advies gevraagd

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mirrem, 19 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Weet een van jullie soms hoe het zit als je voor je geplande zwangerschapsverlof al eerder thuis komt te zitten, maar dan door een niet zwangerschapsgerelateerd probleem? Heeft dit dan automatisch tot gevolg dat je zwangerschapsverlof 6 weken voor de bevallingsdatum ingaat en je voor erna nog maar 10 weken overhoudt, of blijft het 4 weken zwangerschapsverlof en 12 weken bevallingsverlof omdat het thuisblijven niks met je zwangerschap te maken heeft?

Zal het even uitleggen.......

Ik heb al eerder op verschillende topics gereageerd over 'onbegrip van je werkgever' enzo. Dit begint helaas steeds hoger op te lopen en op dit moment is de situatie voor mij eigenlijk een beetje onhoudbaar geworden. Ik ga 'sochtends echt met lood in mijn schoenen naar mijn werk en voel me dan op het werk de hele dag gespannen doordat er zo veel frustraties zijn die eigenlijk maar niet opgelost worden.
    Heb alles meerdere keren bij P&O aangekaart, maar ook zij komen niet met een oplossing. Nou zeiden mijn man en mijn ouders dat ik er anders maar eens goed over na moet denken of ik niet eerder thuis moet blijven dan de geplande 4 weken van tevoren, omdat dit mijzelf en de zwangerschap zo niet ten goede komt.
    Ik vraag mij nu af of, mocht het zo ver komen (wat ik niet hoop), dit ook gevolgen heeft voor het bevallingsverlof dat ik gepland heb. Ik weet namelijk wel dat als je door je zwangerschap zelf eerder dan de geplande 4 weken thuis komt te zitten, je automatisch terugvalt op 6 weken zwangerschapsverlof en 10 weken bevallingsverlof ipv 4 weken zwangerschapsverlof en 12 weken bevallingsverlof.

Is er iemand die daar wat meer over kan zeggen?

2. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Maakt niet uit om wat voor reden je voor je bevalling ziek bent als je in de ziektewet zit begint je verlof ten alle tijden 6 weken voor de uitgerekende datum.

3. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Ah oke, bedankt, is helemaal duidelijk! Hoop dat het niet zover komt, want ja, daarna moet ik natuurlijk ook gewoon weer terug.....

4. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Weet je al wat je na je verlof gaat doen? Als je blijft werken daar zijn dan alle problemen opgelost of kom je in eenzelfde rotsituatie terug?
    Als dat het geval is dan is het misschien nog niet eens zo onverstandig om je zwangerschap/bevalling de oorzaak te laten zijn van het 'ziek' zijn. Je krijgt dan tenminste 100% salaris ipv 70%. Niet helemaal eerlijk, maar hoe je werkgever jou behandeld is ook niet helemaal eerlijk.
    Je moet je er wel prettig bij voelen natuurlijk.

Sterkte en maak je niet te druk (voor jezelf en voor die kleine in je buik).

5. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Als je er zelf voor kiest om thuis te blijven dan gaat je eigen verlof in, of van je eigen verlof af.
    Behalve als je je ziek meld, maar weet dan niet wat de gevolgen zijn van je zwangerschapsverlof denk zelf dat die hetzelfde blijft, bij zwangerschap word je eigenlijk ook soort van ziek gemeld.

misschien toch maar eerst er alles aan doen dat je weer met plezier naar je werk gaat straks, je moet na verlof ook weer terug hè

succes

6. winnietje

winnietje Niet meer actief

Succes moeilijke situatie maar denk vooral aan jezelf en je baby

Deel Deze Pagina