Advies gevraagt betreft (ex) vriendin (gister op HvNederland

Discussie in 'De lounge' gestart door Linda10280, 8 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marisenmaurice

marisenmaurice Actief lid

22 jul 2006
    489
    1
    0
    intrieurverzorgster
    heerlen
    ik heb het ook gezien,toen dacht ik nog wat zielig en wat erg, maar nu ik jouw verhaal zo lees heb ik alleen nog maar medelijden met het hondje, en haar dochtertje, het is ongeloofelijk dat mensen dat zo kunnen doen.misschien is het inderdaad een aandacht kwestie,ps zou je nu niet het liefste het hondje gaan ophalen en zeggen dat je het als nog wilt hebben.
    veel liefs mariska

2. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou haar ook gaan bellen, ze neemt gewoon iedereen in de maling. Vindt het wel heel zielig voor haar dieren en haar dochtertje!

3. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    @Nies:

Tja...wie weet hoopte ze dat ik het niet zou zien aangezien het maar een kort stukje was?
    Ik vind het zelf ook wel vreemd...maar goed...na wat ik gezien heb van d'r verbaast me niets meer :-S

@babsie:

Ik begrijp wat je bedoeld met een eventueele ächterliggende" gedachten.
    Maar kan me dat bij haar toch moeilijk voorstellen.
    Dit omdat ze mijn hulp ook al heeft afgeslagen.
    Ik zal nog zo'n voorbeeld geven....ze kreeg een konijn van een "vriendin".
    Ze zat daar helemaal niet op te wachten en wou dat beessie helemaal niet hebben.
    Zal ze dat zeggen tegen d'r vriendin?...nou nee
    En geloof me...dat was NIET omdat ze het onbeleefd vond om nee te zeggen.
    Ken haar goed genoeg daarvoor.
    Ik belde haar om d'r te vertellen dat ik haar konijn wel over wou nemen.
    Schoonzusje van mij wou heel graag een konijntje en zij wou 'm toch niet.
    Ik kom bij haar thuis om het beessie op te halen (dit was midden in de zomer met een temperatuur boven de 30 graden)
    En waar stond het konijntje?
    Op het balkon...in de hete zon...zonder schaduw weg te bakken.
    Gelukkig maakt het konijntje het heel goed nu en heeft een gelukkig leven.
    En dat is maar 1 van de veeeeellleeee dingen!
    Een schreeuw voor hulp....tja....dan had ze niet zo'n act moeten opvoeren op tv.
    Laat dan de mensen zien wie je echt bent.
    Ik zal wel de laatste persoon zijn op aarde die zal zeggen dat ze het NIET moeilijk heeft.
    Maar ze doet er ook helemaal niets aan om het een beetje beter te maken.
    Voorbeeld: katten weg doen als je zegt dat je ze niet kan verzorgen.
    Vriendlief komt met een puppie aan voor d'r.
    Heel leuk...maar weer is ze niet in staat om er voor te zorgen!
    Heeft al meerdere malen gezegt dat ze het hondje helemaal niet hebben wilt.
    Doet ze 'm weg?
    Nope.
    Alles wat ik zag van har op sbs was een act....haar huis heeft er nog nooit zo uit gezien.
    Haar vader heeft er nog NOOIT zo slecht bij gezeten?
    Haar 4 katten waren ook niet in beeld...nee die waren tijdelijk bij iemand anders.
    Want wat zullen mensen anders wel niet denken van d'r?
    Ze heeft een heel lief dochtertje...waar ze echt wel veel van houd.
    Maar is ondertussen wel bezig met haar nieuwe vriendje om er een 2e bij te maken.
    Dit terwijl ze schreeuwt voor hulp?

Het is jammer...maar jij bent ook helaas niet in staat om te bepalen hoe goed ik haar ken of niet.
    En dat verwacht ik hier ook van niemand.
    Heb al in het begin gezegt dat ik me heel goed kan voorstellen dat het super moeilijk is om hier een oordeel over te vellen aangezien er nu maa 1 kant gehoord word.
    Maar het laatste wat ik vraag is om mijn of haar kant te kiezen.
    Want daar gaat het hier ook helemaal niet om.

