Omdat het nog wel heel onrustig in zn koppie is. Er is sinds maaaanden net weer een klein beetje rust rondom de situatie van zn vader en daar wil hii ook van genieten. Het is trouwens niet zo dat hij een pauze in wil lassen hoor! Hij wil alleen de immense druk er af halen zodat de belasting wat meer verspreid wordt.
Deze. Of wordt hij verwijtbaar werkloos omdat hij zijn contract niet verlengd? Ik zou het eens navragen bij het UWV of hij er wel of geen recht op heeft. Als hij er wel recht op heeft moet hij ook maar eens informeren bij zijn bond of hij recht heeft op aanvulling van de WW, in zijn 'bedrijfstak' kan dat in bepaalde gevallen ook.
Ik begrijp je 2 strijd. Het is sowieso lastig als iemand dingen anders (en voor jou gevoel slechter) aanpakt als de gevolgen wel ook voor jou zijn. Aan de andere kant lijk je je sowieso schuldig te voelen voor de moeilijke tijd die heeft gehad. Wat ik me kan voorstellen, maar niet jouw keus en dus schuld was. Natuurlijk ben je blij en opgelucht dat je hem op ziet knappen. Nu wil je niet dat hij, door druk van jou, een terugval krijgt. Zeker in combinatie met zijn terminaal zieke vader wat op zich zelf al een oorzaak van een terugval zou kunnen zijn. Lastig hoor. Wat qua opleiding slim is om te doen staat niet in lijn met wat voor zijn geestelijk welzijn goed is. Ik ben het met je eens dat het voor jullie beide fijn is om duidelijkheid te scheppen doormiddel van een plan. Is het een idee om met hem in gesprek te gaan puur om een plan van aanpak te maken. Dus niet om te oordelen over zijn keuze, maar juist laten weten dat je hoe dan ook achter hen staat. MAAR dat je wel graag duidelijk wil hebben hoe hij dat diploma gaat halen en wat hij van plan is te doen zodra zijn contract geëindigd is. Succes met deze lastige situatie. En mijn complimenten hoe je hem kosten wat het kost op de juiste manier wilt steunen!
Misschien is het handig als jullie een plan van aanpak maken op 2 manieren, de uitgestelde en versnelde versie. En naar aanleiding daarvan samen bespreken of die versnelde versie haalbaar is of extreem veel druk met zich mee brengt. Misschien als je het uitstippelt dat het nog meevalt in een maand? Dat kan hij dan uiteindelijk zelf het beste inschatten. Als het toch teveel blijkt te zijn dan zou ik het schema aanhouden waarbij het wat langer duurt, als het plan strak blijft is dat ook geen groot probleem begrijp ik, gezien de adviseur ook aangaf begrip te hebben. En daarbij , mocht zijn vader overlijden dan is de tijd ook niet meer terug te draaien, dus de tijd die ze nu nog samen hebben is wel kostbaar. En inderdaad heeft hij misschien ook wel recht op ww? Dat zou zijn einde dienstverband dan ook grotendeels opvangen.
Goedemorgen, Bedankt voor jullie lieve reacties en adviezen. Ik denk dat ik goed nieuws heb. Hij heeft een gesprek gehad met zn baas die graag zn handen voor hem in het vuur steekt. (Het is niet een ‘gewone’ bedrijfstak waarin hij nu werkt). Het wordt als volgt ‘opgelost’. Zijn contract wordt verlengd met drie maanden. Hij hoeft in die drie maanden niet zijn functie uit te oefenen maar mag dan fulltime bezig met zn studie daar op kantoor met behoud van gewoon salaris dus. Aardige meedenkende baas toch ? De studie komt dus op een iets lager pitje nu. Jammer Maargoed. Geen stress voorlopig om inkomen.
Fijn dat de werkgever zo meedenkend is en lijkt me een mooie oplossing zodat de druk en stress er voor jullie beide af gaat toch?
Geweldig van zijn werkgever! Ik hoop dat dit hem wat rust geeft en ik wens jullie alle kracht en sterkte toe de komende tijd.
Dat is een geweldige baas! Goed dat de druk er wat af is, maar dat er ook een duidelijke deadline is! Misschien kan jij hem nu een beetje helpen met een concrete planning op te maken? Samen kijken welke dagen en uren er aan de studie zal gewerkt worden. Bedenk wel om hem ook nu niet te veel te overladen. Verwacht niet dat hij fulltime (alle dagen van 9u tot 17u) aan z'n studie gaat werken. Hou het realistisch. Beter 4 voormiddagen geconcentreerd werken, dan 3 volle dagen wat aanmodderen! En hem vooral verwennen als hij bezig is! Lekker koken, wat fruit brengen, een lekker drankje maken, verse koekjes bakken voor bij de koffie, een leuke ontspanning voorzien,... (Dat herinner ik mij toch van mijn studententijd. Heerlijk vond ik dat!) Het lukt hem wel!