Advies gevraagd

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Popie, 21 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    Hallo dames,

Ik zou graag jullie advies willen en misschien ook iemand die het mee heeft gemaakt.

Aan mijn onderschrift kunne jullie zien dat ik 2 keer een bbz en 2 miskramen heb gehad.
    Voor ons was ivf de enige optie.
    Gelukkig zwager geraakt, maar met heel veel problemen.
    En heel veel echo's controle.
    Zoals diabetes en zwangerschapsvergiftiging waar ik 3 weken in het ziekenhuis verbleef kindje met geelzucht zware bevalling.
    Bloedruk hoog en te laag etc...
    Mocht niet naar huis

En nu komt het ja misschien denkt vele van jullie
    Blij zijn met de 2 kindjes
    Maar ik heb altijd gedroomd van een groot gezin en het voelt nog niet compleet.
    De 3de net zo welkom als de 1ste en ook zoveel liefde en aandacht te bieden.

Wij hebben nog cryos over en die zou ik wel graag willen een kans willen geven.
    En aangezien ik ook niet meer jong bent wil ik het toch nu iets doen voordat het wel te laat is.

Maar mijn man wilt niet.
    Ik weet niet wat ik moet doen.
    Erbij laten of toch gewoon voor gaan met de risico's van dien.
    Ik weet gewoon niet meer.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
    Ik heb sowieso een afspraak gepland met de arts die destijds bij me bevalling aanwezig was.
    Zodra ik ook meer weet vanuit hem dan laat ik weten wat hij heeft geadviseerd

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.272
    5.871
    113
    Vrouw
    #2 Kramertje, 21 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2021
    Ik snap je wens, maar die wens moet er wel vanuit beide zijn denk ik. Ik lees dat je man niet verder wilt...? Wat is dan je idee, de cryo’s laten terugplaatsen zonder je man hierin te betrekken..?

Je kan natuurlijk altijd een gesprek met een arts aan gaan en de mogelijke risico’s in kaart brengen en dit bespreken met je man. Maar nogmaals, als mijn man het niet zou willen dan zou het ophouden.

Sterkte met je beslissing.

Popie vindt dit leuk.
  3. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Lijkt me vervelend als je partner niet wilt. Maar ik zou dit zeker niet zonder doen. Ik neem aan dat je je relatie niet zo op het spel wilt zetten. Heb je al met je man besproken waarom hij het niet wilt?

Wij moesten overigens beide toestemming geven toen onze cryo teruggeplaatst werd. Dus ik weet niet of het überhaupt kan zonder partner?

Popie vindt dit leuk.
  4. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw

5. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw

Ik krijg geen goede argumenten en soms lijkt het alsof hij ook twijfelt.
    Net als gisteren in de auto.
    Ik zei voor de grap waar gaat de 3de zitten en toen moest hij lachen en zei geen nee.het enige wat hij zei de stoelen zij te groot dat is alles

6. Chechi

Chechi Niet meer actief

Wat rot dat jullie wensen zo erg uit elkaar liggen. Ik zou met je man bespreken wat maakt dat hij het niet meer wil. Ik kan mij namelijk goed voorstellen met jullie geschiedenis dat er een enorme angst en verdriet onder zit, en er zomaar toch aan beginnen omdat jij een wens hebt zou betekenen dat je compleet voorbij gaat aan wat hij voelt en wenst. Heeft hij er een bepaald rampbeeld bij? Als er iets gebeurt met jou, blijft hij namelijk achter met twee kindjes. Vervolgens - mocht dat er achter liggen - zou ik mij beide goed laten informeren hoe reeel die angsten zijn. Want misschien zit er een kern van waarheid in. Of misschien raakt hij dan gerustgesteld en komt er ruimte om over een derde na te denken.

Het gevaar is dat doordat je eigen wens zo sterk is, je voorbij gaat aan zijn gevoel en wensen. Die net zo belangrijk zijn. Vooral omdat het ook gaat om een kindje wat ook van hem is.

Ook zou ik mezelf de vraag stellen: als ik er nu een kindje bij krijg, is het dan wel genoeg? Wat maakt dat het nu nog niet voldoende is? Ik ken namelijk ook vrouwen die een soort onverzadigd gevoel hebben als het gaat om kinderen krijgen. Die kunnen bewijs van voor altijd door gaan. Dan is het misschien wijzer om te onderzoeken waar dat gevoel vandaan komt en ermee leren omgaan. Ik zeg niet dat dit speelt he, maar het is wel belangrijk om na te gaan.. vooral als jullie wensen zo uit elkaar liggen.

Succes! Hopelijk komen jullie er samen uit. Wat jullie keuze ook wordt.

Popie vindt dit leuk.
  7. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    @Chechi

Wat heb je dit mooi geschreven.
    Ik ben er gewoon stil van

Zo zie je maar dat soms de woorden van anderen kan betekenen en doen met je
    Heel erg bedankt

Wat je beschrijft is denk ik wel waar.
    Hij zegt het niet letterlijk, maar hij praat liever niet over dit en alles wat er gebeurd is.
    Hij heeft ook een paar keer letterlijk afscheid van me moeten nemen.
    Ik begrijp hem wel.
    Ik voel me op dit moment heel egoïstisch overkomen met mijn wens.
    Niet bij stil gestaan. Nu klink heel dom maar zo bedoel ik het niet.
    Ik weet niet hoe.ik het moet uitleggen

Ik denk dat het allemaal klopt.
    En daarom wil ik met de arts het gesprek aangaan om te kijken is dat zo bestaat er kans dat het fout kan lopen.
    Zo ja, dan is de keuze snel gemaakt.
    Wel met pijn in mijn hart moet ik dat loslaten.

Wat is het leven toch moeilijk en ingewikkeld.

Ik ken je niet persoonlijk maar wat je beschrijft en hoe je dit verwoord heeft me geraakt.
    Goed dat ik mijn verhaal hier geschreven heb
    Nogmaals bedankt

Chechi vindt dit leuk.
  8. Chechi

Chechi Niet meer actief

Graag gedaan! Je hoeft je niet stom te voelen, want het is zoooo begrijpelijk dat jij gewoon je wens voelt. Soms heb je ook een ander nodig om de andere kant te belichten. (Mocht ik nu net psycholoog zijn haha). Het was mooi geweest als je man dat zelf kon verwoorden, maar ja.. mannen he ;) meestal niet zo goed met woorden. Dus logisch ook dat je er niet direct bij stil staat. Zie het in ieder geval als een compliment en een gebaar van liefde - niks, geen derde kind, is hem het waard om jou kwijt te raken.

Mocht de angst hem in de weg blijven staan. Dan is het misschien ook goed als hij het gaat verwerken met behulp van iemand; dan komt hij pas echt bij wat hij zelf wil in plaats van zich laten leiden door angst.

Heel veel succes! Jullie komen er wel uit samen. :)

Popie vindt dit leuk.
  9. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    @Chechi
    Mijn gevoel zei al je klinkt als een psycholoog.
    Wat toevallig zeg.
    Zo zie je maar als je met een andere erover communiceert, dan kan je dingen anders relativeren.

Ik ga er goed over nadenken wat ik zou willen en mijn man ook vragen en voor zitten. Uiteraard het gesprek met de arts.
    Alles op een rijtje zetten.
    Nogmaals bedankt

Chechi vindt dit leuk.
  10. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    @Chechi
    Trouwens gefeliciteerd met je zwangerschap