hey meiden.. ik krijg hier ook last van de kerstkriebels (weet wel dat sinterklaas nog komt, maar hier geen kleine kindjes) En nu bedacht ik net dat ik weleens naar een echte kerstmarkt wil! nog nooit gedaan! Om maar eens te beginnen met Nederland: is iemand wel eens naar de markten in de fluweel en gemeente grot geweest in Valkenburg? is dat de moeite waard? of moet ik echt naar Duitsland? groetjes
Wij gaan elk jaar naar de kerstmarkt in Valkenburg (woon er 15 min vanaf), maar om daarvoor helemaal van ver te komen is het niet echt waar vind ik! (persoonlijk!) Echte grote kerstmarkten waar het ook heel gezellig is is echt in Duitsland zelf! De kerstgrotten in Valkenburg is wel gezellig om eens doorheen te lopen maar ik heb er bv maar misschien in al die jaren 2 of 3 keer wat gekocht! Gr. Miranda
Ik vind de groeten in valkenburg ook niet de moeite waard om een flinke reis te maken. Ikzelf ga regelmatig naar Aken of Keulen, gewoon om te kijken soms zie ik wel iets leuks dat ik dan koop.
Ik ben een paar keer naar de kerstmarkt in Valkenburg geweest. Dat heeft wel sfeer in die grotten. Je moet niet verwachten dat je er heel veel kerstspullen kunt kopen, ze hebben ook veel gewone dingen zoals nepgeurtjes. Winterwonderland in Maastricht is ook heel gezellig, er is een ijsbar, een markt, een reuzenrad en nog veel meer. Ik ben 1 keer in Aken geweest, maar dat viel mij persoonlijk een beetje tegen. Er waren heel veel eetkramen, maar ik heb verder iets leuks gezien om te kopen. 16 dember gaan we naar de kerstmarkt in dusseldorf, ik ben benieuwd of dat leuker is. Toch is het allemaal heel leuk, die sfer, de geuren, de muziek. Echt gezellig.
Het is best gezellig in de grotten van Valkenburg... Je kunt er leuk zitten, ik denk als je er nog nooit geweest bent... heeft het wel iets apparts. maar vindt persoonlijk de kerstmarkt in Aken net iets meer hebben., je hebt er meer eten en drinken (misschien niet zo heel belangrijk) en natuurlijk veel meer kraampjes met prullekes.
aken is maar half uurtje verder toch? zouden we er een kerstdag van kunnen maken Idd trekt de sfeer me heel erg van de grotten.. Dusseldorf lijkt me heel leuk en gezellig! misschien ook maar heen hahahaha we hebben nog genoeg weekenden!
En als je dan toch hier in de buurt bent, kun je Aken (groter dan Valkenburg, alhoewel Valkenburg wel sfeervol is in de grotten) combineren idd met Winterwonderland in Maastricht! Heb je een heel leuk dagje uit
Ik heb zelf 2 jaar in valkenburg a/d Geul gewoont en ben ook allebei de jaren naar de fluwelen en gemeentegrot geweest. Echt voor kerstartikelen hoef je niet te gaan.. worden er wel verkocht maar net wat iemand ander al zei, ze verkopen ook nepgeurtjes en er zijn ook kraampjes die snoep verkopen.. van dat lekkere schepsnoep! Ik wil dit jaar ook weer eens gaan, met Lisa .. omdat zij het nog nooit gezien heeft. De sfeer vind ik echt geweldig.. het heeft toch iets mystieks in de grotten.
Ik ben ook weleens in de grotten van Valkenburg geweest. De sfeer is gewoon erg leuk. Echt om te kopen ging ik niet. Het plaatsje Valkenburg is ook leuk om eens doorheen te lopen en gezellig ergens wat te gaan drinken.
ik ben ook wel is in valkenburg geweest en hebben 2 uur moeten rijden maar het was niet echt de moeite waard. Wij gaan dit jaar naar brussel dus ben benieuwd hoe het daar is. Londen is zeker een aanrader, daar zijn wij vorig jaar geweest. het enige nadeel daar is dat er savonds weinig te doen is, maar het is wel super mooi daar. Ja en duitsland zitten er een hele boel en heel gezellig altijd allemaal
Wij gaan altijd naar de duitse kerstmarkten... en die in Valkenburg heb ik ook gezien...Valkenburg is heel erg leuk maar niet om alleen even naar de kerstmarkt te gaan , ik vind 'm vrij klein... Wij wonen 20 minuten van de grens dus Duitsland ( bunde enz ) ligt hier vlakbij. Altijd leuk en gezellig maar als ik mocht kiezen zou ik een keer naar Londen willen...daar moet het fantastisch zijn. En met de bus en boot kost het net zoveel als een hele tank benzine!
is het altijd druk in valkenburg? wij zijn het weekend in valkenburg en dan is het het eerste weekend van de kerstmarkt in de grotten dus ben benieuwd of het erg druk is hoorde dat je vroeg moet gaan omdat je er anders niet door komt......
toen wij er waren was het wel vrij druk. Je moest echt in de rij staan om naar binnen te komen En opzich al die grotten met die tentjes erin zijn best wel leuk hoor.. maar ik vind de sfeer in duitsland gezelliger
Wij gaan 1 t/m 4 december lekker naar Hamburg. We zijn ook al in Keulen (2x), Trier en Neurenberg geweest. Van Keulen weet ik dat ze veel marktjes hebben, waaronder een Middeleeuwse die echt de moeite waard is (als je tenminste de ME eingszins interessant vindt). Dit jaar dus naar Hamburg met onder andere een gigantische kermis. Door de kerstmarkten in Duitsland krijgen we altijd het kerstgevoel. De sfeer is echt fantastisch! (al die lichtjes enzo, net als de coca-cola reclame, haha)
Ik vond Valkenburg veel gezeliiger dan Dusseldorf of Keulen. In NL schijnt Het landgoed Marienwaerdt ( bij Beesd) heel erg leuk te zijn. En Kasteel de Haar ( voorbij Utrecht) ook heel mooi te zijn. Horen we het nog waar je geweest bent?
Ik ben op de kerstmarkt in Duitsland geweest, welke weet ik niet meer, maar was erg gezellig, Munster was het.
In Valkenburg is het elk jaar heel erg druk.. wij gaan meestal ook 1 uur voor sluitingstijd, dan kan je alles goed zien . Het is overigens dan ook goedkoper . (tenminste, dat was die keren dat we geweest zijn)