waar we zin in hebben. Daarna ga ik koken en als het eten klaar is halen we mijn zoon op. De opvang is hier op loopafstand dus eenmaal thuis kunnen we gelijk aan tafel.

Op de dagen dat zoon niet naar de bso gaat haalt oma hem uit school. Ik haal mijn dochter op (ze is 10 minuten eerder vrij dan mijn zoon maar zit in een andere wijk op school. Qua tijd niet haalbaar om ze beiden te halen). Dan gaan we naar oma toe om zoon te halen. Soms blijven we daar hangen en spelen mn kinderen met hun neefje en nichtje. Andere dagen zijn we sneller thuis en dan is het eigenlijk net als andere dagen als zoonlief op bso zit. Maar wel veel gestructureerder en geen/weinig ruimte voor spontane acties/activiteiten. Zoon heeft ass en is erg structuurafhankelijk. We volgen dan dus precies de pictogrammen.
    Mijn dochter speelt nog wel eens met andere kinderen, zoon niet.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nou niet veel hihi
    Jongste komt om half 4 uit school en dan spreekt ze soms af en anders gewoon lekker naar huis en een beetje aan aanrommelen. Eten voorbereiden en om 18 uur aan tafel.
    Zwemles is op woensdagmiddag.
    Boodschappen etc doe ik altijd in de tijd dat de kinderen op school zitten dus die hoef ik niet mee te sjouwen. Eerst deed ze nog ballet op maandagmiddag maar is ze mee gestopt omdat ze niet meer wilde dus ook daarvoor niet meer te haasten. De oudste kinderen regelen hun eigen sporten en hobby's.

20. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Op maandag sport de oudste, dinsdag bso, woensdag zwemles jongste en sport oudste, donderdag bso en vrijdag tijd voor speelafspraakjes, een spelletje doen of gewoon even niks.

Deel Deze Pagina