advies slaap drama!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door stampvamp, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Nu onze lieftallige peuterpuber bijna 2 is is het ineens zomaar over met het geweldige slapen.. vanaf baby af aan geen omkijken naar gehad, na 10 dagen sliep ze door en dat is altijd zo gebleven, op een enkele spooknacht na als ze ergens last van had.. maar goed dat hoort erbij..

vanuit het niets sinds een aantal dagen drama met een hoofdletter D !!!
    al als ze in bed gelegd word is het ellende, ze begint zich heen en weer te gooien (moet oppassen dat ze niet uit je handen valt zo sterk dat ze is) en zodra ze dan echt ligt begint ze te gillen en MAHAMA MAHAMA op repeat en gillen.. janken.. the full package..
    maar wat ik nog het meest irritante vind is dat geram op de deur!!!
    ze pakt alles wat een beetje hard geluid maakt om op die deur te rammen weet zeker dat ze het 2 deuren verder nog kunne horen :)

schaam me serieus dood! en ze houd niet op.. echt niet... gisteren heeft ze tot 5.00 !!!!!! dit gedrag gehad.. ik moest erg vroeg op en was al kapot van de nacht ervoor (toen was het niet zo laat maar ook drama) en had mijn slaap hard nodig! gelukkig ging vriend eruit met haar maar zodra ze terug in de kamer kwamen begon ze weer.. en echt dit negeren werkt gewoon niet ze is onvermoeibaar :S
    smiddags niet geslapen en dan de energie hebben snachts zolang door te gaan ongelovelijk..

om 4.00 waren we van ellende beneden gaan zitten we waren kapot! ze heeft hiervoor zelfs nog even bij ons gelegen want we trokken eht niet meer (ben daar geen voorstander van hoor maar iks nap dat mijn vriend ook even ten einde raad was en dacht ok als ze dan maar gaat slapen dan moet het maar en hebben we het er morgen wel over...

maar nee ook bij ons ging ze niet slapen..dus toen heb ik gezegd terug in haar eigen bed...

vannochtend was ze gewoon om 8u weer wakker.. smiddags dachten we die zal wel willen slapen nee hoor kapot als dat ze was,slapen ho maar...
    uiteindelijk toen ik stond te koken viel ze als een blok in slaap (ook niet helemaal de bedoeling want ik dacht dat word weer leuk als ze echt naar bed moet)
    gelukkig deze keer wel goed gegeten, en toen heb ik tot 19u echt tv uit gedaan lampen gedimd geen prikkels lag ze wel heel rustig op de bank maar viel niet in slaap..

de poes kwam nog even bij haar kroelen dus dacht mooi, misschien werkt het rustgevend dat gespin.. ze was idd erg rustig toen en ging wel mee naar boven zonder moeite, verschonen ook zonder moeite, maar toen ik de muziek aanzette begon ze alweer :) zucht...

moest nog een was ophangen op zolder en door het geram op e deur nog 2x terug gelopen, de eerste keer nog gepraat tegen haar maar ze bleef dat jengelende deuntje met mama haha (heel overdreven ;) ) roepen en kreeg totaal geen contact met dr :S
    daarna ben ik zonder wat te zeggen terug gelopen en heb ze op bed terug gelegd ...

toen ben ik naar beneden gegaan begon ze weer te rammen toen heb ik besloten dat ik dr tut van de speenketting af ging halen want had het idee adt het vooral die ketting was waar ze mee ramde, maar daarna begon ze weer met die tut zelf te rammen, toen heb ik dr weer teruggelegd en die tut afgepakt...

ze is nu inmiddels sindsdien weer zeker 15 min bezig en roept ook om haar tut en ik weet niet of ik hier nu goed aan doe die af te pakken, ergens denk ik tjah ze is toch bijna 2 tword toch tijd dat die tut weg gaat (toch?) en anders blijft ze rammen...

