Nieuwsgierig..hcg bloedwaarden vs action test

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by happy2012, Sep 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happy2012

happy2012 Actief lid

Jan 2, 2012
    333
    18
    18
    lieve dames,

na veel onderzoeken in het ziekenhuis ben ik om het mezelf maar wat aangenamer te maken m'n eigen research aan t doen..;)
    Bij welke hcg-waarde test je licht/donker positief bij sommige testen.

nu ben ik heel nieuwsgierig wie toevallig een heeel licht streepje heeft gehad op een action test en wat de hcg waarde in het bloed was?

Ik zit nu op 12dpo en op 8dpo was m'n hcg nog maar 2,3, volgens de gyn zou dat nog niets zeggen over het wel of niet zwanger zijn...
    Hebben jullie ervaring daarmee?

Tot op heden ook nog geen licht streepje gezien, maar heb dan ook geen testje met ochtendurine gedaan...langzaamaan vervliegt wel de goede hoop. Terecht of niet..?

Benieuwd naar jullie ervaringen om mij voor te bereiden op woe;)

Thank you!

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,946
    15,594
    113
    Nabij Utrecht
    uuhm... hier heb ik nooit bloedtesten gehad in al die jaren dat ik in de MMM zat... en al helemaaaal niet op 8 DPO.

Ik zie ook eigenlijk daar de meerwaarde niet van in en is mijn inziens alleen maar de zorgkosten omhoog jagen ;)

Aan mij heb je dus niks.

3. happy2012

happy2012 Actief lid

Jan 2, 2012
    333
    18
    18
    hihi...nee kan ik mij voorstellen.
    Bij mij bloed geprikt om mijn cyclus te monitoren, is nogal een zootje..
    en om te checken of al het hcg weg was van restweefsel dat onlangs weg is gehaald. Dat is dus zo.
    Daarnaast bleek m`n cyclus ook intussen opgestart te zijn en dus bleek dat 8dpo te zijn.. waardoor ik nu dus toevallig die hcg-waarde daarbij weet. ;)

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    In de regel ... als je niet in de MMM zit wordt er geen hcg geprikt als je zwanger bent, ook niet als je een posi test hebt. En aangezien veel dames (gelukkig!) niet in dat circuit zitten, maar wel testen, denk ik niet dat veel vergelijkingsmateriaal zult vinden.

Ik heb altijd begrepen van mijn artsen dat je bijna standaard een hcg waarden van tussen de 0 en 1 in je bloed hebt. Onder de 5 spreken ze niet van een zwangerschap.

Share This Page