Advies gezocht oppas..

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door bloempjeroos, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben thuisblijf mama. Bewust voor gekozen, en het bevalt prima!
    (Af en toe help ik een oudere dame thuis, voor 2 of 3 uurtjes, maar zie dit niet echt als "werk". Dat is meer zo gegroeid. Heb altijd als thuishulp gewerkt, en tijdens mijn zwangerschap mee gestopt. Zij vroeg mij tijdje geleden of ik haar weer wilde komen helpen. Maar het is geen verplichting. Ze belt altijd, en dan help ik haar in overleg, ene keer iets vaker dan andere keer. Maar voelt voor mij niet als "echt" werken.)

Nu het volgende.. Ik ben dus thuis met de kleine meid van 3. Mijn broer verwacht een kindje. Beiden hebben een goede baan, en nu is mij gevraagd of ik 1 dag (hele dag) de kleine bij ons thuis wil hebben.
    De ruimte is er, alle spulletjes heb ik nog. Mijn broer zei dat ik moest zeggen wat ik per uur wilde hebben. Eerst dag ik nog, ach dat hoeft niet..
    Maar later bedacht ik me dat mijn schoonzusje (van man zijn kant) ook al heeft laten vallen dat als hun kleine er is ze mij maar eens lief moest aankijken voor een dagje oppas omdat de opvang wel erg duur is!

Dat zou dus kunnen betekenen dat ik straks 2 verschillende dagen ga oppassen. Op beide kids.
    Nu is het niet zo dat ik hoef te werken. Mijn man heeft een goede baan. Maar zowel broer als schoonzus hebben ook beide een goede baan. En vonden bijna 100 euro per dag in de kinderopvang erg zonde van het geld. Ik heb geen idee of dit werkelijk zo duur is?

Aan de ene kant heb ik zo iets van ja, als ik straks 2 hele dagen op hun kinderen ga oppassen dan mag daar best iets tegenover staan. Maar hoeveel? Mijn broer staat er op dat hij een uur vergoeding betaald. Ik vind dus zowiso niet dat ik de 1 wel kan laten betalen en de ander niet.
    Kan ik 5 euro per uur vragen? Wat vinden jullie?

2. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Opvang is tegenwoordig ontzettend duur. Ga maar eens de tarieven opzoeken van kdv's. 5 euro per uur? Dat is spotgoedkoop! Jou familie mag in hun handjes knijpen met jou.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zou geen 5 euro per uur vragen.

Want dat betalen ze zo ongeveer ook aan de opvang ook na aftrek van de BD.

Edit zoon drukte op knopje terwijl ik nog niet klaar was:D

Maar goed dat is mijn mening natuurlijk aan de andere kant als jou broer dat er voor wilt geven gewoon vragen nooit geschoten is altijd mis!

4. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik vind het wel redelijk als je er iets voor krijgt inderdaad. Al hoeft het natuurlijk niet de hoofdprijs te zijn, maar je bent wel de hele dag met die kleintjes dan bezig ook.
    Om hoeveel uren per dag zou het dan gaan?
    5 euro zou kunnen,al zal ik zelf rond 3 gaan zitten, anders loont het nog niet voor ze, want als ze de kleine bij jou brengen krijgen ze geen KOT...

5. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Je moet even bij het Nibud op de website kijken. Kinderopvang is harstikke duur, of het nu bij een gastouder is of bij een kinderdagverblijf, dus die 5 euro per uur die jij vraagt is spotgoedkoop:)

6. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Ik vind 5 euro echt niet spotgoedkoop. Bij ons kinderdagverblijf is het bijna 7 euro per uur maar je krijgt dan nog wel terug van de belasting!

7. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Zelf zou ik nooit geld vragen aan familie. Dat zou echt niet goed voelen. Als je broer er echt op staat zou ik hem zelf met een voorstel laten komen.