ze klinkt wel iets rustiger nu heb wel het idee dat ze nu wel in bed ligt, ga het nu negeren want zolang het geroep en gejengel is kan ik het wel negeren (al word ik er stapel idioot van onderhand hoor! nog een paar dagen en je kunt me opvegen :( )
    maar haar knuffel elmo (die ze echt MOET hebben) heeft van die harde ogen en zal vast niet lang duren dat ze daarmee gaat rammen verwacht ik..

jeetje heel verhaal maar graag tips van mensen die dit meegemaakt hebben.. ik schaam me echt dood ook tegenover de buren... ben bang dat ze denken dat ik haar wat aan doe ofzo zo gaat ze tekeer..
    mijn schoonmoeder zegt volhouden al durut het een hele week, elke keer terug leggen en volhouden..

en dat heb ik bij supernanny ook gezien dus dat doe ik dan maar en heb dus alle prikkels ookw eggehaald voor het slapen gaan, ook vandaag haar geen dvd laten kijken maar als er meer tips zijn heel graag!
    bedankt voor het lezen :)

2. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
  3. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    thanks voor je reactie had het net gezien idd :)
    nu ben ik net ook ipv negeren idd naar boven gegaan en streng gezegd nee je gaat nu slapen. en weer weggelopen en (afkloppen) nu is het stil, ze was daarvoor ook weer even stil, maar ik ging plassen en toen riep ze weer (deed dus net of ze sliep leek wel )maar niet gereageerd want ze bonkte ook niet meer...
    gisteren werden we ook echt boos hoor om dat bonken maar ik dacht vandaag misschien is negeren wel beter, je begint overal een te twijfelen zeker als je zelf helemaal doodmoe bent ..

4. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Pfff, is ook moeilijk, vooral inderdaad als je oververmoeid bent.
    Ik probeer er bij mijn dochter altijd op te letten dat als ze me uittest, dat ik juist niet boos word, maar dat ik juist heel rustig blijf en heeeel duidelijk en zeker van mezelf. Gelukkig werkt dat hier heel goed. Als ik boos ben, neemt ze me veel minder serieus dan wanneer ik haar heel kalm, maar duidelijk toespreek.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Het kan van alles zijn. Met deze leeftijd begint ook het dromen dus ze zou ook bang kunnen zijn. Dit gedrag is echter niet acceptabel en zeer vermoeiend!

Allereerst zou ik zeggen, waarom de speen afwennen als het slapen zo slecht gaat? Zijn dat niet twee dingen tegelijk?

Ik weet niet of jullie een rustig en vast naar bed gaan ritme hebben. Hier doen we het zonder te veel prikkels. Wassen, tanden poetsen, een verhaaltje en dan naar bed. Vanaf dat moment moet je heel consequent blijven. Als ze ligt te kletsen lekker laten gaan dan valt ze vanzelf in slaap. Maar schreeuwt ze of gaat ze op deuren rammen moet je dit zeker corrigeren! Loop elke keer naar haar kamer, leg de eerste keer uit dat ze moet slapen, de keren erna pak je haar op en leg je haar op bed en loop je weg. Op den duur geeft ze het op en ziet ze dat het geen zin heeft. Dit kan ook wel een paar avonden duren. Maar nu wordt haar gedrag beloond, ze mag in jullie bed en naar beneden.

Nog wat tips; bespreek met haar de afgelopen dag, dit zorgt dat ze het kan verwerken en zo kan ze rustiger inslapen. Koop een nachtlampje zodat het niet heel donker is. Lees een boekje voor om de dag echt te eindigen. Leg alles van te voren uit: we gaan nu tanden poetsen, dan lees ik nog een boekje voor en dan ga je lief slapen en wil mama je niet meer horen.

Op deze leeftijd gaan kinderen ook echt uitproberen dus geef duidelijk je grenzen aan.

6. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    dromen zou kunnen.. ritme is altijd hetzelfde daar let ik goed op.. in begin toen ze kleiner was mijn vriend wat minder (met als gevolg dat ik ermee zat ;) maar daar is hij al lang van teruggekomen gelukkig)
    dit was ook absoluut niet mijn keus gisteren hoor haar in bed nemen..en gelukkig was hij het er ook meteen mee eens dat dat niet de oplossing was..

vriendin haar kind slaapt al 1,5 jaar bij hun in bed, en ik roep al een tijdje ik wil dat dus echt niet dat ze op den duur perse in bed wil bij ons, want ik slaap al slechter, heb veel last van mn rug en schouders door het bed wat al lang niet meer goed slaapt (snel rugklachten) en als er dan nog zon wiebelend kind bij ligt heb ik helemaal geen rust...

dit was gisteren van hem echt onmacht en dan ben je zelf doodmoe en wil je alles doen om te kunnen slapen... neem het hem niet kwalijk hoe klote het ook was ...
    maar morgen mag ik blijven liggen :D haha dus mocht ze vannacht weer spoken.. he ik mazzel haha..

maar moet zeggen ze slaapt nu al even... hopen dat het zo blijft ;)
    want heb liever dat ze niet wil slapen als ik nog beneden ben dan wanneer ik zelf doodmoe op bed lig dan komt het nog 10x harder aan haha

dag doorspreken vind ik wel een goede tip die ga ik zeker proberen! dank je!

speen afleren is niet om het af te leren, maar puur omdat ze hem dus als 'wapen' gebruikt om te rammen je wil echt niet weten wat voor herrie ze maakt.. en ondanks dat ze nu wel om haar tut riep werd ze zonder speen snel rustiger en was het niet zo hard gillen en krijsen meer dan toen ze de speen had om erop te rammen.. leek wel of ze daardoor (door de herrie) nog meer opgefokt raakte...

maar goed als dit nu goed gaat zonder speen snap je wel dat ik hem ook niet meer terug ga geven ;)
    ze ligt ook altijd aan labeltjes te frutten als ze moe is en daar word ze ook kalm van dus ik verwacht dat ze dat nu gewoon doet.. en als ik 2 vliegen in 1 klap kan nemen doe ik het hoor, als zij niet met die speen ramt had ik dat nog niet gedaan hoor.. maar hoorde heel duidelijk verschil in met en zonder tut.. ze heeft de kans gehad heb hem daarna 1x teruggegeven en gezegd als je er gewoon mee gaat slapen mag je hem houden als je op de deur gaat bonken komt mama hem meteen pakken...

dacht misschein doet ze het nu niet meer omdat ze weet dan kom ik hem halen...
    mara wonder boven wonder slaapt ze nu toch zonder haar tut...
    we zullen zien hoe het vannacht gaat hoop het beste ;) ben aardig op nu even...

7. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    heb je helemaal gelijk in! op de momenten dat ik sterk in mijn schoenen sta en die houding aanneem werkt dat 100x beter dan wanneer ik boos word, maar ik beken eerlijk dat wanneer ik er zelf echt doorheen zit (door stress en dan het slechte slapen of vervelende gedrag erbij) dat ik het niet altijd volhoud... rot voor mij maar ook voor haar.. zulke dagen ben ik altijd blij als de dag om is ;) gelukkig is het geen garantie dat dat de hele dag zo gaat hoor, want als ze van die puberbuien heeft is het ook vaak dat ze als ze uitgeraasd is ineens wel heel lief sorry komt zeggen en zelf een kus geeft ;) en ach dan voel je je meteen stukken beter :D

het is al een pittige tante van zichzelf dat wisten we al toen ze baby was, maar we hebben zoveel geluk gehad met haar slapen en eten.. en ook met oppas het was allemaal goed als opa of oma kwamen of ze daar heen ging... altijd vrolijk en bezig... maar wel echt een eigen willetje en wij zijn ook 2 sterke persoonlijkheden dus dan weet je het wel :D

8. twinkle star

Logisch dat als ze gaat slapen zonder speen je het zo laat! Groot gelijk hahaha.

