advies gevraagd!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by laatje, May 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    Tja voor volwassen zijn die medicijnen er wel maar die geef je niet zo snel aan kinderen.(Kan wel in noodgeval)
    Dan hebben we het over voltaren en tramal e.d. Die zijn pijnstillend maar niet koortsverlagend.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Nou dat is lekker dan :(. Dat heb ik bij de apotheek gevraagd destijds voor mijzelf en toen keken ze me schaapachtig aan...

3. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik werk met mensen die vaak ziek zijn tijdens en na chemo kuren. Die mogen ip geen paracetamol als ze koorts hebben maar kunnen wel eens pijn hebben. Meestal geven wij dan tramaldol. Pijnstillend maar niet koortsverlagend. Is wel een heftige pijnstiller hoor. Je kunt er soms raar op reageren dmv angstdromen of hallucinaties. Maar dat weet je pas als je er een hebt gehad. :D
    Verder wordt tramal vaak gegeven als laatste redmiddel voor de opiaten uit de kast komen.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hm, angstdromen... dan neem ik wel een paracetamolletje ;). Heb een paar weken terug een angstige droom gehad waar ik nu nog last van heb :(. Lijkt me voor baby's dan al helemaal niet geschikt inderdaad ;).

Share This Page