Mijn zus past 1 ochtend in de week op mijn zoontje, en heeft ook altijd 1 ochtend in de week op mijn dochtertje gepast. Ik verras haar af en toe met een cadeaubon, een doosje bonbons, en eens per jaar nemen we ze mee uit eten.

Edit: Kan me wel voorstellen als je er 2 volle dagen mee bezig bent en het hun veel geld scheelt dat er een kleine vergoeding voor staat. maar dan vind ik 5 euro per uur nog best veel. :)

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hier ben ik het mee eens. Ik zou iets van 2 of 3 doen. Maar dat ben ik:)

9. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.843
    1.354
    113
    Ik zou als ik jou was inderdaad 1 lijn trekken; als de één wel betaald en de ander niet, dan krijg je op den duur scheve gezichten (en heb je kans op geruzie).
    Is het anders een idee om via een gastouderbureau te werken? De prijzen liggen hier per uur per kind rond de €5,80 (is inclusief de kosten voor het gastouderbureau, zelf houd je dan ongeveer €5 over) maar dan krijgen de ouders wel een (groot) deel van de kosten terug.

10. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat dit niet opgaat voor hen. Ik heb begrepen dat ze van de belastingdienst niets terugkrijgen omdat ze beiden hoog loon hebben. Dus het volle pond betalen voor de opvang bij de crèche. Alles wat ik erondet zit is voor hun dan toch mooi meegenomen. Het zal gaan om 9 uur op een dag ongeveer

11. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Of anders gewoon een bedrag per dag afspreken?
    Ongeacht het aantal uren zeg maar... Ook al is het de ene week 7 uur en de andere week 10?

12. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou dan 3 euro vragen, 9 x 3 is toch 27 euro per dag en dat keer 2 in de toekomst dan krijg je 54 euro per dag en dat is per maand toch lekker?

13. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Ik zou er wel geld voor vragen , anders regelen ze maar kinderdagverblijf. Jij komt ook 1 of 2 dagen vast te zitten aan andermans kind, en mag daar dus best inkomsten tegen over hebben staan, anders vind ik dat ze profiteren van jou omdat jij toevallig thuis bent bij je kind..

14. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij kan ik toch helemaal niet zomaar officieel een gastouderopvang beginnen. Daar hangen toch bepaalde certificaten aan? Heb er op dit moment niet zo heel veel zin in om daar halsoverkop papieren voor te gaan halen. Aangezien ze toch niets terugkrijgen vd belastingdienst heeft dat ook geen zin..

15. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    En daarbij, ik vind 5 euro echt niet zoveel, dat betaal je ook al gauw voor een oppas als je een avondje weg moet...

16. Yanna

Yanna Actief lid

7 aug 2013
    295
    6
    18
    5 euro is wel erg veel, dan is een gastouder veel goedkoper. Mijn gastouderbureau kost iets meer dan 5 euro maar je krijgt wel veel terug!

17. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL

Kijk dit is dus wat heel veel mensen tegen mij zeggen. Het is ook niet zomaar voor een keer, maar totdat de kids naar school gaan. Dus vier jaar. Je bent toch ineens heel erg gebonden door die kleintjes. Dat er iets tegenover staat is voor beiden dan mooi meegenomen denk ik?

18. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lees even alles.. ze krijgen niets terug vd belastingen;)

19. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat vind ik ook en het zou voor jou lekker zijn als je een extraatje hebt dan ;) ik weet niet of ze eten, luiers etc. meegeven? dat komt er ook allemaal nog bij, zeker als ze straks gewoon met de pot gaan mee eten.

20. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Je hebt dus in principe een oppasbaan voor 4 jaar lang. In die 4 jaar zit jij gebonden aan huis hierdoor. Ook als je eigen kindje dus al naar school gaat.
    Ik zou er dan wel geld voor vragen en dan vind ik 5 euro per uur niet duur gezien het feit dat ze van de bd niks terug krijgen. En anders dus de volle mep moeten betalen.

Deel Deze Pagina