Ik herken het machteloze gevoel heel erg, onze dochter (ons middelste ki dje) sliep pas door met 3 jaar. Ze heeft nooit een nacht doorgeslapen met uitschieters naar 25 keer per nacht wakker. Geen strijd maar huilen en dan sliep ze weer als we bij haar kwamen. Maar als we niet gingen dan bleef ze huilen. Meestal een slokje water, aai over haar bol. Maar na 3 jaar waren we echt op. Als laatste redmiddel hebben we laminaat gelegd in haar hamer, mijn man is astmatisch. Geloof het of niet maar vanaf dat moment sliep ze door. Niet dat onze problemen hetzelfde zijn maar ik weet wat een verstoorde nachtrust met je doet! Hoe wanhopig je kan worden en hoe sterk je in je schoenen moet staan om dan niet toe te geven, heel veel succes!

9. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Echt zooo herkenbaar dit :D

10. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    oh wat heftig zeg snap dat jullie helemaal op waren! jeetje wat heftig!! en wat shit dat jullie daar pas na zolang opkwamen, jullie zullen wel gebaald hebben dat je daar neit eerder aan hebt gedacht... maar ja zoiets sta je gewoon niet bij stil.. zeker heerlijk geslapen vanaf toen :D haha
    slaapgebrek nekt je echt ... vreselijk...

nou geloof het of niet maar mevrouw heeft de hele nacht doorgeslapen!!!!! we hadden haar nog wel een keer gehoord toen ik naar de wc liep maar daarna niet meer ben zo blij haha :D
    natuurlijk geen garantie voor vannacht want geloof nooit dat ze het vandaag niet weer probeert...

maar wou dus alle spenen beneden verstoppen voor het geval de nacht goed ging, dan kan ze ze ook beter niet meer zien als ze beneden komt ;) was ik vergeten.. dus toen mijn vriend er vanmorgen uitging zei ik leg die dingen even weg, en dat was gelukt... tot nu toe ook niet meer horen zeuren erom ;)

dus we zullen straks zien, maar denk dat ze net zo makkelijk aan labeltjes gaat friemelen van haar knuffel of kleertjes.. word ze ook rustig van..
    goh wat kan een mens zich beter voelen na een nacht goede slaap hahahah

11. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    haha ja ik geef het eerlijk toe hoor, weet dat ik echt niet de enige ben die dat zo voelt, vandaag is ze btw de hele ochtend al superlief zij mijn vriend geen gezeur ook.. terwijl ze afgelopen dagen echt vanaf dat ze beneden kwam liep te zeuren en drammen...
    kan niet wachten tot het avond is eigenlijk omdat ik zo benieuwd ben of het vanavond makkelijker gaat :D

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Wat de anderen al zeiden, dit is wel de periode dat ze beginnen te dromen. Mijn dochter sliep snel door als bebay, en ik ben een optimistisch mens dus zeg ik dat ze goed slaapt met periodes van minder :D Kinderen slapen nu eenmaal niet altijd even goed (generaliserend, dan). Ze hebben periodes waarin niets aan de hand is, en dan hebben ze weer een periode van rondspoken, gillen, nachtmerries, buikpijn, overprikkeld, te veel indrukken verwerken, noem maar op. En dan is het bal 's nachts ;) Niet zo heel veel aan te doen helaas behalve wat al gezegd is: een zelfde ritme en regelmaat met naar bed brengen om een vertrouwd gevoel te geven, grenzen stellen wat wel en niet mag (bv bonken op de deur mag ze bij ons niet, en zelf uit bed ook niet), en soms weer even straf toespreken als je het idee krijgt dat ze het wel erg gezellig vinden dat pappa en mamma 's nachts even langskomen voor een aai en een knuffel :D

Wij halen haar niet uit bed btw, alleen gedaan toen ze met de jaarwisseling echt helemaal bang was omdat onze buren zoveel illegaal vuurwerk hadden dat het hier wel Irak leek :D

13. twinkle star

Is ze dan niet gewoon ziek geweest? Oorpijn/hoofdpijn heerst en als je dan geneerd wordt door het gedrag wat je laat zien kan ik me voorstellen dat je je nog harder laat horen. Zeker nu ze zo makkelijk is gaan slapen en ook vandaag gewoon lief is.....