Ik kom zelf uit een gezin waarbij we het ook altijd zwaar hebben gehad.
    Ik ken (sorry...mijn moeder kent) een alleenstaande moeder met 2 inwonende kinderen (waarvan 1 een achterstand heeft...is 16 maar gedraagt ze als 12) en die leeft in een huurwoning zonder water, gas, stroom.
    Haar zoon komt bij mijn ouders zijn telefoon opladen....douchen...tv kijken en soms ook eten.
    En die worden om de een of andere reden maar niet geholpen.
    Vandaar ook dat dit ook zoveel met me doet.
    Er zijn mensen met ECHTE problemen.
    Vind het weer typisch nederlands dat in dit geval weer de rollen zijn omgedraaid.

Ik ben juist hartstikke dankbaar dat ik juist hier mijn verhaal kan vertellen.

4. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Echt wel dat ik dat hondje zo zou willen ophalen.
    Maar dat zou dan voor haar betekenen dat ze d'r slaatje er niet meer uit kan slaan...geen geld dus.
    Als ze echt zoveel om het hondje gaf en echt het beste voor haar beessie had gewild had je mij niet gehoord....in haar geval weet ik wel dat het anders is.

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    @Linda:
    Ik denk niet dat je je aangevallen hoeft te voelen door Babsie. Als je haar tekst goed leest doet ze dat ook niet.

6. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    @Renate:

Ik voelde me ook niet aangevallen door babsie hoor.
    Sorry als dat zo lijkt babsie :)
    Ik probeerde haar alleen uit te leggen hoe ik de dingen beleef die ik bij haar mee maakte.
    Om een wat duidelijker beeld te geven over waar ik nou mee zit.
    Ben juist heel blij met al jullie reacties.
    Ben blij dat ik niet de eenigste ben die denkt dat het niet hoort hoe ze dingen aanpakt met d'r hondje als hulp middel.

7. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    hoi linda,

Ik voel mij niet aangevallen hoor.. :D Je hoeft je alleen ook niet uit te leggen want ik snap heel goed wat je beschrijft.

Mijn tip is nog steeds laat het over aan de hulpverlening.... Helaas kun je niet meer doen... Het enige wat jij krijgt is dat jij je vreselijk gaat zitten opfokken... Lijkt me zonde van je energie...

8. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    @babsie:

Ik laat het ook verder over aan de hulpverlening.
    Naar mij zal ze (helaas) ook echt niet luisteren.
    En hoe ik het ook vertel...het blijft altijd 1 verhaal tegen dat van een ander.
    Maar voelt iig wel heerlijk om het van me af te schrijven.
    Dat en ook natuurlijk omdat de hormonen echt door mijn lijf heen gieren...wat het nog moeilijker maakte voor mij om hier afstand van te nemen.
    Maar wil toch iedereen hier bedanken iig voor een luisterend oor...dat doet me toch wel erg goed dat dat hier kan!

9. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    En dan nu... Diep ademhalen, een plens koud water in je gezicht gooien en lekker naar buiten om je hoofd leeg te laten waaien. Linda, als ik het zo lees is het heel naar wat je kennis allemaal doet, maar als jij keer op keer hulp aanbiedt en zij slaat het keer op keer af, dan ligt het probleem overduidelijk bij haar. Laat het lekker bij haar, zou ik zeggen.

Het is lelijk om te zien dat iemand misbruik maakt van een goed bedoeld televisieprogramma als Hart van Nederland, maar weet je, dat is háár verantwoordelijkheid. Ze is vast de enige niet...

Je hebt vast betere vriendinnen, vrouwen die jou helpen als je het nodig hebt en die niet te beroerd zijn om jouw hulp te accepteren als zij dat nodig hebben. Ik zou zeggen, steek je energie in die positieve contacten, daar heb je veel meer aan. Een kennis als deze zuigt je maar leeg, en echt vrolijk word je er vast ook niet van. Zoals je zelf al schrijft, je kunt het beter overlaten aan de hulpverlening. Die krijgen er tenminste nog voor betaald om energie in dit soort mensen te steken. ;)

Cheers!

10. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    als je begaan met het hondje bent had je het mee moeten nemen, dan had je zelf nog een adres ervoor kunnen zoeken. of het eventueel plaatsen bij een asiel, zo`n jong hondje vind snel weer een adres.

als het klopt dat ze met zijn allen wonen hebben ze mischien ook wel uitkering of frauderen ze. je kan ze aangeven, of naar dierenbescherming.
    als je het idee hebt dat er iets mis is, moet je ingrijpen.

