Advies gevraagt betreft (ex) vriendin (gister op HvNederland

Discussie in 'De lounge' gestart door Linda10280, 8 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    @Toys:

Daar heb ik idd over nagedacht.
    Maar vraag me af of dat echt wat uithaalt.
    Hondje mankeert namelijk verder niets lichamelijk.
    Ziet er goed uit.
    Ik ben er wel over na aan het denken om ze is een keertje onvgerwacht bij d'r op bezoek te laten komen.
    Aangezien het er altijd stinkt naar amoniak (echt vreselijk)
    Maar goed...ze heeft haar huis nu zo goed schoon geboend dat dat nu niets zal uithalen.

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik zat er gisteravond met m'n vriend naar te kijken en zelfs toen zonder dit verhaal maakte ik me al behoorlijk kwaad.

Ten eerste, als je een hondje neemt zorg er dan ook voor dat je de verantwoordelijkheden kan dragen. Kan je zulke uitgaven niet aan, zorg dan gelijk dat het hondje ergens anders terecht komt, desnoods het asiel! Zo'n klein schatje heeft binnen een week weer een ander huis.

Ten tweede, ze laat die hond die sterk in de groei is al meer dan een maand met een gebroken poot rondlopen! Ik zou het bij wijze van spreken nog geen dag volhouden, geld of geen geld.
    Dan zorg je toch eerder voor andere maatregelen?

Dus ik zit idd niet raar te kijken als verhaal van Linda echt helemaal 100% zo in elkaar zit. Voelde me er gisteren al naar bij, en nu helemaal :(
    Arm hondje :(

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Waarom is zo iemand een vriendin van je?

4. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    @Renate:

We zaten bij elkaar in de klas toen we allebij 13 waren.
    Ik ken haar dus al zo lang.
    Ik had contact met haar omdat ze verder weinig "goeie" vriendinnen heeft.
    Ze is dus NU duidelijk geen vriendin meer van me.
    Ik heb haar geprobeert te helpen (voor zover dat mogelijk was voor mij)
    Maar alle hulp die ik heb aangeboden heeft ze afgewezen.
    Uiteindelijk had iemand anders haar geholpen (haar "zieke"vader)
    Ook prima...dat moet ze zelf weten.
    Maar dat ze de media erbij heeft gehaald om er zelf beter van te worden...grrr
    Ze heeft bijvoorbeeld geen baan....komt volgens haar maatschappelijk werkster door het feit dat ze het niet aan kan omdat ze zoveel schulden heeft en niet goed de opvoeding vn haar dochter aan kan.
    ok...prima zou je denken.
    Maar als ik bij haar ben en ik hoor over hoe ze lekker naar de kroeg is geweest en kan gaan stappen (wat al niet goedkoop is) en ze nu gewoon nog geen zin heeft in werk...ja dan word ik kwaad.
    Maar voor de duidelijkheid...ze WAS dus een vriendin. (dacht ik)

5. lover

lover Bekend lid

12 jun 2006
    851
    0
    0
    Heb je de dierenbescherming al is gebeld zei kunnen misschien hier wel wat aan doen.

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik zou idd absoluut geen energie meer in haar steken.

7. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    hai hai,

even alles op een rijtje zetten hoor.
    Begrijp ik het nou goed dat haar hondje al een tijdje terug zijn pootje heeft gebroken? En er nog niets aan heeft laten doen?
    Verdorrie wat zal dat kleine schatje een pijn hebben zeg! Dat vind ik wel erg misdadig hoor, ook al heb je geen geld je kunt namelijk altijd naar een dierenarts gaan en voorstellen om de rekening in tweeen te betalen het gaat hen namelijk ook om de dieren hoor.
    En zeker als jij weet hoe zij leeft dat is helemaal een hard gelach zeg ik zou niet eens boos zijn maar het diep diep triest vinden en de zaak eens van een andere kant belichten.

xxx Jet

8. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    de dierenbescherming doet toch niks hieraan, das echt een waardeloos iets, heb al zo vaak van mensen gehoord en ook zelf een keer gebeld voor een hond die ik op straat zag, maar ze verekken gewoon om te komen, de klootzakken, weet je wat ze tegen me zeiden...kun je de hond zelf niet in huis nemen? en anders moesten wij de hond maar naar hun brengen! wie is hier nou de dierenbeschreming? dus die kunnen ze ookm aar beter afschaffen want die doen toch niks!

en wat betreft je "vriendin", ik zou me handen van haar aftrekken en gewoon niks meer doen. je kan niks doen, die dieren zijn van haar en dat kind is van haar en heel nederland denkt dat het echt is en ziet een mooi opgeruimd schoon huis dus je KAN denk ik niks doen.

9. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    @jet75:

Daar lag dus ook eerste mijn probleem.
    2 en een halve week geleden heeft ze me verteld (al eerder eigenlijk) dat ze met d'r hondje naar de dierenarts is geweest.
    Ik ging d'r vanuit (ja ben ook geen dierenarts) dat dat beessie niet gespalkt was of in gips zat vanwege de kleine botjes van zo'n hondje.
    Dat het een "nette" breuk was die (met wat rust dan) vanzelf zou helen.
    Maar goed...ik vertrouw nu natuurlijk geen woord meer van wat ze me heeft verteld.
    Ik vind dit zelf ook heel moeilijk aangezien mijn handen ook geboeid zijn...ik kan zo weinig doen.
    Ik ga d'r zeker vertellen wat ik hier van denk!
    Het is jammer dat zelfs de redactie van sbs6 me niet kan helpen.