Maar nog even op je reaktie van mijn slapenlozenachten stukje...
    Manlief wilde absoluut geen derde ivm de slaapproblemen van onze tweede. Binnen een week zei hij, een derde lijkt me zo vreselijk leuk!!

14. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    nee ziek absoluut niet weet ik 200% zeker! het gedoe begon echt op het moment dat ze naar bed moest, maar op de bank liggen was geen probleem, dus als ze dan last van haar oortjes ofzo zou hebben zou ze daar ook tekeer gaan... of ze nou op bed ligt of op de bank.. dat moet dan niet uitmaken ...

ze heeft wel een paar buitjes gehad vandaag hoor maar echt heel consequent meteen streng aangesproken en als ze door ging de hoek in gezet en heb wel het idee dat ze nu wat rustiger daardoor is.. het is een pittige tante en ik was wel veel consequenter al die tijd dan mijn vriend, ik was immers de hele dag met haar en hij vond het dan vaak zielig als hij een dag thuis was ;) maar nu we dat echt samen consequent doen en hij ook strenger is werkt het wel stukken beter..

vanmiddag was ze moe vroeg ik wil je slapen ja zegt ze maar eenmaal boven wou ze toch niet.. haha.. ok prima des te vermoeider is ze straks ;) normaal zet ik haar wat vroeger onder de douche maar nu ga ik dat ook echt direct voor het slapen doen ipv iets eerder... hebben ook een hoop speelgoed hier beneden weggehaald stond zoveel, en hebben nu wat dingen zonder allerlei muziekjes in haar kamer gezet om mee te spelen.. ze had voor sinterklaas ook zon ding van little people gehad maar omdat hier beneden al zoveel dingen met losse onderdelen staan was het elke dag een grote rommel bende en ze speelt toch maar met een paar dingetjes..dus die little people boerderij met poppetjes staat nu in haar kamertje met nog een paar dingen..

heeft ze ook wat meer om mee te spelen als ze wakker is...

en ik hoop ook dat mijn vriend dat zegt als zij weer helemaal rustig is haha.. ik wil al lang een tweede, vriend twijfelde steeds.. dan was het ja dan weer nee.. werd er helemaal gestoord van dat ik er gewoon maarn iet meer over begon... tot een dag of 10 terug hij ineens zei mama en papa moeten een broertje of zusje voor je maken.. en dat hij ook een paar keer vroeg wil je een broertje of zusje (en zij ja zei haha toevallig :) ) maar ik durfde er neit meer op door te gaan zeker niet nu zij ineens zon drama met slapen steeds maakte ..
    vorige week wel een rompertje gemaakt met hotfix erop waarop staat papa ik wil een broertje of zusje... hij zei wel heb je dat zelf gemaakt maar verder ging hij er niet op in dus heb het maar zo gelaten...

ze word over een paar weken twee en heb jaren pcos gehad voor ik hem leerde kennen.. toen ineens herstelde mijn cyclus zich en was ik snel zwanger.. maar ik heb een tijd terug geen pil geslikt een tijdje (probeerden neit zwanger te worden hoor) en toen kwam er ook gewoon geen menstruatie of een paar keer wat tusentijds bloed..