11. Niet meer actief

Ja en dan krijg je een aanklachten aan je broek omdat je het hondje hebt meegenomen!

12. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    @linda

tuurlijk heerlijk om alles hier neer te zetten.. haha die hormonen word ik ook gek van... en dan je bedenken dat ik dus zo'n hulpverlener ben die elke dag met deze mensen zit..... (zitten ook heel veel leuke kanten aan hoor) maak me gewoon wat drukker dan anders.. lol..

@belle

hihihihi idd hulpverleners worden er voor betaald.... zonder deze mensen had ik dus geen loon! :D (ehm hoe triest dan ook)

13. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Sluit ik me bij aan! Laat het van je afglijden.....

14. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik had toch gelezen dat ze vroeg of je hem hebben wou?

15. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Kijk noura, en dat is nou makkelijker gezegt dan gedaan.
    Ik heb thuis ook een gezin....en bij ons doen we altijd nog overleggen over dit soort dingen.
    Dit heb ik dus met mijn man gedaan.
    Ondertussen zijn we nog maar 2 weekjes verder en had ik NOOOIT gedacht dat ze het beessie zou gebruiken om er een slaatje uit te staan.
    Dan had ik ook echt geen seconde getwijfeld hoor.
    Maar ik ga gewoon niet hals over kop een hondje van iemand overnemen alleen maar op een beoordeling van 1 middag.
    Ze had dat hondje ook nog maar net thuis.
    Goed...achteraf denk ik echt wel...had ik het maar gedaan...maar goed...dat is achteraf gepraat...en daar help ik nu niemand mee.
    Ook mezelf niet.

En nog even over dat ingrijpen.
    En misschien dat er hier meiden zijn die dat wel begrijpen en misschien ook niet.
    Maar vind het best moeilijk om een heel gezin op z'n kop te zetten.
    Vandaar dat ik ook hier mijn verhaal heb gedaan...ook omdat ik niet goed weet WAT ik hier aan kan doen.
    Heel lullig misschien...maar mijn vader heeft in hetv verleden ook zwart gewerkt.
    Ja....ook mijn ouders hadden het zwaar.
    Hoe zwaar dat laat ik achterwege...dat is prive.
    Het is gewoon niet makkelijk uitteleggen....daar laat ik het bij.
    Het is makkelijker om te zeggen wat ik bedoel dan te typen.

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik kan me best voorstellen dat het moeilijk ingrijpen is. en dat je een gezin niet op zijn kop wilt zetten. maar helaas denken veel mensen zo. het gaat nu om een hondje, maar het is ook wel eens met kinderen gebeurd, en wil er niemand ingrijpen tot we op het nieuws zien dat er ergens iets dramatisch is gebeurd.
    maar goed, ik draaf mischien wel door.

17. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    @noura:

Ik begrijp ook wel wat je bedoeld hoor.
    Maar kan wel gelukkig zeggen dat ze met haar kind beter om gaat dan haar hondje.
    Nee ben wel zo dat als ik denk dat zo'n kind gevaar loopt bij zo'n moeder dat ik echt wel in zal grijpen.
    Heb zelf ook kinderen en zou me niet een voor kunnen stellen om ze kwaad te doen!

Tja...en dan alsnog...als er meldingen worden gemaakt bij de kinderbescherming...wat doen e dan daadwerkelijk?
    Ik lees nog steeds de verschrikkelijkste dingen in de krant/internet over kinderen die slachtoffer zijn geworden van huiselijk geweld en dat terwijl zo'n gezin onder "toezicht" staat bij jeugdzorg.
    Niet dat we dan allemaal maar moeten stoppen met melden.....nee absoluut niet....maar het is alleen een voorbeeld van de maatschappij hier in nederland.

Maar goed...ik vraag me natuurlijk wel af wat er van zo'n meisje moet worden met een moeder zoals dat.

18. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik vraag me af wat er van het hondje moet worden.....nog maar 5 maanden....wat moet ie dit leven dan nog lang volhouden zeg..... :cry:
    Mijn maag draait ervan om....bah!

19. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ik hoor net dat Diesel, het hondje, geopereerd is aan zijn gebroken pootje. Binnen twee dagen was er genoeg geld binnen om hem te laten helpen.
    X Linda

20. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    :) Dat is heel goed nieuws voor het hondje, maar de manier waarop het gegaan is is toch wel triest.

Deel Deze Pagina