Utrogestan ter bevordering innesteling?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Hoopdoetleven, Mar 16, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hoopdoetleven

Nov 13, 2018
    16
    5
    3
    Female
    Hoi,

Ik ben vanaf juni 2018 bezig om dmv inseminatie behandelingen zwanger te worden.
    Ik heb er nu 7 iui inseminaties gehad, en een HSG.
    Het ziekenhuis kan geen verklaring vinden waarom ik nog niet zwanger ben, en zegt dat ik gewoon geduld moet hebben.

Ik heb zelf het idee dat er elke maand wel een een bevruchting plaatsvindt, maar dat het bij de innesteling fout gaat ... dat het gewoon niet blijft plakken.

Ik heb daarom aan de gynaecoloog gevraagd of er iets is wat de innesteling zou kunnen bevorderen. Ze heeft toen met tegenzin Utrogestan 3x dgs 2 bolletjes van 100mg voorgeschreven.

Ik ben op de avond van de innesteling begonnen met het medicijn, maar Ik twijfel nu omdat de gynaecoloog heeft gezegd dat het geen wondermiddel is en dat ik er dus niet teveel van moet verwachten.

Ik heb op internet gezocht naar recensies, en deze zijn over het algemeen wel positief.
    Echter zijn deze vrouwen al zwanger, en gebruiken zei het niet om de innesteling te bevorderen.

Ik hoop daarom dat er dames zijn die dit middel ook hebben gebruikt met betrekking tot de innesteling en dat zij hun bevindingen (positief/negatief) willen delen.

Ook zou ik graag willen weten hoe lang ik het middel dan moet gebruiken.
    Ik heb nu voor 2 weken gekregen, maar als die zwangerschapstest zometeen positief is wordt deze dan niet afgebroken omdat de progesteron waardes dan ineens dalen.

Ik ben best onzeker en probeer van alles om zwanger te worden.

Ik hoop dat jullie nog advies, tips en tricks hebben.

Mvg hoop doet leven.

2. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,207
    360
    83
    Als de innesteling mislukt vanwege een progesterontekort zal utrogestan wellicht helpen.
    Heb je een stollingsfactor van het bloed, een deficiëntie waardoor bv de vitamines b11 en b12 niet worden opgenomen, of een andere nog onbekende oorzaak waardoor het innestellen niet lukt, dan zal de utro je wellicht niet verder helpen.

Succes!

Leraje and Hoopdoetleven like this.
  3. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,853
    18,599
    113
    Female
    Is er al eens geprikt op progesteron waardes? Ik hoop voor je dat het gaat werken de utrogestan!

Hoopdoetleven likes this.
  4. Hoopdoetleven

Nov 13, 2018
    16
    5
    3
    Female
    Hoi spectre,

Bedankt voor je reactie .

Ja, er is wel eens bloedgeprikt op progesteron.
    Op de dag voor de positieve ovulatietest was deze 0,60 nmol/L.
    9 dagen later weer geprikt.
    Toen was deze 23 nmol/L.
    Gynaecoloog zei dat het binnen de gestelde eisen was, ookal was het iets aan de lage kant (20 is ondergrens).

Ik heb het medicijnen gekregen op eigen verzoek.
    Mijn menstruatie is de afgelopen maanden van 5 dagen naar maximaal 3 gegaan. En ook de heftigheid is afgenomen.

Ik hoop gewoon dat dit werkt.

Mvg hoop doet leven.

Spectre likes this.
  5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Waarom denk je dat er wel een bevruchting is?

Je begint op de dag van innesteling? Die dag is nooit hetzelfde dus dat is iig geen goede leidraad. Ik begin 3 dagen na een positieve ovulatietest.
    Utro kan idd zeker helpen bij een innesteling alleen moet je wel voor je innesteling beginnen anders ben je te laat.

Ik moet t tm 12 weken gebruiken maar dat is ivm herhaalde miskramen.

6. Hoopdoetleven

Nov 13, 2018
    16
    5
    3
    Female
    Hoi Zonnetje2015,

Omdat ik een duidelijk verschil voel tussen maanden dat er wel een inseminatie behandeling is geweest en niet.
    En ook ben ik ookal is het korter en minder hevig dan voorheen wel duidelijk ongesteld... op maanden zonder inseminatie is het eerder spotting.

Alvast bedankt voor de reactie .

Mvg hoop doet leven

7. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Op dag van innesteling kan je nooit beginnen want die ligt tussen dag 5 en 10 na eisprong...
    Je zou in feite al voor inseminatie moeten beginnen. Want utrogestan houdt het bms dik en intact. (Vruchtbaar voor innesteling) als je er na mee begint is het juist om het het bms niet af te breken..

Bevruchting voel je niet dus ook daar valt. Iets over te zeggen...

Ik zou (als) het nodig is de volgende ronde beginnen bij posi ovu test. Of dus dag van inseminatie...

8. Hoopdoetleven

Nov 13, 2018
    16
    5
    3
    Female
    Er stond een schrijf fout... ik ben op de avond van de inseminatie begonnen .

Mvh hdl

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Ik neem aan dat je hormonen gebruikt bij de iui behandeling?

Een bevruchting voel je niet.. een innesteling zelden. Een mislukte innesteling waarbij je dus ongesteld wordt zonder positieve zwangerschapstest is echt niet te onderscheiden.. enige verschil is dat je misschien een cyclus hebt zonder eisprong, hormonen gebruikt hebt oid.

10. Hoopdoetleven

Nov 13, 2018
    16
    5
    3
    Female
    Hoi Zonnetje2015 ,

Voor deze pogingen gebruikte ik helemaal niets, behalve de vitamine en foliumzuur.
    Iui in de natuurlijke cyclus.

En ik voel ook niet de bevruchting of innesteling, soms wat meer krampjes dan de andere keer meer is het niet.
    Al heb ik bij een inseminatie behandeling wel vaak last van pijnlijk/gezwollen borsten.

Ik merk het vooral aan mijn menstruatie. Deze is bij een inseminatie stipt 14 dagen na inseminatie. En als ik geen inseminatie heb gehad dan is het vaak langer.
    En ik ben bij een inseminatie echt ongesteld, ookal is het minder hevig en maar 3 dgn ipv voorheen 5.
    Zonder inseminatie is het meer spotting.

Deze iui poging ben ik begonnen met Utrogestan.
    Ik heb geen idee of het mij gaat helpen, al geeft het wel wat rust.
    Ik doe nu iets, waarvan ik denk dat het helpt.... is meer dat ik onzeker ben door die opmerking van de gynaecoloog.

Ik ben een stresskonijn 1e klasse .
    Wat natuurlijk niet goed is, en ik ben er ook teveel mee bezig.
    Maar de wens en wil zit zo diep.
    Ik kan het gewoon niet uitzetten... je wil alles proberen en doen voor dat wondertje.

Mvg hoop doet leven.

Share This Page