Onze dochter is nu 2 weken en heeft af en toe moeite met het leeg drinken van de fles. Ze valt in slaap aan de fles, het lijkt alsof ze dan teveel moeite moet doen met drinken. We hebben speennummer 1. Gisteren speennummer 2 gebruikt, maar dan verslikt ze zich vaak.. Iemand nog tips voor welke speen we kunnen gebruiken??
De difrax S speen past goed op de dr brown flessen. Die zit qua formaat tussen 2 en 2 in. Mijn dochter drinkt daar al maanden heel goed uit. Inmiddels de medium erop. Alleen accepteren ze daarna vaak de dr brown spenen niet meer omdat die veel zachter zijn.
Hier ook dr brown flessen! Maar hier ging level 1 altijd veel te snel hij heeft dus de eerste 3 maanden uit de prematuren speen gedronken. Hij drinkt pas 1 week uit de level 1 speen. Je kindje is ook pas 2 weken oud! Mijn zoontje viel ook altijd in slaap op de leeftijd! En je zegt dat het af en toe maar gebeurt. Ik zou gewoon de level 1 blijven gebruiken, het is helemaal niet erg als de flessen niet helemaal op gaan
Ze krijgt 6 of 7 flessen van 90/3. Ze weegt ongeveer 4500, dus die flessen moet ze wel leeg drinken om genoeg binnen te krijgen (zeker met dit weer)
Tja mijn zoontje drinkt ook niet veel 4 x 150! En weegt 6030 gram. Ik krijg er gewoon niet meer in! Als ik hem meer aanbied komt er alles uit. Hij heeft genoeg plas luiers en is super alert! Ik bied hem overdag 30cc extra aan maar dat wil hij 9 van de 10 keer niet. Hij is 3.5 maand.
Je kan inderdaad de difrax S speen proberen, maar die is inderdaad een stuk stugger dan die van dr. Brown. Ik vind het best veel hoor wat ze 'moet' drinken. Hier dronk ze met 2 weken 7 x 80cc op een dag. En ook zo'n tuttebel die alles wat ze teveel vond gewoon weer uitspuugde en als ze geen trek had dronk ze gewoon niet. Hield d'r lippen op elkaar en weigerde gewoon te drinken. Van de kraamzorg 'moet' je natuurlijk elke dag met 10cc ophogen. Dat was voor onze dochter veel te snel en teveel. Zij deed ongeveer 2 dagen over het ophogen, dus toen de kraamzorg weg ging zaten wij net op 8 flesjes van 60/2 en dit hebben we zelf gewoon heel langzaam opgehoogd naar 90/3 als we zagen dat zij daaraan toe was. Als ze het niet op krijgt, dan krijgt ze het niet op, dan kan je het er wel proberen in te proppen, maar beter is dan om eventueel een flesje extra te geven. Dus probeer op verzoek te voeden, stoppen als ze genoeg lijkt te hebben en gewoon weer een flesje aanbieden als ze zich meld.
Ik zou het eerst zo laten, gezien je zegt dat het af en toe is, en ze is pas 2 week! Ik gebruikte ook de difrax speen op de brown fles, maar merkte dat de difrax speen de fles sneller leeg ging, te snel ! dan was speen nr 2 van brown beter dan de difrax nr 1 speen. of je zou dan een difrax prematuren speen moeten proberen. En wat ik ook merk is dat ze zelf wel aangeven als ze genoeg hebben gehad of meer willen, ik was ook zo van hij moet het leeg drinken maar nu weet en merk ik dat ze het zelf aangeven.
Hier hetzelfde meegemaakt met Nutrilon voeding en hielp de Difrax S speen op de smalle Dr. Brown fles. De brede fles was schijnbaar niet prettig voor onze zoon. Nu we Hero gebruiken drinkt hij de fles ineens zonder moeite leeg, maar als jullie dochter gelukkig is met deze voeding dan zou ik daar zeker niets in veranderen! Oja, en af en toe het gaatje even leeg prikken, die raakt nog wel eens verstopt merken we hier.