nu slik ik dus een tijd weer de pil en word ik ook niet normaal ongesteld.. dus ik heb zelf heel erg het gevoel dat ik weer die ellendige lange cyclussen of geen eisprong zal hebben als ik stop daarom zit er voor mij wat vaart achter.. ook omdat ik een buikwandbreuk heb die steeds meer last geeft waar de dokter over zei .. meot je pas laten opereren als je gezin compleet is, is grote operatie en anders kun je weer opnieuw beginnen als je pech hebt..

ik wil daar geen jaren meer mee lopen en ik zou toch wel heel graag 2 kindjes willen..dan is mijn gezin wel compleet.. misschien is er dan nog wel een wens voor een derde maar daar zou ik beter mee kunnen dealen als die niet komt dan dat ik geen 2e kindje mag krijgen :(
    bovendien word ik volgende maand en ik weet dat het nog niet te laat is maar ik heb geen gezond lichaam dat ik het echt niet aan zou durven over 5 jaar nog een keer zwanger te raken...

zucht.. nu ik er weer over nadenk hoop ik echt zo dat hij wanneer ze 2 word echt zegt ok schat we gaan ervoor.. een mooier verjaardags kado kun je mij niet geven (ben paar weken later jarig) haha

15. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    vandaag weer geen middag slaapje gedaan, en na het eten viel ze al snel als een blok in slaap op de bank! en toen ik haar op bed legde (had wel even gewacht tot ze goed sliep:) ) was ik wel even bang voor hoe ze ging reageren maar legde haar neer en ze draaide zich meteen om en ging verder slapen :D:D

vandaag heeft ze overdag wel een paar keer om haar tutje gevraagd maar niet door blijven zeuren gewoon geprobeerd maar nee werd ook geaccepteerd dus ik ben happy :D natuurlijk even zien wat de nacht brengt maar voorzie geen problemen eigenlijk na deze dag :D:D

16. twinkle star

Maar toen ze 's middags boven was en nietvwilde slapen mocht ze weer naar beneden? Ik hoop dat ze dit niet meteen aan grijpt om dat 's avonds ook weer te doen want dat is wel heel verwarrend.

Wat ik niet zo goed begrijp is dat je haar speen weg doet omdat ze er mee op de deur slaat (wel fijn dat ze het accepteerd overigens) maar er speelgoed voor terug zet.

17. adi

adi Niet meer actief

Inderdaad heftige avonden voor jullie..

Maar ik kan de verhalen op sommige punten moeilijk rijmen met haar leeftijd. Ze is nog geen 2? Dan is ze officieel nog een dreumes, en voor sommige onderdelen van je verhaal vind ik haar eerlijk gezegd nog te jong.

Hoe lang ligt ze in het grote bed? Vindt ze dat misschien eng? Heb je geprobeerd om bij haar te blijven totdat ze slaapt als ze zo hyper is op haar kamer.
    Misschien heeft ze dan gewoon nog geen slaap?

18. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Oh zo herkenbaar deze verhalen. Wij hebben het 9 maanden lang volgehouden. Het hele huis stond iedere nacht op z'n kop. Oudste zoon sliep zelfs in mijn salon omdat ie anders niet kon slapen en moest 's morgens toch naar school!

Ik sliep met koptelefoon op op den duur en mijn man met oordoppen. Dochter sliep wel door.

Wij hebben echt alles geprobeerd. Noem maar op en wij hebben het geprobeerd (ander bedje, ander matras, andere pap voor slapen gaan, melatonine, valeriaan, kindival, op andere kamer, geen slaapzak, andere stof pyama, nachtlampje aan, geen knuffels, boos worden en nog veeeeeeel meer). Na 9 maanden werd ik gek van de korte nachten en zat op het laatst compleet overstuur bij de huisarts. Kreeg slaappilletjes mee voor hem, genaamd Nedeltran. Werkte meteen!! We slapen allemaal weer!!! Hij zit er nu al een paar maanden aan, we proberen zo nu en dan zonder maar dat is nog niet echt een succes. We houden het nog lekker bij de Nedeltran.

Rust in huis.... Heerlijk!

Deel Deze Pagina