10. Niet meer actief

Misschien moet je eens naar de redactie van Radar bellen of schrijven...die zitten er wel bovenop!...Dit is toch echt ongelooflijk wat zij probeert te doen!

11. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Radar is een consumentenprogramma, en alleen voor klachten over bedrijven, zij kunnen hier dus niks mee ;) (Het programma "opgelicht" ook gepresenteerd door Antoinette Hertzenberg kan ze evt. wel schrijven)
    @Linda:Je hebt al wel wat gedaan hoor, er lezen zoveel vrouwen jouw berichtje hier op het forum dat iig mond op mond reclame er wat voor zal zorgen dat er mensen die misschien geld wilden storten weerhouden worden door jouw verhaal. Meer kan je denk ik niet doen. Haar confronteren zal ook niks helpen, ze zal echt niet SBS weer bellen om de waarheid te vertellen. Ze is zo te horen een profiteur van de maatschappij, helaas zijn er van die mensen :( Je zou de dierenbescherming wel een mailtje kunnen sturen, misschien kunnen zij eens contact opnemen met de dierenarts om te verifieren wanneer de breuk heeft plaatsgevonden. Misschien hebben ze dan genoeg bewijs om het hondje in beslag te nemen. Waarschijnlijk zal je nul op request krijgen, maar dan heb je iig voor je gevoel alles er aan gedaan.

12. Niet meer actief

13. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Owwww... ik wist niet dat dat zo slecht geregeld is :cry:

14. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0

Misschien nog een paar weken wachten? :) (dan ist vast weer een bende)

15. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Dus ze heeft al eens gezegd dat zij met dat hondje naar de dierenarts is geweest en nu een paar weken later gaat ze zielig doen op de tv dat ze niet met haar hondje naar de DA kan omdat ze geen geld heeft? wat een TR** zeg maar goed jij weet dat verhaal ik zou inderdaad even wachten is het weer een zooitje bij haar thuis en als je haar echt wilt pakken film je het dan en stuur je dat met je verhaal naar de redactie van SBS met de waarschuwing voor mensen die eventueel geld willen gaan storten of hebben gestort zich niet in de maling te laten nemen.
    Tja je hebt er mensen tussen zitten die voor een dubbletje op de eerste rij willen zitten en zo anderen zwaar in de zeik nemen, en de mensen die het echt moeilijk hebben die worden zo gedupeerd. Walgelijk hoor dat soort types die gaan over lijken. Ik zou als ik jou was toch dat hondje van haar nemen en er een goed tehuis voor zoeken er zullen genoeg mensen zijn die zon hondje willen en er wel goed voor kunnen zorgen.

xxx Jet

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

en de dierenbescherming...

17. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Oke het spijt me heel erg maar ik heb met verbazing jullie reacties gelezen.

hvn is een programma die alles van 1 kant laat zien, dus je kunt er nooit van uitgaan dat hun verslagleggingen kloppen.

Ik heb zelf dagelijkse met mensen te maken die zijn zoals de mevrouw in kwestie word beschreven. Niemand van jullie weet wat de reden van haar actie is. Vaak zit er veel meer achter dan wat men laat zien of wat je eerste indruk is. Ik vind het echt niet kunnen dat er hier op gereageerd word als of het hele verhaal klopt zoals beschreven. Ik heb het niet gezien op tv maar ik weet wel dat de hvn een programma is waar ik totaal niks van geloof, of in ieder geval alles met een korreltje zout neem.

Als je echt wat wilt doen zoek dan contact met de dierenbescherming, nou werd er ook door iemand gezegd dat die niks kunnen, het spijt me maar het melden alleen al is iets ondernemen en dan ligt de verantwoordelijkheid bij die instantie. tevens als er zorgen gemaakt word om de dochter in huis dan kan er ook een (anonieme) melding gedaan worden. verder ga ik er vanuit dat maatschappelijk werk prima weet waar ze mee bezig zijn.

groetjes

18. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    @babsie:

Niet om je aan te vallen hoor...maar ik WEET hoe haar situatie is.
    Wij waren namelijk al vriendinnen vanaf dat we 13 waren.
    Ik denk dat je niet alles goed gelezen hebt en raad je aan dat eerst even te doen ;)

Dit is dus niet alleen naar aanleiding van HvN.....maar meer omdat ik haar persoonlijk ken en tot 2 weken terug nog bij haar over de vloer kwam.

19. Niet meer actief

Linda... ze heeft jou blijkbaar niet verteld dat ze op tv zou komen...is toch ook raar?
    Dat ze dat verzwijgd voor jou?

20. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    hallo linda,

ik ken jou ook niet! dus hoe kan ik of anderen over de situatie oordelen? Daarnaast benoem ik dat je niet altijd weet wat er verder achter een deur van een ander gebeurd.. wat de reden is van deze actie.. ik bedoel misschien gaat het haar niet om het geld of de hond?! er misschien aan gedacht dat dit voor haar een schreeuw om hulp is?

Deel Deze Pagina